Audi RS7 zadebiutowało w 2013 roku i bazowało na modelu A7. Trudno jest przeoczyć tego 5-metrowego, eleganckiego liftbacka, ponieważ został on wzbogacony o duże, 20-calowe felgi (21-calowe za dopłatą), mocarny przedni zderzak z siatką zamiast poziomych linii, tylny zderzak z dyfuzorem i podwójną końcówka wydechu, poszerzenia błotników i dokładki progowe.
Wnętrze nie zaskakuje. Znajdziemy tu wszystkie charakterystyczne dla Audi rzeczy – wyprofilowane fotele, sportową, ściętą u dołu kierownicę, materiały wykończeniowe wysokiej jakości oraz detale mówiące nam, że siedzimy w rasowym wydaniu niemieckiego modelu.
Pod maską gości znany, 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 560 KM, który za pomocą automatycznej 8-stopniowej przekładni Tiptronic przenosi moc na wszystkie koła i pozwala rozpędzić 1,7 tonowe auto do 100 km/h w niespełna 4 sekundy. O oszczędności w spalaniu paliwa dba system odłączania połowy cylindrów, dzięki czemu zużycie paliwa może wynieść nawet 10l/100 km. To niedużo jak na tak duży silnik.
Prędkośc maksymalna została ograniczona do 250 km/h, jednak po domówieniu pakietu RS Dynamiclub RS Dynamic Plus, prędkość ta wzrasta odpowiednio do 280 i 305 km/h. Auto zdecydowanie lepiej czuje się na długich autostradach bez ograniczeń prędkości niż na krętych, górskich drogach.
Konkurentami RS7 są m.in. Mercedes-Benz CLS 63 AMG, BMW M6 Gran Coupe i Porsche Panamera Turbo S.