CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.66
Średnio4.394.584.201.84
Najdrożej4.694.894.592.12

Fiat Tipo hatchback w pierwszym porównaniu

3 lut, 12:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Fiat Tipo - auto budżetowe czy pełnowartościowy kompakt? Czy może się równać z konkurentami o ugruntowanej pozycji w tej klasie? Sprawdzamy nowego hatchbacka na tle Opla Astry i Peugeota 308, we wszystkich pracują benzyniaki z turbo.

Fiat szuka swojego miejsca. 16 lat temu, prezentując Stilo, Włosi podkreślali, że to model stworzony pod gust Niemców, czyli między wierszami – na wzór VW Golfa. To nie chwyciło. Po nim było Bravo, bardziej fantazyjne stylistycznie, ale nie doczekało się bezpośredniego następcy. Między 2014 a 2016 rokiem Fiat wycofał się z klasy kompaktowych hatchbacków i realizował strategię „500+”, czyli wypuszczał kolejne warianty „500-ki”.

Nowe Tipo to ponowna zmiana strategii, bowiem jedyny pierwiastek retro, jaki w sobie ma, to... nazwa. W porównaniu ze Stilo i Bravo ma też mniejsze ambicje, choć jednocześnie chce być odbierane jako szlachetniejsze od swojego brata sedana. Kusi ceną: z klimatyzacją i 95-konnym silnikiem można je mieć już za 49 900 zł. My dostaliśmy do testu nieco droższą i mocniejszą wersję, ale wciąż atrakcyjnie wycenioną: do walki z Oplem Astrą i Peugeotem 308 staje 120-konne Tipo Lounge za 65 900 zł.

Czy da się taniej? Tak. 125-konną Astrę 1.4 Enjoy można mieć w promocji za 62 500 zł (o 7000 zł mniej niż w regularnej ofercie), ale będzie miała nieco uboższe wyposażenie niż Tipo. Peugeot niestety bardziej się ceni. Za „308-kę” z silnikiem 1.2 PureTech/130 KM i w wersji Style trzeba zapłacić aż 77 600 zł. Po zrównaniu wyposażenia ceny wynoszą odpowiednio: 72 000 zł za Fiata, 77 100 zł za Opla i 79 400 zł za Peugeota. Z czego zatem wynika atrakcyjniejsza oferta Tipo?

Zajrzyjmy pod maskę. Fiata napędza dobrze znane benzynowe 1.4 T-jet. To silnik z turbodoładowaniem, ale jeszcze z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Dzięki temu łatwo go zagazować; fabryczna instalacja kosztuje tylko 3500 zł. Tyle że jeżdżąc na benzynie, trzeba liczyć się z wyższym spalaniem niż u konkurentów z nowocześniejszymi jednostkami z bezpośrednim wtryskiem. Na naszej 160-kilometrowej pętli w mroźnych warunkach Fiat zużył średnio 8 l paliwa na 100 km. Opel i Peugeot zadowoliły się odpowiednio 7,6 i 6,8 l/100 km.

120-konny T-jet przegrywa z mocniejszymi rywalami także w sprincie do „setki”, ale okazuje się najbardziej elastyczny. Jego żywiołowość jest też subiektywnie odczuwalna. Silnik śmiało reaguje na gaz, energicznie nabiera obrotów i przy tym melodyjnie brzmi, ale nie wyje. Czyli jak na „włocha” przystało. Lewarek nie jest może wzorcem precyzji, ale nawet podczas szybkich zmian przełożeń nie haczy, co zdarza się niestety często przy przejściu z „dwójki” na „trójkę” w Astrze. Dźwignia zmiany biegów Peugeota denerwuje z kolei długim skokiem. Jednak sama przekładnia jest dobra.

Fiat Tipo 1.4 T-jet kontra Opel Astra 1.4 Turbo i Peugeot 308 1.2 PureTech - wyniki pomiarów

Opel Fiat Peugeot
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,4 s 3,4 s 3,3 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s 10,4 s 8,9 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 16,2 s 18,0 s 14,3 s
Elastyczność 60-100 km/h (na 4. biegu) 7,3 s 6,4 s 6,8 s
Elastyczność 80-120 km/h (na najwyższym biegu) 11,1 s 11,0 s 12,2 s
Masa rzeczywista/ładowność 1295/526 kg 1297/478 kg 1228/522 kg
Rozdział masy (przód/tył) 62/40 proc. 60/40 proc. 62/38 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,2/11,3 m 11,0/11,0 m 10,7/10,7 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 42,4 m 42,5 m 41,3 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 44,1 m 44,0 m 42,3 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB (A) 56 dB (A) 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 63 dB (A) 65 dB (A) 64 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 70 dB (A) 69 dB (A) 67 dB (A)
Spalanie testowe 7,6 l/100 km 8,0 l/100 km 6,8 l/100 km
Zasięg 735 km 625 km 780 km
Fiat Tipo, Opel Astra, Peugeot 308 - droga hamowania Fiat Tipo, Opel Astra, Peugeot 308 - droga hamowania Foto: Auto Świat

Ciemną stroną skrzyni Fiata są stosunkowo krótkie przełożenia. Na 6. biegu wskazówka obrotomierza przekracza wartość 3 tys. już przy ok. 120 km/h. To ma wpływ na spalanie, ale autostradowa jazda Tipo jest niezbyt przyjemna, także ze względu na niestabilne prowadzenie. Utrzymanie Fiata na prostej wymaga o wiele większego skupienia niż w Oplu czy Peugeocie.

Podczas jazdy w mieście doceniliśmy w Tipo możliwość trwałego wyłączenia układu start-stop. Tak, to hipokryzja, bo przecież lepszy byłby błyskawicznie działający układ, a niestety, system Fiata jest daleki od tego. W Astrze wymaga on dopłaty 1000 zł i pewnie nie bez powodu żadna z udostępnionych nam „testówek” z tym silnikiem nigdy go nie miała. W Peugeocie start-stop jest seryjny, działa tak sobie i trzeba go dezaktywować po każdym przekręceniu stacyjki – wolimy włoskie rozwiązanie.

Podczas parkowania pozytywnie odczuwa się też mniejsze gabaryty Peugeota – jest o blisko 12 cm krótszy od Fiata i Opla. Jednak widoczność do tyłu to w całej trójce trudny temat. Czujniki parkowania – obowiązkowe! Fiat liczy sobie za nie najwięcej, bo aż 1450 zł. Dla lubiących elektroniczne wsparcie Tipo może mieć za dopłatą 2000 zł system unikania kolizji i aktywny tempomat, ale nie zamówicie tu asystenta pasa ruchu, czujnika martwego pola ani skanera znaków drogowych – elementy dostępne w Astrze i częściowo także w Peugeocie. System zdalnego wsparcia OnStar (1900 zł) można mieć tylko w Astrze, podobnie jak matrycowe reflektory LED (5900 zł od wersji Dynamic). To pokazuje, jakie ambicje ma ten model.

Asystenci to bezpieczeństwo i nowoczesność, ale nie każdy lubi mieć „mądrale” na pokładzie i jeszcze za to płacić. Większość kierowców woli posłuszne, przewidywalne prowadzenie. Opel o tym wie, dlatego oprócz bogatej listy opcjonalnych asystentów obdarzył Astrę także świetnym układem jezdnym. Niemiecki kompakt prowadzi się najpewniej i najprzewidywalniej z całej trójki. Zawieszenie ma raczej sztywną charakterystykę, jednak nie oznacza to, że Opel podskakuje na nierównościach – radzi sobie, choć w polskich warunkach warto mieć opony o większym profilu niż w testowanym przez nas egzemplarzu (225/45 R 17).

Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Bardziej miękko dziury i progi spowalniające filtruje Tipo. W naszych warunkach drogowych sprawdza się długi skok zawieszenia. Jednocześnie Fiata najłatwiej wyprowadza się z równowagi w czasie gwałtownych zmian kierunku jazdy. ESP musi szybko wkraczać do akcji. Z nieco gąbczastym układem kierowniczym można znaleźć wspólny język i nawet czerpać frajdę z prowadzenia.

Peugeot ze swoją małą kierownicą próbuje dawać kierowcy poczucie zwinności – ale wcale taki posłuszny nie jest. Niedociągnięcia w zestrojeniu zawieszenia Peugeota obnażają pierwsze nierówności pokonane w zakręcie. Wyboje potrafią lekko wybić tylną oś z zadanego toru jazdy. To nieprzyjemne uczucie sprawia, że ochota na szybkie pokonywanie zakrętów prędko przechodzi. Ale na codzień zestrojenie 308 się sprawdza, komfort amortyzowania jest zadowalający.

Mała kierownica, wysoko umieszczone zegary i obsługa niemal wszystkiego na dotykowym ekranie to elementy, które działają na niekorzyść Peugeota. Przeskakiwanie między menu radia a klimatyzacji odwraca uwagę od prowadzenia. Tipo to samochód, do którego wsiadasz i jedziesz. Ewentualnie nagłowisz się nad obsługą komputera pokładowego, ale tutaj temperaturę nawiewu zmienisz bez odrywania wzroku od jezdni i mozolnego celowania w panel dotykowy.

W Oplu mamy drobne zastrzeżenia do rozmiaru przycisków i oznaczeń – są trochę za małe, ale bardziej irytują komunikaty pojawiające się zbyt często na ekranie między zegarami i zakrywające treść wskazań komputera pokładowego. Włosi z kolei „popisali się” małym odstępem między podnóżkiem kierowcy a obudową deski rozdzielczej. Gdy przekłada się stopę, zahacza się o plastikową osłonę. Trudno nam zrozumieć, dlaczego tak doświadczone firmy, jak Opel, Fiat, Peugeot, pozwalają sobie na takie wpadki.

Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 - dane techniczne

Opel Fiat Peugeot
Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy, turbo/R4/16 benzynowy, turbo/R4/16 benzynowy, turbo/R3/12
Zasilanie wtrysk bezpośredni wtrysk wielopunktowy wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 1399 1368 1199
Moc maksymalna (KM/obr./min) 125/4000-6500 120/5000 130/5500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 245/2000-3500 215/2500 230/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 190 200 207
Skrzynia biegów manualna, 6 manualna, 6 manualna, 6
Napęd przedni przedni przedni
Hamulce (przód/tył) tw/b tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 370-1210 440-b.d. 398-1206
Rozmiar opon testowanego auta 225/45 R 17 205/55 R 16 205/55 R 16
Pojemność zbiornika paliwa (l) 48 50 53
Masa przyczepy hamowanej/niehamowanej (kg) 1450/650 1200/500 1300/580
Emisja dwutlenku węgla (g/km) 128 139 104
Dł./szer./wys. (mm) 4370/1780/1485 4368/1792/1495 4253/1804/1457

Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 - spalanie testowe a katalogowe

Im bardziej wysilony silnik, tym większe przekłamanie. Po raz kolejny 3-cylindrowa jednostka 1.2 PureTech okazała się najoszczędniejsza w porównaniu, ale też najbardziej przekłamano tu katalogowe dane. Opel zaskoczył nas znacznie wyższym spalaniem niż podczas pomiarów przeprowadzonych wiosną i latem. Wysokie zużycie paliwa w Fiacie wynika m.in. z zastosowania mniej efektywnego układu wtryskowego (wielopunktowy zamiast bezpośredniego) oraz krótkich przełożeń skrzyni biegów. Przy 120 km/h na 6. biegu silnik już przekracza 3 tys. obr./min.

Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 - spalanie testowe a katalogowe Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 - spalanie testowe a katalogowe Foto: Auto Świat

Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 - gwarancja i ceny

Opel Fiat Peugeot
Cena podstawowa testowanej wersji 62 500 zł 65 900 zł 77 600 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) 39,6 proc. 45,1 proc. 46,4 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 2 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 8 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub rok co 30 tys. km lub rok co 25 tys. km lub rok
Cena po doposażeniu 77 100 zł 72 000 zł 79 450 zł

Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 - co z przestronnością?

Jeżeli ktoś często będzie podróżował z wysokimi pasażerami na tylnej kanapie, powinien wybrać Astrę lub Tipo. Opel oferuje bowiem najwięcej miejsca. W Fiacie, mimo że według pomiarów jest ciaśniej, siedzi się dobrze, bo kanapę wysoko umieszczono. Siedzisko w Peugeocie znajduje się o dobre 5 cm niżej, co oznacza pozycję z mocniej zgiętymi kolanami, tu też jest najgorzej z przestrzenią na stopy. W tej klasie można jednak znaleźć jeszcze przestronniejsze modele niż testowana trójka, także z większymi bagażnikami.

Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 - pukntacja

Nadwozie Maks. pkt. Opel Fiat Peugeot
Przestronność z przodu 40 30 27 30
Przestronność z tyłu 30 19 17 16
Pojemność bagażnika 25 14 16 15
Ładowność 15 11 10 11
Widoczność 20 15 15 15
Fotele, pozycja kierowcy 30 25 23 24
Ergonomia obsługi 20 14 14 10
Jakość wykończenia 20 14 12 15
Suma punktów 200 142 134 136
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Opel Fiat Peugeot
Przyspieszenie 25 16 15 18
Elastyczność 25 17 18 17
Poziom hałasu 15 12 13 14
Skrzynia biegów 15 10 11 10
Zachowanie na drodze 30 27 24 24
Komfort jazdy 30 25 23 22
Układ kierowniczy 15 14 11 12
Średnica zawracania 5 3 4 5
Skuteczność hamulców 40 16 16 20
Suma punktów 200 140 135 142
Koszty Maks. pkt. Opel Fiat Peugeot
Cena po doposażeniu 50 38 44 36
Utrata wartości 15 15 12 11
Zużycie paliwa 30 11 10 13
Wyposażenie – komfort 30 28 26 26
Wyp. – bezpieczeństwo 30 16 16 16
Ubezpieczenia 10 7 8 7
Gwarancja 15 8 7 8
Przeglądy 20 17 14 17
Suma punktów 200 140 140 131
Wynik końcowy 600 422 409 409
Miejsce w teście 1. 2. 2.

Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308 - naszym zdaniem: Tipo to niezłe auto

Fiat remisuje z Peugeotem, ale musi uznać wyższość Opla. To sukces dla Włochów. Gdyby w Tipo pracował oszczędniejszy silnik, układ jezdny byłby bardziej dopracowany pod kątem dynamicznej jazdy, a tylna część kabiny oferowała więcej miejsca, Fiat miałby nawet szanse na najwyższe miejsce na podium. Czy tym samym można zedrzeć z Tipo łatkę budżetowego modelu? Tak, choć gdy mu się bliżej przyjrzeć, ślady oszczędności zostają. Jednak przy tej cenie odrobinę prostsze materiały czy krótszą listę opcji można wybaczyć. Jeśli was jednak na to stać, warto dołożyć 5000 zł do Astry.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (123)

No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Jak ktoś chce kupić samochód z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny to polecam gazetę " Auto Świat Poradnik Nr 12 grudzień 2016" Na stronie 4 pokazane są zdjęcia głowicy i zaworów z ogromną ilością zgromadzonego nagaru, aż dziw, że ten silnik jeszcze mógł pracować. Są to zdjęcia niemieckich silników TSI od VW, które stosuje min. audi, skoda i seat. Silniki z przebiegiem jedynie 100 tyś. km. Podpis pod zdjęciem: "nagar na grzybkach zaworów powoduje ich niedomykanie......" Naprawdę dzisiaj kupno samochodu z takim silnikiem to największy błąd w życiu. Zarówno Opel jak i Peugot mają właśnie takie silniki.
4 lut 13:07 | ocena: 94%
Liczba głosów:62
94%
6%
| odpowiedzi: 17
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Redaktorek Onetu Użytkownik anonimowy
~Redaktorek Onetu :
No photo ~Redaktorek Onetu Użytkownik anonimowy
Pan redaktor musi się douczyć bo Fiat Tipo z silnikiem 1.4 ma cztery cylindry nie trzy, po drugie cena podstawowa prezentowanego modelu to 55 900 zł brutto a nie jak pan redaktor podaje 65 900 zł brutto. Po trzecie Fiat Tipo w tabeli przeglądy powinien otrzymać 17 punktów a Peugeot 14 tu jest pomyłka! Po czwarte przyspieszenie tego samochodu od ) do 100 km/h wynosi 9,6 sekundy a nie jak pan redaktor podaje 10,4 sekundy, Pan redaktor celowo podaje takie bzdury żeby ludzie nie kupowali Fiata! Panie redaktorze proszę się douczyć!
4 lut 21:19 | ocena: 94%
Liczba głosów:69
94%
6%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Właściciel trzeciego Fiata Użytkownik anonimowy
~Właściciel trzeciego Fiata :
No photo ~Właściciel trzeciego Fiata Użytkownik anonimowy
Hmm ... Szanowny redaktorze , niech się pan zastanowi dlaczego Fiat ciągle nie stosuje w silnikach wtrysku bezpośredniego?
Konkurenci w tym porównaniu mają ten rodzaj wtrysku i dlatego bardziej wysilone silniki(bardziej wysilony to znaczy lepszy , trwalszy?).
Jak dotąd nigdy nie słyszałem o silnikach Fiata tylu niepochlebnych opinii jak np. o sławnym silniku 1.4 TSI - akcje serwisowe , błędy konstrukcyjne itp.
Czy może mi pan przytoczyć jakiś przykład poważnej silnikowej wpadki z udziałem Fiata o której mówił i pisał cały świat?
Jeśli ja kupowałbym auto to najbardziej by mi zależało na tym żeby się po prostu nie psuło a na takie rzeczy jak jakość użytych plastików deski rozdzielczej nawet nie zwracałbym uwagi.
Jeśli chciałbym mieć auto z perfekcyjnym zawieszeniem i perfekcyjną jakością materiałów deski rozdzielczej to kupiłbym Maserati czy Ferrari.
A co jest dla pana ważniejsze? Odrobinę niższe spalanie i większa moc silnika czy trwałość jednostki napędowej?
P.S. : Auta porównywane w tym zestawieniu raczej nie są wykorzystywane do jazdy bokiem więc niepotrzebne im zawieszenie z Ferrari.
4 lut 17:36 | ocena: 94%
Liczba głosów:70
94%
6%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~140km Użytkownik anonimowy
~140km :
No photo ~140km Użytkownik anonimowy
Do Fiata można założyć instalację gazową, będzie znacznie taniej niż u konkurencji.

Co do cen to dziennikarz podaje katalogową cenę Fiata z 2017r natomiast Opel i Peugeot to samochody z rocznika 2016 z upustami. Poczekajcie kilka miesięcy i porównajcie ceną Fiacika z upustem z 2017r i cenę konkurencji z 2017r z upustami wyjdzie parę ładnych tysięcy taniej.

Reszta to wybór każdego klienta, szerokiej drogi a przed zakupem radzę odwiedzić wszystkie marki porównać popróbować i wybrać najlepszą ofertę dla siebie.
4 lut 19:42 | ocena: 95%
Liczba głosów:40
95%
5%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~inter Użytkownik anonimowy
~inter :
No photo ~inter Użytkownik anonimowy
Przepraszam, ale jak wy doposazyliście tipo? Peugot 308 ma klimatyzację dwustrefową, fiat nie ma tego nawet w opcji. Hamulec elektryczny? Lusterka boczne składane? Brak we fiacie... Fotele przednie sportowe? Na pewno takie będą we fiacie? Hill asist? Po co porównujecie wersję style, porównajcie wersję active tańszą o kilka tsyięcy a i tak będzie np. miała dwustrefową klimę. Wy naprawdę piszecie byle co i byle jak, mam nadzieję że żaden z czytelników przypadkiem nie podejmie decyzji o zakupie na podstawie waszego testu.
6 lut 18:33 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tjet Użytkownik anonimowy
~tjet :
No photo ~tjet Użytkownik anonimowy
Tutaj autor ma racje: "Fiat to auto do którego wsiadasz i jedziesz" budżetowy samochód dla ludu, łatwy w obsłudze, tani w naprawach itp. 1.4 T-jet to świetna jednostka miałem z nią do czynienia w innym modelu fiata -po prostu niezawodny silnik bez żadnej awarii jeździł do przebiegu 260 tyś km. Mimo, ze kocham fiata i całą włoska motoryzacje to z tego zestawienia wybieram opla. No ale jak to przystało na fana Italii jeżdżę świetną Lancią a narzeczona piękna Alfą:-)
3 lut 21:57 | ocena: 81%
Liczba głosów:48
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
do ~rt:
No photo ~rt Użytkownik anonimowy
4 lut 13:34 użytkownik ~rt napisał
A może tylko w VW jest taki problem. Może inne firmy się z tym uporały?
Wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny trapi ten sam problem- duże ilości zgromadzonego nagaru na zaworach ssących, w kolektorze dolotowym i w głowicy. Te same ilości nagaru na zaworach można zobaczyć na zdjęciach przy opisie auta -- Dacia Lodgy 1.2 TCe -- silni z bezpośrednim wtryskiem benzyny od Reno. Test na dystansie 100 tyś. km przeprowadzony przez niemieckie pismo Auto Świat nr 12 21 marzec 2016.
4 lut 13:53 | ocena: 85%
Liczba głosów:26
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JJ Użytkownik anonimowy
~JJ :
No photo ~JJ Użytkownik anonimowy
Bagażnik, najmniej wysilona jednostka i cena na korzyść Tipo. Jak nie wyjdą jakieś poważniejsze choroby wieku dziecięcego i lakier nie bedzie schodził po pierwszym roku użytkowania to Tipo wraz z Astra są dość ciekawa propozycja dla kogoś kto szuka kompakta do 70k z turbina, klimatyzacja i bez korbek z tylu. Każdy ma swój gust.
4 lut 18:15 | ocena: 95%
Liczba głosów:22
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KMS Użytkownik anonimowy
~KMS :
No photo ~KMS Użytkownik anonimowy
Ciekawy jest ten passus, dwa razy powtórzony o "krótkich" przełożeniach skrzyni. 3 tysiące obrotów przy 120 km/h. Czyli przy prędkości takiej pomiędzy drogą szybkiego ruchu a autostradą mamy maksimum momentu. To chyba optymalne dobranie przełożeń. Czyż nie?
4 lut 13:15 | ocena: 92%
Liczba głosów:24
92%
8%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Wojciech Łukasiewicz Wojciech Łukasiewicz Facebook
Wojciech Łukasiewicz
Wojciech Łukasiewicz Wojciech Łukasiewicz Facebook
do ~Octavia III:
No photo ~Octavia III Użytkownik anonimowy
4 lut 10:31 użytkownik ~Octavia III napisał
Silnik Fiata 1.4 T-Jet 120 KM (w Bravo) spalanie w mieście - jeśli 10 litrów to już cud. Na ogół około 11 litrów.
Silnik VW 1.4 TSI 150KM (w Octavii III) spalanie w mieście - góra 8 litrów.
Poza tym Skoda Octavia III to przy każdym Fiacie to Mercedes. Za
Skoda z badziewnym silnikiem VW 1.4 TSI 150KM w którym awaria goni awarie a koszta naprawy szybko "powiększają" cenę samochodu.

Ja już jestem po drugiej awarii (pęknięty tłok i pierścienie) pierwsze padły wtryskiwacze.
4 lut 16:38 | ocena: 100%
Liczba głosów:27
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Fiat Tipo kontra Opel Astra i Peugeot 308

Nwy hatchback Fiata – auto budżetowe czy pełnowartościowy kompakt? Czy może się równać z konkurentami o ugruntowanej pozycji w tej klasie? Sprawdzamy Tipo na tle Opla Astry i Peugeota 308.

Fiat Tipo hatchback w pierwszym porównaniu (slajd 1 z 28)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego