• I Volkswagen Golf, i Ford Focus, i Kia Ceed zakończyły test z zaskakującymi wynikami zużycia paliwa
  • Współczesne kompakty mają całkiem pakowne bagażniki — możliwości przewozowe sięgają niemal 400 litrów przy sporej ładowności
  • Ford ma litrowy silnik trzycylindrowy i miękką hybrydę, a Kia i VW czterocylindrowe silniki 1.5. To zestawienie musiało być ciekawe
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Benzynowe kompakty, w których trzeba ręcznie zmieniać biegi i wciskać sprzęgło? Zaraz przekonacie się, że takie samochody nadal mają sens. I choć nie są one już zgodne z trendami lansowanymi przez możnych tego świata – czyli nie są elektryczne – to gwarantujemy wam, że jazda bez ciągłego martwienia się o rozładowanie akumulatora jest bardzo relaksującym doznaniem. A błyskawiczne tankowanie na stacjach paliw na długich trasach pozostaje tak samo sprawne, przyjemne i oszczędzające czas, jak kiedyś.

Ford Focus 1.0

Ford Focus może się pochwalić najbardziej dynamicznym prowadzeniem, testowana wersja ma sportowe zawieszenie. Foto: Auto Bild
Ford Focus może się pochwalić najbardziej dynamicznym prowadzeniem, testowana wersja ma sportowe zawieszenie.

W dodatku te trzy samochody są pojemne, wygodne i jak na 150-konne silniki tak oszczędne, jak niegdyś potrafiły być tylko diesle. Są po prostu znakomite. I to, że auta elektryczne potrafią już przyspieszać do setki w absurdalnie zbędne 2,5 sekundy, nie odbiera spalinowym kompaktom ani krzty praktyczności, za którą są tak cenione przez klientów. A teraz – do testu!