Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Toyota Hilux kontra Mitsubishi L200, Nissan Navara i Ford Ranger - który używany pikap będzie lepszym wyborem?

20 sie 17 21:05

Pikapy mają prostą konstrukcję, nadają się do pracy w terenie i ułatwiają spędzanie wolnego czasu. Przyglądamy się modelom sprzed około 10 lat – potrzeba na nie 30-40 tys. zł, ale nie zawsze to koniec wydatków.

Udostępnij
0
Skomentuj

Na rynku terenowych pikapów o ładowności około 1 tony rządzi „wielka trójka”: Toyota, Nissan i Mitsubishi. Liczy się również Isuzu, a w ostatnich latach – także Volkswagen. Lekkie offroadowe ciężarówki pojawiły się niedawno w salonach Fiata (tyle że to… L200), oczekiwać ich należy też w Renault i Mercedesie (to z kolei zmodyfikowane Nissany).

Około 2005 r. pojawiły się nowe generacje pikapów – stały się one bardziej funkcjonalne i komfortowe

Mniej więcej 10 lat temu pikapy przeżywały w naszym kraju boom. Kto szuka teraz używanych aut, może liczyć na egzemplarze z polskiego salonu, ale wybór jest przeciętny (na pewno mniejszy niż wśród popularnych SUV-ów) – najłatwiej o Nissana, bez trudu znajdziecie też Mitsubishi i Toyotę. Isuzu to białe kruki, Fordów też nie ma zbyt dużo.

Sterowanie napędem 4x4: dźwignia czy przyciski? To mniej istotne, ważniejszy jest system napędu. Tylko Mitsubishi może mieć centralny dyferencjał. 1 - Ranger; 2 - L200; 3 - Hilux; 4 - D-Max; 5 - Navara. Sterowanie napędem 4x4: dźwignia czy przyciski? To mniej istotne, ważniejszy jest system napędu. Tylko Mitsubishi może mieć centralny dyferencjał. 1 - Ranger; 2 - L200; 3 - Hilux; 4 - D-Max; 5 - Navara. Foto: Krzysztof Paliński, Igor Kohutnicki, Auto Bild / Newspix

Analizując ceny, musicie wziąć pod uwagę kompletację pojazdów – pojedyncze czy przedłużone kabiny są znacznie mniej warte niż najpopularniejsze, tzw. podwójne (double cab). Podobnie jest z napędem – lepiej unikać odmian 2WD, do jazdy w terenie nadają się słabo, czasem mogą się przydać np. jako nośnik ciężkich narzędzi do jazdy po asfalcie.

Podane przez nas w galerii ceny minimalne nie zawsze odpowiadają ofercie rynkowej - często brakuje w ogłoszeniach odmian z tylnym napędem, uboższym wyposażeniem lub starszych roczników opisywanych generacji aut. Według katalogów z cenami samochodów podstawowe odmiany pikapów warte są - teoretycznie - jeszcze dużo mniej. Dlatego ceny należy traktować orientacyjnie: porównajcie szczegółowo kompletację i stan techniczny.

Solidna budowa = trwałość?

Pokazane pikapy są zbudowane na ramie i mają dość prostą konstrukcję. Niestety, nie w każdym przypadku oznacza to brak kłopotów. Wszędzie trzeba zmagać się z rdzą (najlepiej zlecić profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Naszym zdaniem: nie dla każdego

Zakup i eksploatacja 10-letniego pikapa nie muszą być kosztowne, ale taki wybór nie w każdym przypadku ma sens – w mieście samochody zachowują się trochę jak słonie w składzie porcelany, a pod względem komfortu są daleko w tyle za SUV-ami. Toyota i Isuzu to liderzy w kwestii niezawodności, ale do D-Maxa gorzej o części. Navara i L200 to pojazdy z ogromnymi zaletami funkcjonalnymi i... dużym ryzykiem kosztownych napraw.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Newspix

1. Toyota Hilux VII (2005-15)

Konkurenci postawili na nowinki techniczne i wysoką moc, Toyota – na niezawodność! Dlatego uważajcie: Hilux zapewnia niezbyt wysoki komfort czy precyzję prowadzenia, początkowo były też istotne zastrzeżenia do dynamiki. Siódma generacja pikapa otrzymała całkowicie nowe ramę i kabinę. Niezła jes ergonomia, przyzwoity wygląd – deska rozdzielcza ułatwia kierowcy pracę.

Niestety, początkowo Japończycy zaoferowali słabego diesla (moc: 105 KM). Wlot na masce zdradza jednak, że mamy mocniejszą odmianę o mocy 120 lub 144 KM. Pod względem trwałości Hiluxa można stawiać innym za wzór. Choć bardzo popularna jednostka 2.5 D-4D należy do tej samej rodziny silników co 3.0 (KD), to jednak omijają ją awarie znane z Land Cruiserów (uszkodzenia wtryskiwaczy, a w konsekwencji – tłoków). Z pewnością musicie uważać na korozję, bo rdzewieje nie tylko rama, lecz także nadwozie (np. okolice szyb, tylna klapa). Poza tym drobiazgi: trzeszczą resory, w partii aut o mocy 120 KM szybciej zużywa się turbina.

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Krzysztof Paliński / Newspix

Foto: Krzysztof Paliński / Newspix

Toyota Hilux kontra Mitsubishi L200, Nissan Navara i Ford Ranger - który używany pikap będzie lepszym wyborem? (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego