Auto Świat Testy Porównania samochodów Najlepsza limuzyna z dieslem? Porównaliśmy Audi A6 z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E

Najlepsza limuzyna z dieslem? Porównaliśmy Audi A6 z BMW serii 5 i Mercedesem klasy E

Audi A6, BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E to niemieckie limuzyny klasy wyższej. Pierwsza z nich w ofercie jest od 2018 r., a pozostałe to nowości z 2023 r. W porównaniu wersji z 4-cylindrowymi dieslami i napędem na wszystkie koła sprawdzamy, która ma najwięcej atutów, żeby stać się mistrzem swojego segmentu.

Audi A6, BMW serii 5, Mercedes klasy E
Zobacz galerię (37)
Auto Bild
Audi A6, BMW serii 5, Mercedes klasy E
  • Każdy z testowanych modeli ma pod maską wysokoprężną, miękką hybrydę, automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła
  • Audi A6 40 TDI quattro S tronic rozpędza się do setki po 7,9 s, BMW 520d xDrive po 7,8 s, natomiast Mercedes E 220 d 4Matic po 8,1 s

Pod względem stylistyki nadwozia wszystkie podążają własną linią. BMW serii 5 z pakietem sportowym M jest bardziej kanciaste niż pozostałe modele. Mercedes klasy E z wyposażeniem AMG Line Premium zyskuje sportowy charakter, ale nadal prezentuje się gładko z miękkimi wyobleniami upodabniającymi auto do Mercedesa klasy S.

Mercedes klasy E
Mercedes klasy EAuto Bild

Wreszcie Audi A6, które ma wyraziste linie nadwozia nawet bez pomocy płatnych pakietów, kojarzy się sportowo. Jedno jest wspólne dla każdego z testowanych aut – wpisana w geny elegancja, dzięki której te samochody mogą pełnić funkcję reprezentacyjną.

Audi A6
Audi A6Auto Bild

Wszystkie trzy mają bardzo dużo miejsca dla pasażerów. Zresztą, biorąc pod uwagę ich wymiary, było to do przewidzenia – każdy z testowanych modeli ma około pięciu metrów długości. Obszerne fotele z przodu, jak i tylne kanapy są bardzo wygodne. Ponadto wykonanie i materiały są takie, jakie powinny być – na wysokim poziomie.

Dylematów podczas ocen trzech opisywanych aut mieliśmy mnóstwo. Wyłonienie najlepszego okazało się zadaniem wręcz karkołomnym. O tym, dlaczego tak było, opowiadamy w dalszej części artykułu, otwartej dla subskrybentów Premium.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji