Elektryfikacja nabiera tempa i już właściwie każdy koncern samochodowy ma w swojej ofercie modele z elektrycznym bądź hybrydowym napędem. Wiele deklaruje też, że za kilka lat wycofa z produkcji auta spalinowe, więc czy tego chcemy czy nie, z czasem będziemy musieli się przesiąść na elektryki. Co ważne, to wcale nie jest takie złe rozwiązanie jak to się jeszcze mogło wydawać kilka lat temu. Wschodzące na rynek teraz nowe modele na prąd zapewniają coraz większe zasięgi, a dzięki rozwijającej się sieci szybkich ładowarek uzupełnianie energii w akumulatorach nie musi zajmować wielu godzin. Owszem to nadal drogie rozwiązania, ale i pod tym względem coś się zaczyna zmieniać na lepsze. Rząd uruchomił program „Mój elektryk” w ramach którego można liczyć na dopłaty w wysokości nawet 27 tys. zł, a i koncerny chętnie promują swój nowy proekologiczny i elektryczny wizerunek.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

W prezentowanym zestawieniu Top 20 oferty rynkowej tym razem skoncentrowaliśmy się na modelach zapewniających zasięg ponad 400 km. Podajemy ich moc, pojemność baterii netto (jeśli nie jest to zaznaczone inaczej), średni zasięg w cyklu WLTP oraz cenę wyjściową dla danej wersji. W linkach znajdziecie także odniesienia do prezentacji i testów wybranych aut.

Mercedes EQA – nawet 430 km

Mercedes EQA 250 (2021) Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Mercedes EQA 250 (2021)
Moc systemowa 228 KM
Pojemność akumulatorów 66,5 kWh
Zasięg (WLTP) 430 km
Cena od od 222 800 zł

Sprawdźcie, jak w redakcyjnym teście spisywała się wersja EQA 250

Kia e-Soul – nawet 452 km

Kia e-Soul Foto: KIA / Auto Świat
Kia e-Soul
Moc systemowa 204 KM
Pojemność akumulatorów 64 kWh
Zasięg (WLTP) 452 km
Cena od od 161 490 zł

Zobaczcie, relację z pierwszych jazd tym modelem marki Kia.

Kia e-Niro – do 455 km

Kia e-Niro Foto: KIA / Auto Świat
Kia e-Niro
Moc systemowa 204 KM
Pojemność akumulatorów 64 kWh
Zasięg (WLTP) 455 km
Cena od od 173 990 zł

Przekonajcie się, jak wypadła Kia e-Niro w starciu z Mercedesem EQA

Porsche Taycan – do 456 km

Porsche Taycan Foto: Porsche / Auto Świat
Porsche Taycan
Moc systemowa 476 KM
Pojemność akumulatorów 83,7 kWh
Zasięg (WLTP) 456 km
Cena od od 413 825 zł

W teście jeszcze mocniejsza wersja 4S

Jaguar I-Pace – do 470 km

Jaguar I-Pace 1 generacja 2020 rok
Jaguar I-Pace 1 generacja 2020 rok
Moc systemowa 400 KM
Pojemność akumulatorów 84,7 kWh
Zasięg (WLTP) 470 km
Cena od od 364 000 zł

Jak sprawuje się na co dzień elektryczny Jaguar?

Ioniq 5 – nawet 481 km

Hyundai Ioniq 5 Foto: Auto Bild
Hyundai Ioniq 5
Moc systemowa 218 KM
Pojemność akumulatorów 72,6 kWh
Zasięg (WLTP) 481 km
Cena od od 203 900 zł

A tak się zaczęła historia Ioniqa 5

Hyundai Kona Electric – nawet 484 km

Hyundai Kona Electric Foto: Hyundai
Hyundai Kona Electric
Moc systemowa 204 KM
Pojemność akumulatorów 64 kWh
Zasięg (WLTP) 484 km
Cena od od 169 900 zł

A tak elektryczna Kona spisywała się w redakcyjnym teście

Audi e-tron GT – 488 km

Audi e-tron GT quattro 2021 I generacja Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Audi e-tron GT quattro 2021 I generacja
Moc systemowa 476 KM
Pojemność akumulatorów 83,7 kWh
Zasięg (WLTP) 488 km
Cena od od 446 600 zł

Tutaj znajdziecie test najmocniejszej wersji elektrycznego gran turismo Audi

Tesla Model Y – 507 km

Tesla Model Y (2021) Foto: Auto Bild
Tesla Model Y (2021)
Moc systemowa 351 KM
Pojemność akumulatorów 70 kWh
Zasięg (WLTP) 507 km
Cena od od 299 990 zł

A tak sprawdzaliśmy Model Y w USA

Kia EV6 – do 510 km

KIA EV6 Foto: KIA / Kia
KIA EV6
Moc systemowa 228 KM
Pojemność akumulatorów 77,4 kWh
Zasięg (WLTP) 510 km
Cena od od 199 900 zł

10 rzeczy, które polubiliśmy w Kia EV6

Audi Q4 e-tron – 521 km

Audi Q4 e-tron 40 (2021) Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Audi Q4 e-tron 40 (2021)
Moc systemowa 204 KM
Pojemność akumulatorów 76,6 kWh
Zasięg (WLTP) 521 km
Cena od od 219 100 zł

A tak wypadł Audi Q4 e-tron w pierwszym teście

Volkswagen ID.4 – 522 km

Volkswagen ID.4 77 kWh 2021 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Volkswagen ID.4 77 kWh 2021
Moc systemowa 204 KM
Pojemność akumulatorów 77 kWh
Zasięg (WLTP) 522 km
Cena od od 198 590 zł

Relacja z pierwszych jazd elektrycznym SUV-em Volkswagena

Skoda Enyaq iV – nawet 534 km

Skoda Enyaq iV 80 2021 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Skoda Enyaq iV 80 2021
Moc systemowa 204 KM
Pojemność akumulatorów 77 kWh
Zasięg (WLTP) 534 km
Cena od od 213 800 zł

Czy to elektryk do podróżowania?

Volkswagen ID.3 – do 549 km

Volkswagen ID.3 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Volkswagen ID.3
Moc systemowa 204 KM
Pojemność akumulatorów 77 kWh
Zasięg (WLTP) 549 km
Cena od od 188 690 zł

Sprawdźcie, jak radzi sobie wersja z mniejszą baterią

Tesla Model 3 – do 580 km

Tesla Model 3
Tesla Model 3
Moc systemowa 372 KM
Pojemność akumulatorów 75 kWh
Zasięg (WLTP) 580 km
Cena od od 244 990 zł

A tak wypadł przebój Tesli w naszym teście

Tesla Model X – także nawet 580 km

Tesla Model X kontra Audi e-tron - które elektryczne auto będzie lepszym wyborem? Foto: Auto Bild
Tesla Model X kontra Audi e-tron - które elektryczne auto będzie lepszym wyborem?
Moc systemowa 680 KM
Pojemność akumulatorów 90 kWh
Zasięg (WLTP) 580 km
Cena od od 474 990 zł

Tesla Model X kontra Audi e-tron - które elektryczne auto będzie lepszym wyborem?

BMW i4 – nawet 590 km

BMW-i4 Foto: auto świat materiały producentów / Auto Świat
BMW-i4
Moc systemowa 340 KM
Pojemność akumulatorów 80,7 kWh
Zasięg (WLTP) 590 km
Cena od od 245 200 zł

Relacja z pierwszych jazd elektrycznym i4

Ford Mustang Mach-E – nawet 610 km

Ford Mustang Mach-E Foto: Ford
Ford Mustang Mach-E
Moc systemowa 294 KM
Pojemność akumulatorów 88 kWh
Zasięg (WLTP) 610 km
Cena od od 247 570 zł

Ford Mustang Mach-E kontra Tesla Model 3 – starcie pod napięciem

BMW iX – nawet 630 km

BMW iX (2021) Foto: Auto Bild
BMW iX (2021)
Moc systemowa 523 KM
Pojemność akumulatorów 105,2 kWh
Zasięg (WLTP) 630 km
Cena od od 429 900 zł

SUV wygodny jak kanapa w salonie – relacja z pierwszych jazd

Tesla Model S – 663 km

Tesla Model S Foto: Tesla / Auto Świat
Tesla Model S
Moc systemowa 680 KM
Pojemność akumulatorów 90 kWh
Zasięg (WLTP) 663 km
Cena od od 435 990 zł

Porsche Taycan Turbo S kontra Tesla Model S w wyścigu na ćwierć mili?

Mercedes EQS – 732 km na jednym ładowaniu!

Mercedes-Benz EQE 350 (2021) Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz EQE 350 (2021)
Moc systemowa 333 KM
Pojemność akumulatorów 107,8 kWh
Zasięg (WLTP) 732 km
Cena od od 495 400 zł

Relacja z polskiej premiery modelu