• Nowa marka samochodów elektrycznych Hyundaia ma pomóc spełnić ambitne plany sprzedażowe miliona aut elektrycznych
  • Trzy modele marki Ioniq – dwa SUV-y i jeden sedan – powstaną do 2024 roku na nowej platformie przeznaczonej dla aut elektrycznych
  • Wnętrza samochodów jak pokoje mieszkalne i inteligentna komunikacja ze światem zewnętrznym będą wyróżniać Ioniqi
  • London Eye powitało nową markę specjalnie przygotowaną iluminacją

Milion samochodów elektrycznych chce sprzedać na całym świecie Hyundai do 2025 roku. Pomóc ma w tym nowa submarka Ioniq. Dotychczas tę nazwę nosił model Hyundaia z elektrycznym napędem, teraz będzie to osobna marka odzwierciedlająca nowoczesną motoryzację utożsamianą z „cyfrowym i przyjaznym środowisku stylem życia”, jak to określił szef marketingu koncernu Wonhong Cho.

Samochody marki Ioniq będą miały odrębną stylistykę i nomenklaturę. Modele zostaną oznaczaoe numerami – liczby nieparzyste otrzymają SUV-y, parzyste – limuzyny. Pierwszym autem marki Ioniq zostanie średniej wielkości SUV w stylu coupé pod nazwą 5, bazujący na modelu studyjnym 45, zaprezentowanym w zeszłym roku we Frankfurcie. Ioniq 5 spodziewany jest już w 2021 roku. Rok później dołączy do niego sportowa limuzyna Ioniq 6, wzorowana na zaprezentowanym wiosną br. studyjnym Hyundaiu Prophecy. W 2024 roku do seryjnej produkcji ma trafić duży SUV Ioniq 7. Na temat mocy, osiągów ani zasięgów, a tym bardziej cen Hyundai się na razie nie wypowiada.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, na kolejne modele nie będzie trzeba długo czekać. Zapowiadany milion samochodów elektrycznych i 10-procentowy udział w rynku w 2025 roku to jednak ambitne cele, do osiągnięcia których Hyundai przygotowuje się bardzo starannie. Podobnie jak Volkswagen dla swoich modeli ID, koreański producent przygotował dla Ioniqów osobną platformę. E-GMP (Electric Global Modular Plattform) ułatwić ma szybkie ładowanie i zapewnienie dużych zasięgów.

Kabiny samochodów przypominać mają wnętrza mieszkalne, w których zastosowano inteligentne technologie. Hyundai zapowiada bardziej zróżnicowaną niż dotychczas regulację foteli, ciekawe detale, takie jak szuflada zamiast zwykłego schowka w przestrzeni przed pasażerem, i łatwe w obsłudze interfejsy do bezprzewodowej łączności ze światem.

Dla uświetnienia wprowadzenia nowej marki Hyundai wyświetlił na London Eye literę Q, co miało symboliczne znaczenie nowego otwarcia – także dla zamkniętej na czas pandemii atrakcji Londynu.