CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.66
Średnio4.394.584.201.84
Najdrożej4.694.894.592.12

Kia Stinger kontra Audi S5 Sportback

22 maja, 15:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Stinger jest samochodem, który nie tylko efektownie wygląda. To także model, dzięki któremu koreańska firma chce powalczyć o klientów w klasie premium. W przyszłości może być rywalem Audi S5 Sportback

Mistrz jak zwykle zjawia się cicho i bez rozgłosu. Jesteśmy umówieni z Peterem Schreyerem – głównym projektantem marek Kia i Hyundai. To on jest odpowiedzialny za samochód, który przenosi markę Kia do zupełnie innej ligi. Bo teraz Kia Stinger może się mierzyć z Audi S5 Sportback.

Kia Stinger i Audi S5 Kia Stinger i Audi S5 Foto: Auto Bild / Auto Bild

Już sam wygląd daje frajdę

Stinger to prawdziwe gran turismo z nadwoziem o długości 4,83 m i szerokości 1,87 m. Jego stylistyka sprawia, że nawet kiedy stoi, wywołuje u oglądających gęsią skórkę.

Kia pokazała koncept modelu GT podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2011 roku. Później pojazd był dopracowywany i wyostrzono jego charakter. Stinger stoi na masywnych 19-calowych alufelgach (o szerokości 225 mm z przodu i 255 mm z tyłu). Proporcje nadwozia idealnie dopasowano do tylnego napędu: krótki przedni zwis, długa maska, duży rozstaw osi i długi tylny zwis.

W porównaniu ze Stingerem Audi wydaje się niemal powściągliwe, bardziej klasyczne. S5 Sportback ma nadwozie o długości 4,75 m, a zatem jest krótsze od Stingera o 8 cm, zaś jego szerokość to 1,84 m, czyli jest węższe od Kii o 3 cm. W tym modelu również znalazły się duże, 19-calowe felgi o szerokości 255 mm.

Wszystkie przełączniki działają bez problemu i niemal w każdym miejscu dostrzega się dbałość o szczegóły oraz bardzo wysoką jakość wykonania. System MMI z pokrętłem umieszczonym na tunelu środkowym pracuje bez zarzutu, a wskaźniki wyświetlane cyfrowo (wirtualny kokpit) prezentują się tak efektownie i są tak czytelne, że nigdy nie będziemy chcieli z nich zrezygnować.

Czym w tym przypadku może odpowiedzieć Kia? Wnętrze koreańskiego modelu wygląda przytulnie, na desce rozdzielczej wyróżniają się trzy duże nawiewy oraz umieszczony ponad nimi dotykowy ekran, który pokazuje m.in. mapę nawigacji satelitarnej. Kia stawia na dotykowe sterowanie i w ten sposób aktywuje się funkcje związane z audio. Z kolei przed prowadzącym są klasyczne okrągłe zegary. Poza tym Kia nie zdecydowała się na zastosowanie sterowania gestami. Schreyer stwierdził: To technika musi być dostosowana do ludzi, a nie odwrotnie. Sterowanie radiem, klimatyzacją czy nawigacją powinno być łatwe w obsłudze także podczas prowadzenia.

Włączamy silniki i zaczynamy bawić się pedałami gazu. Audi parska swoim 6-cylindrowym motorem, a dodatkową frajdę daje gang wydobywający się przez cztery końcówki układu wydechowego. Kia brzmi raczej powściągliwie. Jej 3,3-litrowe V6 nie zapewnia takiej radości pod względem akustyki. Może inżynierowie dźwięku powinni jeszcze raz posłuchać tego brzmienia i dopracować je. Przecież w Kii oprócz Schreyera mają wielu innych świetnych fachowców. Przykładowo: szef rozwoju Albert Biermann, który przeszedł do koreańskiego koncernu z BMW.

Na koniec Schreyer zdradził nam jeszcze pewną tajemnicę: Kiedy Biermann zobaczył Stingera po raz pierwszy, powiedział do mnie: „Mam nadzieję, że ten samochód jeździ tak dobrze, jak wygląda”. I my również mamy taką nadzieję.

Rozmowa z Peterem Schreyerem, szefem stylistów Kii i Hyundaia

Schreyer Schreyer Foto: Auto Bild / Auto Bild

W którym roku żyjesz właśnie zawodowo i jakie auta są najważniejsze?

W 2022 roku, kiedy to temat wysokiego siedzenia będzie dalej zyskiwał na znaczeniu. Będziemy mieć SUV-y we wszystkich klasach o dużym polu rażenia. Dlatego uważam, że Range Rover Evoque cabrio jest ciekawy.

Dziś kupujemy Kię z racji 7-letniej gwarancji. A czemu wybierzemy ją za 10 lat?

Z zachwytu! Spójrz na Stingera, po nim widać, jak bardzo się nim jaramy. Dobry design zawsze będzie powodem do zakupu.

Jesteś stylistą Kii i Hyundaia. Jak rozgraniczasz te marki?

Hyundai to firma matka i stylistyka tych samochodów świadczy o ich dojrzałości. Kia jest młodsza, świeższa i jej wygląd może być niegrzeczny, wyzywający.

Stinger to krok w stronę premium. Kiedy osiągniecie poziom Audi lub BMW?

W pierwszej linii motywacją podczas budowy Stingera było stworzenie dobrego pojazdu, który wyraźnie popchnąłby markę do przodu. To auto podnosi image Kii, a jego stylistyka będzie promieniować na inne modele.

Mazda dla frajdy ma roadstera MX-5. Czy Kia potrzebuje czegoś takiego, czy może kabriolety są passé?

Moim marzeniem zawsze był nieduży roadster. Mam nadzieję, że kiedyś się zrealizuje. Jednak niezbędne jest spełnienie dwóch warunków: musi być tylny napęd oraz przystępna cena zakupu.

Czy któreś auto w historii motoryzacji stało się wzorem dla Stingera?

Koncept GT pokazaliśmy już w 2011 roku. W jego stylistyce można doszukać się wpływu dużego gran turismo z lat 70., np. Maserati Ghibli.

Jakie były trzy najlepsze samochody w ostatnim roku? Kto jest tak naprawdę dobry w designie aut?

Podczas salonu w Genewie zaskoczył mnie Range Rover Velar. W tym przypadku wypróbowany język designu został świetnie wykorzystany. Na szacunek zasługują również VW Arteon oraz Alpine od Renault. Alpine, ponieważ powstał oryginalny samochód nawiązujący do historii, ale bez przesadnego robienia go na model retro. W kwestii designu świetne jest obecnie również Volvo. Stylistyka pojazdów tej firmy okazuje się wyjątkowa i przejrzysta.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (51)

No photo
No photo ~Polski Użytkownik anonimowy
~Polski :
No photo ~Polski Użytkownik anonimowy
Od lutego posiadam kia optime gt line w full opcji jak na razie auto super dobrze wyciszone.Środek bardzo dobrze wykonanyNa pelnym baku 1000 km przy normalnej jeździe silnik disla w automacie.Nie neguje innych marek ale w audi bmw i mercedesie za aso bym sie nie wypłacił koszty dużo wieksze serwisowania.Kazdy za tym autem sie oglada bo mało spotykane i to też na plus
23 maja 00:25 | ocena: 87%
Liczba głosów:15
87%
13%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fan gti Użytkownik anonimowy
~fan gti :
No photo ~fan gti Użytkownik anonimowy
Widzialem ta Kie w ten weekend na zywo , podczas Moto Show w Krakowie. Robi piorunujace wrazenie. Przepiekna linia nadwozia, wspanialy tyl, ma cos ze wspolczesnego "maselkara" ale ma tez plynnosc ruch - stojac ( antonim) np. lini Maseratti. Kolega jezdzi a5 coupe z 2010 i prawde powiedziawszy wyglada slabo przy tej kijance.
23 maja 07:47 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nie lubiący zbierać się z jezdni Użytkownik anonimowy
~Nie lubiący zbierać się z jezdni :
No photo ~Nie lubiący zbierać się z jezdni Użytkownik anonimowy
Widziałem na targach w Poznaniu, wsiadłem i muszę powiedzieć, że ciężko było wysiąść. Nie dlatego, że taki świetny tyko siedzi się na jezdni. Ja wiem - sport ma swoje prawa ale jednak czołgać się dla szpanu nie ma sensu. Jest wiele samochodów szybszych od Stringera ale jednak wygodnych. Być może jednak są tacy, którzy tego właśnie chcą. To jeden z tych samochodów, który kupuje się dla "dyzjanu" i "luku". Dla mnie oczywiście bez sensu ale co kto lubi. Obiektywnie jest ładny.
24 maja 13:21 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dziwny jest ten świat! Użytkownik anonimowy
~Dziwny jest ten świat!
No photo ~Dziwny jest ten świat! Użytkownik anonimowy
do ~Tl:
No photo ~Tl Użytkownik anonimowy
22 maja 18:39 użytkownik ~Tl napisał
Mi znajomy, lubujący sie w niemieckiej motoryzacji powiedział: "swiat stanal na glowie, ludzie wiecej placą za Hyundaya Tuscona niz za Vw Tiguana! To chyba jakas dziennikarska sciema!"
Hahaha
Powiem szczerze, że kumpel ma rację...To aż niewiarygodne. Przymierzam się do małego SUVa. Jeździłem niemal każdym od KIA Sportage, Tucsona, Tiguana, Peugeota 3008 po Atecę. I jedno jest dla mnie niezrozumiałe - przy wyposażeniu topowym z silnikiem benzynowym za Tucsona chcieli ok. 160 tys i tyle samo za Tiguana!!!...ale...no właśnie...Tiguan miał poza tym co Tucson i jeszcze: i-cocpit, lampy full-led, przesuwną kanapę, system kontroli amortyzacji DCC, był z pakietem R-line i miał 220 KM, 2,0 TSI - 6,5 do stówy! Jechałem wersją 180KM, sporo tańszą od Tucsona 177KM i jedno wiem na pewno: to rakieta! Jeździ się tym wspaniale. OK. Tucson ma świetny wygląd, jest nieźle wyposażony i ciuchutki...Ale cena jest z kosmosu. Tiguan jeździ pod każdym względem lepiej. Może nie przewraca z zewnątrz ale w środku to samochód innej klasy jak Tucson. Wygląda naprawdę ślicznie. Dlatego też nie rozumiem kto kupuje Tucsona za taką fortunę? Niepojęte. Byłem przekonany, że VW to drożyzna a tu zaskoczenie. Hyundai droższy.
24 maja 13:14 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zwyczajny_fan Użytkownik anonimowy
~zwyczajny_fan :
No photo ~zwyczajny_fan Użytkownik anonimowy
"Audi parska swoim 6-cylindrowym motorem, a dodatkową frajdę daje gang wydobywający się przez cztery końcówki układu wydechowego. Kia brzmi raczej powściągliwie. Jej 3,3-litrowe V6 nie zapewnia takiej radości pod względem akustyki. Może inżynierowie dźwięku powinni jeszcze raz posłuchać tego brzmienia i dopracować je."

ten test miał miejsce, czy info jest z kartki ? Bo Audi zapodaje "gang" przez głośniki, a KIA, z tego co mi wiadomo - nie.
22 maja 17:38 | ocena: 50%
Liczba głosów:20
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nippon Użytkownik anonimowy
~Nippon :
No photo ~Nippon Użytkownik anonimowy
Jesli korance bede sie rozwiajac w takim tempie jak obecnie to za klika lat bmw i laldi maja problem bo vw i opel juz go ma szczegolnie pod wzgledem silnikow patrz 1.4 tsi szmelc na kolach
22 maja 19:25 | ocena: 80%
Liczba głosów:20
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dwed Użytkownik anonimowy
~dwed :
No photo ~dwed Użytkownik anonimowy
Wolalbym zdecydowanie i bez chwili zastanowienia Kia. Wyglada duzo lepiej i nie jest masowka od Audi.Poza tym Audi sa bardzo awaryjne, a Kia znacznie lepsze jakosciowo. Onet i Auto-swiat sa niemeickie i jak wiemy bardzo promuja VAG.
PIEKNA KIA :)
22 maja 19:30 | ocena: 70%
Liczba głosów:40
70%
30%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sm77 Użytkownik anonimowy
~sm77 :
No photo ~sm77 Użytkownik anonimowy
Auto świat pl to dlaczego pan dziennikarz ma na koszulce napis Auto Bild.I to wyjaśnia sprawę dlaczego w testach wygrywa Skoda, VW itd.
22 maja 23:52 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
Pogadac sobie możecie. Wiadomo ze 95% kupujących majac pod reka oba auta wybierze audi co widać na drogach..
25 maja 10:39 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bubu Użytkownik anonimowy
~Bubu :
No photo ~Bubu Użytkownik anonimowy
Do ~bu: Tekst o przełącznikach dotyczył Audi. Czytaj ze zrozumieniem...
22 maja 18:56 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild / Auto Bild

Audi S5 Sportback

Pasażerowie podróżujący z tyłu nie będą tak zadowoleni, jak w Kii – mają mniej miejsca na nogi.

Kia Stinger kontra Audi S5 Sportback (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego