Audi RS 7 Sportback performance. Samochodowy kulturysta [Test]

Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance
Audi RS 7 Sportback performance to samochodowy kulturysta i celebryta w jednym. To pojazd, obok którego nie przejdziesz obojętnie, nawet jeżeli nie jesteś motoryzacyjnym maniakiem. To auto z jednej strony zachwyca, a z drugiej przeraża. Zobaczcie, jakie cechy odpowiadają za taki wizerunek.
  • Audi RS 7 Sportback performance ma pod maską widlastą ósemkę generującą 630 KM oraz 850 Nm, a moment obrotowy dociera do wszystkich kół za pośrednictwem 7-stopniowej, automatycznej skrzynia
  • Zastosowana jednostka napędowa pozwala rozpędzić samochód do setki już po 3,4 s, natomiast prędkość maksymalna to zwariowane 305 km/h!
  • Za Audi RS 7 Sportback performance trzeba zapłacić minimum 672 200 zł, ale to tylko wstęp, bowiem na pokładzie testowanego egzemplarza znalazły się opcje, które jego cenę wywindowały do 919 050 zł.
  • Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony

Audi RS 7 Sportback performance – dla kogo?

Audi RS 7 Sportback performance to mocarz, który zachwyci każdego fana sportowej jazdy. Ten model spodoba się także każdemu, kto lubi wyróżniać się na ulicy zarówno wyglądem, jak i rasowym brzmieniem. A tak przy okazji z racji przestronnego wnętrza i pojemnego bagażnika samochód nadaje się również dla 4-osobowej rodziny – tyle miejsc przewidziano w części pasażerskiej.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Audi RS 7 Sportback performance – opis modelu

Audi RS 7 Sport performance robi na ulicy prawdziwy show. Niemal każdy ogląda się za nim, przypadkowi przechodnie pytają o jego moc i osiągi, a do tego dochodzą prośby w stylu: "Może pan dodać gazu?" Robię to z przyjemnością (oczywiście po wybraniu trybu dynamic), a w tym czasie w ręku zainteresowanego już jest komórka i powstaje krótki film, którego bohaterem jest rasowy dźwięk wydobywający się z wydechu testowanego pojazdu.

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Auto każdym fragmentem muskularnego body pokazuje drzemiący w nim potencjał. Wielka atrapa chłodnicy, potężne wloty powietrza i wąskie reflektory nadają przodowi 100-procentowego, rasowego stylu.

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Wyoblony dach płynnie łączy się z klapą bagażnika, ale dominującymi akcentami z tyłu są dwie końcówki układu wydechowego wbudowane w potężny dyfuzor oraz świetlny pas poprowadzony przez całą szerokość nadwozia.

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Wizerunek auta uzupełniają 22-calowe alufelgi z wyzierającymi przez nie zaciskami ceramicznego układu hamulcowego oraz matowy lakier. Całość prezentuje się agresywnie, wręcz brutalnie.

Audi RS 7 Sportback performance – wrażenia z jazdy

Preludium do przedstawienia jest uruchomienie takiego samego silnika, jak w testowanym niedawno Audi RS 6 Avant performance silnika. Po użyciu przycisku do życia budzi się 8-cylindrowa, 48-woltowa miękka hybryda generująca 630 KM oraz 850 Nm. Do uszu pasażerów dociera miarowy pomruk zapowiadający, że zaraz będzie gorąco (nie tylko dlatego, że na termometrach jest około 35 stopni Celsjusza).

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Wytaczam się z miejsca parkingowego, skrzynia delikatnie zmienia poszczególne przełożenia, a samochód rozpędza się powoli. I choć na razie tempo jest spacerowe, to wystarczy nieco więcej wcisnąć pedał gazu, żeby samochód próbował wyrwać się do przodu.

Zupełnie, jak zachęcony do działania dziki zwierz, który na razie jest na uwięzi, ale czuje, że zaraz zostanie z niej spuszczony. Zatem pedał gazu do podłogi, auto gwałtownie zwiększa prędkość, a plecy jadących zostają mocno wpasowane w oparcia foteli.

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Poluzowanie więzów opłaciło się, bo już jest nieźle, ale cały czas czuję, że to jeszcze nie wszystko, co potrafi Audi RS 7 Sportback performance. Zatem popuszczam mu więzy całkowicie (czytaj: przechodzę w tryb dynamic) i rozpoczyna się kulminacyjny moment przedstawienia.

Teraz wciskam gaz do podłogi, przód unosi się lekko, a jednocześnie pojazd wystrzeliwuje bez chwili zwłoki. Próbuję walczyć z prawami fizyki, ale wszystko na nic – plecy są już dawno wprasowane w oparcia siedzeń, głowa odskakuje do tyłu, a ręce z trudem utrzymują się na kierownicy.

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Samochód zwiększa prędkość bez najmniejszego problemu, skrzynia biegów zmienia przełożenia w mgnieniu oka, ale tym razem mam świadomość kiedy włączany jest kolejny bieg, bowiem przy każdej zmianie odczuwam lekkie szarpnięcie i zmianę tonacji silnika.

Tak poganiane Audi RS 7 Sportback performance uzyskuje setkę po nieprawdopodobnych 3,4 s (tak rozpędza się auto ważące 2140 kg), a koniec sprintu może nastąpić dopiero przy 305 km/h! Pod warunkiem że wybierzemy opcję odblokowania fabrycznej prędkości wynoszącej 280 km/h.

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Towarzyszący tej szaleńczej jeździe dźwięk to mieszanina bulgotu widlastej ósemki z rasowym rykiem dochodzącym z układu wydechowego. Druga część słuchowiska następuje, gdy zwalniam. Przy każdej redukcji biegu do uszu jadących z wydechu dochodzą efektowne strzały. Są podobno tacy, którzy podczas takiej jazdy słuchają radia… Hmm, ale po co?

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Na koniec tego festiwalu prędkości postanowiłem zrobić jeszcze sprawdzian hamowania. Przecież na pokładzie tego pojazdu są ceramiczne hamulce. Jadę równe 100 km/h i w pewnym momencie kopię w lewy pedał. Zawieszam się na pasach, mam wrażenie, że oczy wypadną mi zaraz na deskę rozdzielczą, a głowa nie leci do przodu, tylko dlatego, że mocna napinam mięśnie karku (będę miał zakwasy, czy nie…).

Audi RS 7 Sportback performance – wnętrze

Podobnie, jak w przypadku nadwozia, także i we wnętrzu dominującym akcentem jest sport. Siedzenia nie dość, że wygodne (mają regulowaną długość siedziska), to idealnie podpierają z boku.

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Prowadzący trzyma spłaszczoną u dołu i świetnie leżącą w dłoniach kierownicę pokrytą alcantarą, a na pedałach nie zabrakło aluminiowych akcentów. Pod kolorystycznym względem wystrój części pasażerskiej współgra z barwą nadwozia – mamy tu niebieskie pasy bezpieczeństwa oraz wykończenie foteli w takim samym kolorze.

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Audi RS 7 Sportback performance zapewnia we wnętrzu dużo miejsca na wysokości kolan oraz nad głowami, a jedyną niedogodność stanowi mocno obniżająca się linia dachu – podczas wsiadania do tyłu trzeba mocno pochylić głowę.

Audi RS 7 Sportback performance – pojemność i ustawność bagażnika

Audi RS 7 Sportback performance Foto: Tomasz Kamiński / Auto Świat
Audi RS 7 Sportback performance

Audi RS 7 Sportback performance nie jest kupowane ze względu na funkcjonalne walory, ale to nie oznacza, że samochód nie nadaje się na wakacyjne, rodzinne wyjazdy. Bagażnik jest wprawdzie płytki, ale jego pojemność to 523-1382 l. W takim kufrze zmieszczą się z pewnością walizki całej familii.

Audi RS 7 Sportback performance – spalanie i koszty eksploatacji

Pragnienie 4-litrowego biturbo nie jest wprawdzie małe, ale okazuje się adekwatne do mocy silnika oraz osiągów. Podczas jazdy trasą życzy ono sobie około 11 l benzyny na każde 100 km, natomiast w mieście konsumuje 17-18 l/100 km.

Audi RS 7 Sportback performance – prowadzenie

W ustawieniu comfort zawieszenie samochodu całkiem dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności. Niewielkie obniżenie komfortu resorowania odczujemy tylko na często powtarzających się, poprzecznych wybojach.

Po włączeniu trybu dynamic zmienia się nie tylko reakcja silnika na dodawanie gazu, czy sposób pracy skrzyni biegów, lecz także usztywnia się zawieszenie. W efekcie nawet podczas dynamicznego pokonywania zakrętów nadwozie nie przechyla się niemal, natomiast układ kierowniczy pracuje z większym oporem, a to pozwala prowadzącemu znacznie lepiej wyczuwać samochód.

Audi RS 7 Sportback performance – finansowanie i gwarancja

Za Audi RS 7 Sportback performance trzeba zapłacić minimum 672 200 zł. Jednak to dopiero początek wydatków. Na pokładzie testowanego egzemplarza znalazły się opcje, które cenę pojazdu podniosły do 919 050 zł.

Czytaj więcej o AUDI RS7

AUDI RS7 - galeria

Audi RS 7 Sportback performance – czy warto kupić?

Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest reakcja innych kierowców oraz przechodniów. Wszelkie ochy i achy to dowód na to, że samochód ma perfekcyjną stylistykę i świetnie brzmi. Test potwierdził również, że to nie tylko wyjątkowo dynamiczny pojazd, lecz także nadający się do jazdy z rodziną.au

Marka AUDI
Model RS7
Pojemność skokowa (cm3) 3996
Moc maksymalna (kW/KM) 630
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 850
Skrzynia biegów automatyczna, 8b
Napęd 4x4
Przyspieszenie 0-100km/h (s) 3.4
Prędkość maksymalna (km/h) 305
Średnie zużycie paliwa (WLTP l/100km) 12.1
Emisja CO2 (g/km) 275
Pojemność zbiornika paliwa (l) 73
Zasięg samochodu (km) 600
Długość / szerokość / wysokość (cm) 5009/2118/1424
Pojemność bagażnika min-max (l) 523-1382
Cena od (zł) 672 200
Rata leasingu od (zł/miesiąc) 0
Koszt wynajmu od (zł/doba) 0
Google News
Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Autor poleca:
Tematy: Audi, Audi RS7, Liftback

Katalog Samochodów Auto Świat