Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Suzuki Swift III - Niezła cena, styl i trwałość

7 maja 15 19:17

Suzuki Swift III to auto dla osób szukających ciekawie wyglądającego malucha w rozsądnej cenie. Trwałość? Dobra, ale nie idealna

Udostępnij
0
Skomentuj

Zgrabny, zadziorny i trochę wyzywający, często przyrównywany do Mini – Swift III trafił na rynek w 2005 r. i wniósł niemało świeżości zarówno do gamy modelowej marki, jak i względem klasowych rywali. Do tego bogate wyposażenie i wykończenie o dobrej jakości. Trzeba przyznać, że auto zmieniło się całkowicie, i to na plus! Niestety, pozostały kłopoty z... korozją.

Owszem, skala tych problemów jest znacznie mniejsza niż w poprzedniku, ale kłopot występuje i warto o tym pamiętać. Gdzie szukać punktów zapalnych? Na elementach układów jezdnego i wydechowego, a przede wszystkim w bagażniku (ASO usuwały to w ramach akcji naprawczej).

Kufer ma też inną wadę – jest mały. Pojemność 213 l to niewiele jak na auto klasy B. Przeciętnie oceniamy też kabinę, bo jest nieźle wykonana i nie należy do najciaśniejszych na tle konkurentów, ale wyglądem nie powala. Do tego pozycja za kierownicą jest trochę za wysoka.

Na rynku wtórnym najłatwiej kupicie Swifta z benzyniakiem 1.3/92 KM. To efekt atrakcyjnej ceny tej odmiany w salonie (bazowy napęd). Średnie spalanie wersji 1.3 wynosi 7,1 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 12,3 s (dane testowe). Co jednak najważniejsze, można liczyć na dobrą trwałość jednostki napędowej. Jeżeli ktoś dba o silnik, przeprowadza zabiegi serwisowe na czas, to motor zawodzi okazjonalnie.

Zresztą pozostałe benzyniaki – 1.5/102 i 1.6/125 KM – także zbierają wiele pochwał za niezawodność, a do tego mocniejsza odmiana (zarezerwowana dla wersji Sport) zapewnia sporą przyjemność z jazdy. Generalnie układ napędowy otrzymałby najwyższą notę, gdyby nie skrzynia biegów, w której posłuszeństwa odmawiają łożyska i zewnętrzny mechanizm zmiany przełożeń.

W ofercie jest też turbodiesel 1.3 DDiS. Pochodzi z Fiata i – wśród małych silników wysokoprężnych – jest uważany za całkiem udany. Trzeba jednak pamiętać, że większość Suzuki Swiftów z dieslem przejechała już ponad 150 tys. km i często wymaga dofinansowania.

Generalnie jednak Swifta III oceniamy dobrze. Problemy na ogół nie są ani poważne, ani częste (z wyjątkiem korozji i uszkodzenia skrzyni biegów). Poza tym koszty serwisu oraz napraw nie będą przesadnie wysokie.

A cena? Egzemplarze z silnikiem 1.3 z początku produkcji kosztują mniej niż 15 000 zł, ale na zadbany samochód z dobrym wyposażeniem i rozsądnym przebiegiem trzeba przeznaczyć ok. 20 000 zł.

Suzuki Swift - nasza opinia

Gdyby nie problemy ze skrzyniąi korozją, Swift III otrzymałby wyższą ocenę. Ale i tak na tle wielu klasowych konkurentów model wypada korzystnie, także pod względem wyglądu, prowadzenia i ceny.

Suzuki Swift - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1328
Moc maks. (KM/obr./min) 92/5800
Maks. moment (Nm/obr./min) 116/4200
Skrzynia biegów/napęd man. lub aut. 5/przedni
Pojemność bagażnika (l) 213/495
Masa własna/ładowność (kg) od 1485/440
Rozstaw osi (mm) 2380
Wymiary (dł./szer./wys.; mm) 3695/1690/1500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,0
Prędkość maksymalna (km/h) 175
Zużycie paliwa (EU; l/100 km) 8,0/5,0/6,1

Suzuki Swift - serwis

Olej silnikowy co 15 tys. km/rok
Filtr powietrza co 45 tys. km
Luz zaworowy co 45 tys. km
Płyn hamulcowy co 2 lata
Płyn chłodzący co 6 lat
Świece zapłonowe co 60 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 30 tys. km/rok
Napęd rozrządu bez okres. wymiany

Powyższe wytyczne dotyczą Swifta wyposażonego w silniki benzynowe. W napędzie rozrządu (benzyniaki i diesel) zastosowano łańcuch – brak konieczności okresowej wymiany.

Suzuki Swift - czeny części

Filtr oleju od 18 zł
Filtr powietrza od 29 zł
Filtr paliwa od 87 zł
Klocki hamul. (przód) od 104 zł
Tarcze hamul. (kpl.; przód) od 244 zł
Amortyz. (kpl.; przód) od 398 zł
Reflektor od 283 zł
Błotnik przedni od 152 zł

Ceny dotyczą nieoryginalnych części do Suzuki Swifta 1.3/92 KM z 2007 r., dostępnych u niezależnych sprzedawców oraz w internecie.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej