Ford Focus RS - drapieżny z wyglądu
Ford Focus RS drugiej generacji ma stylistykę wzorowaną na autach WRC. Nadwozie wyróżniają potężne zderzaki, szersze błotniki, wloty powietrza na masce oraz spoiler na tylnej klapie i dyfuzor w zderzaku. Elementy te nie tylko podkreślają rasowy wygląd auta, lecz także polepszają docisk nadwozia do nawierzchni.
Ford Focus RS - kilka sportowych akcentów we wnętrzu
We wnętrzu Focusa RS-a również nie brakuje sportowych wyróżników. Znajdziemy tu m.in.: kubełkowe fotele Recaro, wykończenie karbonowe na panelu centralnym i tunelu, aluminiowe nakładki na pedałach, emblemat RS na kierownicy, przycisk „Power” do uruchamiania silnika oraz zestaw dodatkowych wskaźników. Mimo zastosowania tych elementów we wnętrzu sportowej odmiany straszy znana ze zwykłych wersji szara deska rozdzielcza.
Ford Focus RS - silnik nie zawodzi
2,5-litrowy, turbodoładowany silnik Forda Focusa RS kipi wręcz mocą – jej maksymalna wartość wynosi 305 KM. Ale to nie moc zaskakuje, tylko potężny moment obrotowy (440 Nm), który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów. Nawet jadąc na 4. biegu z prędkością 40 km/h, jesteśmy pewni, że silnik natychmiast zareaguje na wciśnięcie pedału gazu. Przyspieszeniu towarzyszy charakterystyczny bulgot pięciocylindrowej jednostki oraz rasowy gang wydobywający się z „wydechu”.
Dużą dawkę adrenaliny zapewnia również prowadzenie. Ford Focus RS trzyma się asfaltu jak przyklejony i mimo potężnej mocy nie ma problemów z trakcją. Miłą niespodzianką jest cena. Focus RS kosztuje 124 900 zł.
Ford Focus RS - to nam się podoba
Znakomite osiągi, skuteczne hamulce, perfekcyjne prowadzenie, rasowy wygląd nadwozia, świetny gang silnika.
Ford Focus RS - tego nam brakuje
Ciekawiej zaprojektowanej deski rozdzielczej, możliwości obniżenia fotela kierowcy.
Ford Focus RS - to nas zaskoczyło
Mimo napędu na jedną oś RS nie ma problemu z trakcją.
Ford Focus RS - podsumowanie
Inżynierowie Forda wykonali kawał dobrej roboty. Ford Focus RS to pojazd, który nie tylko rasowo wygląda, lecz także przede wszystkim świetnie jeździ. 2,5-litrowy motor gwarantuje kierowcy nieziemskie przeżycia. Dzięki perfekcyjnemu zestrojeniu zawieszenia i właściwemu dobraniu opon łatwo zapanować nad 305-konnym autem.