Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.684.271.96
Średnio4.624.774.472.11
Najdrożej4.894.994.672.24

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive - Potężne i szybkie

15 maja, 15:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Porsche Panamera 4S Diesel i BMW 750d xDrive to najmocniejsze osobowe diesle na świecie. Osiągami i ceną zwalają z nóg, tak samo jak spalaniem. Który z nich jest lepszy?

Ich silniki wyczarowują brutalne siły z oleju napędowego. Panamera 4S Diesel osiąga 850 Nm momentu obrotowego, 750d xDrive – 760. W Porsche moment ten rodzi się w 8 cylindrach o łącznej pojemności 4 litrów. Można wręcz rzec, że 422 KM to jedynie produkt uboczny.

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive - ich diesle to potęga!

Pod maską BMW tkwi 6 cylindrów ułożonych w rzędzie i aż 4 turbosprężarki! Z 3 litrów pojemności wyciąga się tu słuszne 400 KM. Żeby przenieść to wszystko na asfalt, konstruktorzy nie mogli się obejść bez napędu 4x4. Każda ze skrzyń ma 8 przełożeń, co jest głównie podyktowane chęcią obniżenia zużycia paliwa. Osiągi tak samo wgniatają w fotel. Panamera 4S Diesel przyspiesza w 4,1 s do „setki”, czyli potrafi zostawić w tyle niejedno 911. No i BMW także, które od 0 do 100 km/h rozpędza się w nie mniej imponujące 4,5 s. W pozostałych pomiarach dynamiki Panamera też okazuje się minimalnie szybsza.

750d Panamera
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel quadturbo/R6/26 diesel biturbo/V8/32
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/łańcuch common rail/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 2993 3956
Maks. moc silnika (KM/obr./min) 400/4400 422/3500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 760/2000 850/3500
Prędkość maksymalna (km/h) 250 285
Skrzynia biegów aut. 8 aut. 8 (dwusprżegł.)
Napęd 4x4 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/tw tw/tw
Pojemność bagażnika (l) 515 495
Rozmiar opon testowanego auta (p | t) 245/45 R 19 275/35 R 21 | 315/30 R 21
Pojemność zbiornika paliwa/AdBlue (l) 78/23 90/20
Dł./szer./wys. (mm) 5098/1902/1467 5049/1937/1423

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive - wyniki testu

750d Panamera
Przyspieszenie 0-50 km/h 1,7 s 1,5 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,5 s 4,1 s
Przyspieszenie 0-200 km/h 17,0 s 15,4 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 2,3 s (aut.) 2,2 s (aut.)
Czas rozpędzania 80-120 km/h 2,8 s (aut.) 2,6 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 2073/557 kg 2141/494 kg
Rozdział masy (przód/tył) 52/48 proc. 55/45 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 12,2/12.2 m 11,4/11,3 m
Hamowanie (opony letnie) ze 100 km/h (zimne) 35,7 m 35,3 m
Hamowanie (opony letnie) ze 100 km/h (gorące) 34,3 m 33,1 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 56 dB (A) 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 62 dB (A) 64 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 66 dB (A) 69 dB (A)
Spalanie testowe 8,1 l/100 km 8,4 l/100 km
Zasięg 960 km 1070 km

Rzecz jasna, auta te skonstruowano według nieco innych założeń. BMW to supernowoczesna, luksusowa limuzyna zorientowana na komfort, choć nie pozbawia kierowcy przyjemności z aktywnego prowadzenia. Porsche przesunęło ciężar charakteru Panamery na sport – zarówno wygląd, jak i koncepcja wnętrza z nisko umieszczonymi, sztywniejszymi niż w BMW fotelami, a także otulającym kierowcę kokpitem pozwalają odczuć inną atmosferę niż w „siódemce”. To samo dotyczy napędu: silnik sprawia wrażenie jeszcze bardziej brutalnego i też ostrzej brzmi. Dwusprzęgłówka Panamery pracuje szybko, ale czasem nerwowo. Podczas spokojnej jazdy próbuje też na siłę dobrać przesadnie wysoki bieg. BMW pozostaje delikatniejsze w każdej sytuacji, nawet gdy włączymy tryb Sport. Skrzynia to majstersztyk.

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive Foto: Auto Bild

Kategorię „komfort jazdy” BMW jednoznacznie rozstrzyga na swoją korzyść. Choć Porsche także korzysta z adaptacyjnego pneumatycznego zawieszenia, to jednak przyjemność pokonywania nierówności zaburzają 21-calowe niskoprofilowe koła. Szczególnie na dziurach tłuką i przekazują nieprzyjemne wstrząsy do kabiny. „Siódemka” w trybie komfortowym łagodnie unosi się nad jezdnią, filtrując większość jej niedoskonałości. Jedynie najpodlejsze dziury są odczuwane przez pasażerów. Wyższy komfort jazdy oferuje już tylko Mercedes klasy S.

Taka charakterystyka ma bezpośrednie przełożenie na prowadzenie. Porsche Panamera jeździ zwinniej, bardziej zobowiązująco i bezpośrednio. Układ kierowniczy jest niezwykle precyzyjny, hamulce są piekielnie skuteczne: po rozgrzaniu tarcz Panamerze wystarczają 33 m na zatrzymanie się ze 100 km/h. „Siódemka” potrzebuje o 1,2 m więcej. W obu przypadkach jest to bardzo wysoki poziom samochodów sportowych.

Porsche Panamera kontra BMW serii 7 - droga hamowania Porsche Panamera kontra BMW serii 7 - droga hamowania Foto: Auto Świat

BMW z racji swojego nadwozia zapewnia wygodniejszy dostęp do wnętrza, które skrywa miękkie i obszerne fotele. Niższa Panamera wymaga od pasażerów pokonania szerszych progów i schylenia głowy przy wsiadaniu. Choć według naszych pomiarów kabinę ma większą, to jednak w BMW siedzi się wygodniej i mieści się tu 5 osób.

Bawarczycy rozpieszczają też bogatszym wyposażeniem seryjnym: podstawowy pakiet asystentów, kamera cofania czy pneumatyczne zawieszenie wymagają w Porsche dopłaty, ekran przezierny w ogóle nie jest dostępny. Po zrównaniu wyposażenia okazuje się, że za Panamerę trzeba zapłacić aż o 122 600 zł więcej niż za „siódemkę”. Być może dla właściciela to atut, ale u nas to BMW dzięki temu wygrywa.

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive - test spalania

Oba auta świetnie nadają się do szybkiego przemierzania kontynentu. Pozwalają podróżować szybko, wygodnie i nie wymagają częstych wizyt na stacji benzynowej. Porsche pali nieco więcej niż BMW, ale za to mniej przekłamuje dane fabryczne i dzięki zbiornikowi paliwa 90 l zapewnia 1070 km zasięgu. Podczas sportowej jazdy BMW zużywa 11 l/100 km, a Porsche – 11,3 l.

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive - spalanie Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive - spalanie Foto: Auto Świat

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive -punktacja

Nadwozie Maks. pkt. 750d Panamera
Przestronność z przodu 40 30 31
Przestronność z tyłu 30 20 21
Pojemność bagażnika 25 22 22
Ładowność 15 14 13
Widoczność 20 17 12
Fotele, pozycja kierowcy 30 28 26
Ergonomia obsługi 20 19 14
Jakość wykończenia 20 19 18
Suma punktów 200 169 156
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. 750d Panamera
Przyspieszenie 25 22 24
Elastyczność 25 24 25
Poziom hałasu 15 13 11
Skrzynia biegów 15 14 13
Zachowanie na drodze 30 27 30
Komfort jazdy 30 29 25
Układ kierowniczy 15 13 14
Średnica zawracania 5 3 5
Skuteczność hamulców 40 28 32
Suma punktów 200 173 179
Koszty i wyposażenie Maks. pkt. 750d Panamera
Cena po doposażeniu 50 23 14
Utrata wartości 15 9 15
Zużycie paliwa 30 30 29
Wyposażenie – komfort 30 22 20
Wyp. – bezpieczeństwo 30 21 23
Ubezpieczenia 10 6 4
Gwarancja 15 8 8
Przeglądy 20 13 13
Suma punktów 200 132 126
Wynik końcowy 600 474 461
Miejsce w teście 1. 2.

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive - różne charaktery

Wybór jednego z tych dwóch aut marzeń to też kwestia gustu. Ale pod kreską BMW zwycięża zasłużenie. Podczas gdy Panamera mocniej skupia się na sporcie i laserowej precyzji prowadzenia, „siódemka” jest wszechstronna, nowocześniejsza, wygodniejsza i wreszcie też tańsza. Tak czy inaczej: ich diesle to potęga!

750d Panamera
Cena podstawowa testowanej wersji 515 800 zł 543 540 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 49,4 proc. 36,8 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat
Przeglądy wg wskazań wg wskazań
Cena po doposażeniu 557 457 zł 680 104 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (53)

No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
Mam Suva 420KM i co 400-500 kilometrow musze tankowac. To strata czasu i pieniędzy... Żeby zwiekszyc zasieg i zostawić sobie min. 10tys zl rocznie rozważam zalozenie LPG. Moje pieniądze mój samochod;) Diesel ma sens bo ma 2 razy większy zasieg i mniej pali. Wiecej za to zostawiasz w serwisach. Cos za cos. Każdy kupuje co lubi:)
16 maja 10:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
No cóż... ktoś może pisać o tym, i nie bez racji, jakim to w tej klasie faux pas jest silnik diesla. Niestety silniki takie dobrze się w niej sprzedają a dlaczego to wyjaśnia artykuł. Te powalające osiągi wobec tego zużycia paliwa. Dla ludzi, którzy pieniędzy nie liczą a pokonują duże odległości zasięg 1000 km zamiast 400 ma spore znaczenie. No i to uczucie jakie "daje moment" przy śmiesznych 2000 obrotów na minutę. Tego nie oferuje żaden silnik benzynowy. Swoją drogą mam pytanie do autora. Jak zachowują się te silniki kiedy chcę je wkręcić na więcej niż te 3500-4000 obrotów, podusić je nieco przy 5000 ?
16 maja 09:49 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
| odpowiedzi: 10
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Redukuje branie oleju o 50-90%. Tarcie „pożera” moc! Zmniejszając tarcie o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale wydłużamy 2-4 razy trwałość podzespołów jak i jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0.p l, dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca sx6000wymagającym klientom a Mazda polecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu LeMans24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź.
16 maja 11:27 | ocena: 56%
Liczba głosów:16
44%
56%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~konstabel Użytkownik anonimowy
~konstabel :
No photo ~konstabel Użytkownik anonimowy
Po co kto pisze o spalaniu, pewnie jeździ Focusem lub Skodą . Podane spalanie w takich autach to nic, 8-10 litrów to kompletnie nic do tego ceny tych limuzyn około 600 tys zł , co by kto patrzył czy mu spali 4,6 L czy 5,2 L na sto km..
Mnie się wydaje że BMW z czterema turbinami to tragedia i takie auto po przejechaniu 200 tys km nikt nigdy nie kupi czyli to jest coś na życie lub dla miliarderów którzy to potem wyrzucą na śmietnik . V 8 w Porsche to inna liga, takie silniki wytrzymują milion km o ile są serwisowane i eksploatowane jak mają . 4 Litry i V8 w takich pojazdach to mus i konieczność wszystko inne jest bez sensu i nie warte złamanego grosza .
16 maja 15:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~M&ms Użytkownik anonimowy
~M&ms :
No photo ~M&ms Użytkownik anonimowy
Zamiast bmw powinniscie porownac panamere do tesli.wiem wiem powiecie co ma diesel do elektryka...cene! A co do testu to zauwazcie zebmw jest przy 100 km dwa razy cichsze w kabinie od porsche a przy 130 3 dB to juz kosmos.na dlugie trasy wolalbym bmw ale dla szpanu tylko porsche,lub ewentualnie tesle.
15 maja 21:34 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~CypisKRA Użytkownik anonimowy
~CypisKRA :
No photo ~CypisKRA Użytkownik anonimowy
Jaki sens stosowania diesla w takich limuzynach? Chyba nie dla oszczędności?
16 maja 09:15 | ocena: 56%
Liczba głosów:18
44%
56%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Saves Użytkownik anonimowy
~Saves :
No photo ~Saves Użytkownik anonimowy
Co za bezsensowny test, człowiek który porównuje typową limuzynę z samochodem typu gt, naprawdę ma zerowe pojęcie o motoryzacji oraz klas samochodów.
16 maja 11:24 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~michał Użytkownik anonimowy
~michał
No photo ~michał Użytkownik anonimowy
do ~Motofun:
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
16 maja 11:27 użytkownik ~Motofun napisał
Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Redukuje branie oleju o 50-90%. Tarcie „pożera” moc! Zmniejszając tarcie o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale wydłużamy 2-4 razy t
Te złe oceny tutaj podnoszą mi ciśnienie! Mam F10 530d 258 KM i od roku po wlaniu S X6000 do silnika auto pali dobry litr mniej. Kto minusuje i dlaczego bo ja jestem bardzo zadowolony, po 43 tys km niższe spalanie to nie jest sprawa przypadku.
18 maja 09:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Brajan 18 lat Użytkownik anonimowy
~Brajan 18 lat :
No photo ~Brajan 18 lat Użytkownik anonimowy
Tojusz muj golf trujka w tedeiku ma lepsze osiongi nisz tę nie miecki szrot
16 maja 10:19 | ocena: 65%
Liczba głosów:17
35%
65%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~o.Prawdziwek Użytkownik anonimowy
~o.Prawdziwek :
No photo ~o.Prawdziwek Użytkownik anonimowy
SQ7 jest mocniejsze.
16 maja 09:11 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
38%
62%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive

Groźne spojrzenia władców lewego pasa autostrady: Porsche ma obły przód, a za grillem BMW kryje się żaluzja regulująca opływ powietrza.

Porsche Panamera 4S Diesel kontra BMW 750d xDrive - Potężne i szybkie (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego