Auto Świat Testy Porównania samochodów BMW i7 czy Mercedes EQS? Łatwo było wyłonić zwycięzcę

BMW i7 czy Mercedes EQS? Łatwo było wyłonić zwycięzcę

Klasa luksusowych limuzyn staje się w pełni bezemisyjna. Flagowymi elektrykami są BMW i7 oraz Mercedes EQS. W dodatku oba modele występują w mocnych, usportowionych odmianach – M70 oraz AMG 53. W teście sprawdzamy, który z tych modeli lepiej sprawdza się jako auto dla prezesa. Przewaga zwycięzcy nad przegranym okazała się przytłaczająca.

Mercedes EQS kontra BMW i7
Zobacz galerię (28)
Auto Bild
Mercedes EQS kontra BMW i7
  • BMW i7 M70 xDrive napędzane jest dwoma elektrycznymi silnikami, które generują łącznie 659 KM oraz 1015 Nm
  • Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ wykorzystuje dwa elektryczne silniki, które razem produkują 761 KM oraz 1020 Nm
  • Według producenta BMW rozpędza się do setki po 3,7 s, a dane techniczne Mercedesa podają 3,8 s, natomiast prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 250 km/h
  • Suche dane techniczne nie ukazują ogromnych różnic pomiędzy tymi autami

To wręcz nieprzyzwoite, gdy do testu podjeżdżają dwa samochody, które pod względem ceny mają wartość domu jednorodzinnego. Mowa o BMW i7 M70 xDrive (820 000 zł) oraz o Mercedesie-AMG EQS 53 4Matic+ (773 900 zł). Jednak to nie tylko luksusowe pojazdy elektryczne, lecz także modele o osiągach niczym z Formuły 1.

BMW i7 M70 xDrive
BMW i7 M70 xDriveAuto Bild

W przypadku BMW i7 M70 xDrive zmodyfikowanego przez M GmbH do dyspozycji mamy napęd generujący 659 KM i 1015 Nm. Z kolei Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ dopieszczony przez fachowców z Afalterbach ma wręcz niebotyczne osiągi za sprawą elektrycznego agregatu produkującego 761 KM i aż 1020 Nm.

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Auto Bild

W obu przypadkach dwa elektryczne silniki (po jednym na przedniej i tylnej osi) zapewniają przyspieszenie, które daje podobne odczucia, jak w samochodzie sportowym wykorzystującym Launch Control. W teście okazało się, że BMW katapultuje prawie 2,8 t do 100 km/h w 3,6 s, podczas gdy Mercedes z masą o prawie 100 kg niższą robi to w 3,5 s. Prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h jest taka sama dla obu pojazdów.

BMW i7 M70 xDrive i Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ – co z bateriami i z zasięgiem?

BMW i7 M70 xDrive ma akumulatory o pojemności 101,7 kW (netto), a Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ – 107,8 kW (netto). BMW podaje, że maksymalny zasięg luksusowej wyścigówki to 560 km, natomiast Mercedes obiecuje 586 km.

Nasze pomiary wykonywane przy minus siedmiu stopniach Celsjusza pokazały nieco inne wyniki. Na 155-kilometrowym odcinku testowym, obejmującym miasto, drogi lokalne oraz autostradę BMW przejechało 372 km, a Mercedes - 383 km.

BMW i7 M70 xDrive i Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ – planowanie trasy to obowiązek

Na szczęście oba mają doskonałe systemy nawigacji, które nie tylko pilnują zasięgu, lecz także planują trasę z postojami na ładowanie, biorąc pod uwagę, czy stacje są aktualnie zajęte, czy nie. Systemy mogą nawet obliczyć koszty ładowania dla danej stacji ładowania elektrycznego.

Teoretycznie przy prędkościach ładowania do 195 kW (BMW) i 200 kW (Mercedes) nie powinno być żadnych problemów z dalekimi podróżami. Przy wstępnie przygotowanym akumulatorze, tj. podgrzanym do 45 stopni, bawarska limuzyna uzyskała 80 proc. w 34 min, co oznaczałoby 448 km zasięgu, a EQS osiąga ten sam poziom naładowania w 31 min. Zimą jest to jednak tylko teoria, o czym przekonaliśmy się na własnej skórze.

W dalszej części tekstu opisujemy różnice w ładowaniu obu aut w zimowych warunkach, porównujemy dane techniczne oraz dane z naszych redakcyjnych testów (m.in. zużycie energii, przyspieszenie rzeczywiste, poziom hałasu we wnętrzu) oraz wytykamy jednemu z testowanych aut bardzo poważną wadę. Cały tekst dostępny jest dla subskrybentów Premium.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji