Toyota Hilux kontra Mitsubishi L200, Nissan Navara i Ford Ranger - który używany pikap będzie lepszym wyborem?

20 sie, 21:05
Udostępnij
0
Skomentuj

Pikapy mają prostą konstrukcję, nadają się do pracy w terenie i ułatwiają spędzanie wolnego czasu. Przyglądamy się modelom sprzed około 10 lat – potrzeba na nie 30-40 tys. zł, ale nie zawsze to koniec wydatków.

Na rynku terenowych pikapów o ładowności około 1 tony rządzi „wielka trójka”: Toyota, Nissan i Mitsubishi. Liczy się również Isuzu, a w ostatnich latach – także Volkswagen. Lekkie offroadowe ciężarówki pojawiły się niedawno w salonach Fiata (tyle że to… L200), oczekiwać ich należy też w Renault i Mercedesie (to z kolei zmodyfikowane Nissany).

Około 2005 r. pojawiły się nowe generacje pikapów – stały się one bardziej funkcjonalne i komfortowe

Mniej więcej 10 lat temu pikapy przeżywały w naszym kraju boom. Kto szuka teraz używanych aut, może liczyć na egzemplarze z polskiego salonu, ale wybór jest przeciętny (na pewno mniejszy niż wśród popularnych SUV-ów) – najłatwiej o Nissana, bez trudu znajdziecie też Mitsubishi i Toyotę. Isuzu to białe kruki, Fordów też nie ma zbyt dużo.

Sterowanie napędem 4x4: dźwignia czy przyciski? To mniej istotne, ważniejszy jest system napędu. Tylko Mitsubishi może mieć centralny dyferencjał. 1 - Ranger; 2 - L200; 3 - Hilux; 4 - D-Max; 5 - Navara. Sterowanie napędem 4x4: dźwignia czy przyciski? To mniej istotne, ważniejszy jest system napędu. Tylko Mitsubishi może mieć centralny dyferencjał. 1 - Ranger; 2 - L200; 3 - Hilux; 4 - D-Max; 5 - Navara. Foto: Krzysztof Paliński, Igor Kohutnicki, Auto Bild / Newspix

Analizując ceny, musicie wziąć pod uwagę kompletację pojazdów – pojedyncze czy przedłużone kabiny są znacznie mniej warte niż najpopularniejsze, tzw. podwójne (double cab). Podobnie jest z napędem – lepiej unikać odmian 2WD, do jazdy w terenie nadają się słabo, czasem mogą się przydać np. jako nośnik ciężkich narzędzi do jazdy po asfalcie.

Podane przez nas w galerii ceny minimalne nie zawsze odpowiadają ofercie rynkowej - często brakuje w ogłoszeniach odmian z tylnym napędem, uboższym wyposażeniem lub starszych roczników opisywanych generacji aut. Według katalogów z cenami samochodów podstawowe odmiany pikapów warte są - teoretycznie - jeszcze dużo mniej. Dlatego ceny należy traktować orientacyjnie: porównajcie szczegółowo kompletację i stan techniczny.

Solidna budowa = trwałość?

Pokazane pikapy są zbudowane na ramie i mają dość prostą konstrukcję. Niestety, nie w każdym przypadku oznacza to brak kłopotów. Wszędzie trzeba zmagać się z rdzą (najlepiej zlecić profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Naszym zdaniem: nie dla każdego

Zakup i eksploatacja 10-letniego pikapa nie muszą być kosztowne, ale taki wybór nie w każdym przypadku ma sens – w mieście samochody zachowują się trochę jak słonie w składzie porcelany, a pod względem komfortu są daleko w tyle za SUV-ami. Toyota i Isuzu to liderzy w kwestii niezawodności, ale do D-Maxa gorzej o części. Navara i L200 to pojazdy z ogromnymi zaletami funkcjonalnymi i... dużym ryzykiem kosztownych napraw.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~monkey99 Użytkownik anonimowy
~monkey99 :
No photo ~monkey99 Użytkownik anonimowy
Wszystkie te auta są awaryjne (pracuję przy tym badziewiu) i kosztowne w naprawach. I żaden, z bożej łaski dziennikarz, choćby to był i Zientarski, nie zmieni mojej oceny. Ludzie nie wierzcie w ich głodne gadki, ni w testy TUV (najbardziej przekupna organizacja), bo robią was w balona. Chcecie wiedzieć co kupić to idźcie do znajomego mechanika i niech on wam powie co i w którym aucie się sypie, ile to kosztuje i jakie auto jest warte swojej ceny. Na obecną chwilę wszystko co nowe to badziew okrutny. Ich wykończenie jest porażką. Kupujecie "furę" za 100.000 PLN a w środku plastik i sztuczne tworzywo. Nawet kawałka drewna, krzty chromu (jest nikiel) czy prawdziwej skóry (nawet w Maserati jej nie ma). Wszystko plastik. Pytam więc. Kiedy powiecie dość i przestaniecie pozwalać korporacjom okradać się z własnych pieniędzy? Czy ludzie już tak zgłupieli, że nie widzą tej tandety którą im się sprzedaje? Każdy śmieć łykają jak pelikan rybę. Byle nowe!
26 sie 09:16 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
58%
42%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Podhalan Użytkownik anonimowy
~Podhalan :
No photo ~Podhalan Użytkownik anonimowy
Nie trzeba czytać artykułu, aby wiedzieć, który pojazd z wymienionych jest najlepszy. Odpowiedź zna każdy: Toyota. Dziękuję zamykam temat, do widzenia:)
26 sie 08:34 | ocena: 53%
Liczba głosów:17
53%
47%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~monkey99 Użytkownik anonimowy
~monkey99
No photo ~monkey99 Użytkownik anonimowy
do ~tadeuszU7:
No photo ~tadeuszU7 Użytkownik anonimowy
23 sie 23:11 użytkownik ~tadeuszU7 napisał
Ostatnio pożyczałem w Panek nowy model Nissana i byłem na prawdę bardzo zadowolony zarówno jeśli chodzi o komfort jazdy jak i możliwości silnika. Teraz zastanawiam się nad wypróbowaniem Toyoty
A byłeś tym czymś w terenie? Ale takim prawdziwym, nie na torze producenta. Jeżeli potrzebujesz takiej bryki do lansu na mieście, to zastanów się czy mniej kosztownie nie da rady leczyć kompleksów. Auto nie wydłuży ani nie pogrubi.
26 sie 09:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wery Użytkownik anonimowy
~wery :
No photo ~wery Użytkownik anonimowy
Przejechałem L 200 380 tys km bezawaryjnie. Nigdzie nie doczytałem że tylko misiek ma napęd AWD czyli mozna włączyć stały napęd na 4 koła, reszta to tylny napęd z dołączanym przednim na sztywno!
26 sie 08:45 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adiszachadi Użytkownik anonimowy
~Adiszachadi :
No photo ~Adiszachadi Użytkownik anonimowy
Korzystam od 3 lat z Toyota Hilux. Praca w ciężkim terenie (polne drogi, błoto, żwir). Bywało różnie ale powiem jedno- Hilux nigdy mnie nie zawiódł. Nigdy nic się nie popsulo
26 sie 09:23 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Re: Użytkownik anonimowy
~Re: :
No photo ~Re: Użytkownik anonimowy
A ja tam wolę jeździć pociągami i autobusami,
a od czasu do czasu taksówką.
Uważam za głupotę wydawać ponad 1000 PLN miesięcznie na utrzymanie samochodu oraz paliwo.
26 sie 10:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Echong Użytkownik anonimowy
~Echong
No photo ~Echong Użytkownik anonimowy
do ~monkey99:
No photo ~monkey99 Użytkownik anonimowy
26 sie 09:16 użytkownik ~monkey99 napisał
Wszystkie te auta są awaryjne (pracuję przy tym badziewiu) i kosztowne w naprawach. I żaden, z bożej łaski dziennikarz, choćby to był i Zientarski, nie zmieni mojej oceny. Ludzie nie wierzcie w ich głodne gadki, ni w testy TUV (najbardziej przekupna organ
Chcesz mieć drewno to kup se jacht żaglowy.
Tylko tu też musisz uważać bo większość to plastiki.
26 sie 10:34 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ded Użytkownik anonimowy
~ded :
No photo ~ded Użytkownik anonimowy
Toyota jest najlepsza. To pojazd niezniszczalny.
26 sie 10:25 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zarka Użytkownik anonimowy
~zarka :
No photo ~zarka Użytkownik anonimowy
Opel Campo nie jest zły.
26 sie 08:26 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RUNkhzKDIJCBNLPw Użytkownik anonimowy
~RUNkhzKDIJCBNLPw :
No photo ~RUNkhzKDIJCBNLPw Użytkownik anonimowy
lNW9D1 http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
12 wrz 01:47
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

1. Toyota Hilux VII (2005-15)

Konkurenci postawili na nowinki techniczne i wysoką moc, Toyota – na niezawodność! Dlatego uważajcie: Hilux zapewnia niezbyt wysoki komfort czy precyzję prowadzenia, początkowo były też istotne zastrzeżenia do dynamiki. Siódma generacja pikapa otrzymała całkowicie nowe ramę i kabinę. Niezła jes ergonomia, przyzwoity wygląd – deska rozdzielcza ułatwia kierowcy pracę.

Niestety, początkowo Japończycy zaoferowali słabego diesla (moc: 105 KM). Wlot na masce zdradza jednak, że mamy mocniejszą odmianę o mocy 120 lub 144 KM. Pod względem trwałości Hiluxa można stawiać innym za wzór. Choć bardzo popularna jednostka 2.5 D-4D należy do tej samej rodziny silników co 3.0 (KD), to jednak omijają ją awarie znane z Land Cruiserów (uszkodzenia wtryskiwaczy, a w konsekwencji – tłoków). Z pewnością musicie uważać na korozję, bo rdzewieje nie tylko rama, lecz także nadwozie (np. okolice szyb, tylna klapa). Poza tym drobiazgi: trzeszczą resory, w partii aut o mocy 120 KM szybciej zużywa się turbina.

Toyota Hilux kontra Mitsubishi L200, Nissan Navara i Ford Ranger - który używany pikap będzie lepszym wyborem? (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / Newspix

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / Newspix

Reklamy
Koniec bloku reklamowego