Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Porównania samochodów > Audi A6 kontra BMW serii 5 i Mercedes klasy E. Szukamy najlepszej limuzyny klasy wyższej z silnikiem Diesla

Audi A6 kontra BMW serii 5 i Mercedes klasy E. Szukamy najlepszej limuzyny klasy wyższej z silnikiem Diesla

Audi A6, BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E to niemieckie limuzyny klasy wyższej. Pierwsza z nich w ofercie jest od 2018 r., a pozostałe to nowości z 2023 r. W porównaniu wersji z 4-cylindrowymi dieslami i napędem na wszystkie koła sprawdzamy, która ma najwięcej atutów, żeby stać się mistrzem swojego segmentu.

Audi A6, BMW serii 5, Mercedes klasy EŹródło: Auto Bild
  • Każdy z testowanych modeli ma pod maską wysokoprężną, miękką hybrydę, automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła
  • Audi A6 40 TDI quattro S tronic rozpędza się do setki po 7,9 s, BMW 520d xDrive po 7,8 s, natomiast Mercedes E 220 d 4Matic po 8,1 s
  • Audi A6 40 TDI quattro S tronic to wydatek od 261 tys. 100 zł, za BMW 520d xDrive zapłacimy minimum 285 tys. zł, natomiast Mercedes E 220 d 4Matic okazuje się zdecydowanie najdroższy, bo jego cena to 299 tys. 200 zł

Audi A6, BMW serii 5 i Mercedes klasy E – dlaczego akurat te samochody wybraliśmy do porównania? Nie tylko dlatego, że każdy z nich jest niemiecką limuzyną klasy wyższej, lecz także z racji tego, że te modele są dla siebie naturalną konkurencją.

W dodatku każdy z bohaterów porównania jest nowością z 2023 r. To prawda, że Audi A6 aktualnej generacji, znane jest już od 2018 r., ale w zeszłym roku doczekało się modernizacji. Z kolei BMW serii 5, którym już jeździliśmy oraz Mercedes klasy E to całkowicie nowe auta.

Poza tym każdy z tych modeli to przedstawiciel marek premium, które najlepiej sprzedawały się w Polsce w 2023 r. Wprawdzie żaden z porównywanych pojazdów nie był hitem sprzedaży poszczególnych koncernów, ale przyczynił się do końcowego wyniku.

Top 5 marek premium w Polsce w 2023 r.

  • Audi – 26 024 szt.
  • BMW – 23 225 szt.
  • Mercedes – 20 372 szt.
  • Volvo – 12 542 szt.
  • Lexus – 10 495 szt.

Pod względem stylistyki nadwozia wszystkie podążają własną linią. BMW serii 5 z pakietem sportowym M jest bardziej kanciaste niż pozostałe modele. Mercedes klasy E z wyposażeniem AMG Line Premium zyskuje sportowy charakter, ale nadal prezentuje się gładko z miękkimi wyobleniami upodabniającymi auto do Mercedesa klasy S.

Mercedes klasy E
Mercedes klasy EŹródło: Auto Bild

Wreszcie Audi A6, które ma wyraziste linie nadwozia nawet bez pomocy płatnych pakietów, kojarzy się sportowo. Jedno jest, natomiast wspólne dla każdego z testowanych aut – wpisana w geny elegancja, dzięki której te samochody mogą pełnić funkcję reprezentacyjną.

Audi A6
Audi A6Źródło: Auto Bild

Wszystkie trzy bardzo dużo miejsca dla pasażerów. Zresztą, biorąc pod uwagę ich wymiary, było to do przewidzenia – każdy z testowanych modeli ma około pięciu metrów długości. Obszerne fotele z przodu, jak i tylne kanapy są bardzo wygodne. Ponadto wykonanie i materiały są takie, jakie powinny być – na wysokim poziomie.

Dylematów podczas ocen trzech opisywanych aut mieliśmy mnóstwo. Wyłonienie najlepszego okazało się zadaniem wręcz karkołomnym. O tym, dlaczego tak było, opowiadamy w dalszej części artykułu, otwartej dla subskrybentów Premium.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji