Isabelle Charles ma 47 lat i jest designerem odpowiedzialnym za kolorystykę i materiały zastosowane w modelu Dacia Duster. Nathalie Descout (28 lat) jest odpowiedzialna za światową kampanię reklamową Dacii Duster. Pilotkami są Dounia Bennani (41 lat, jest z wykształcenia optykiem, na co dzień pracującym w Meknes, w Maroku) oraz Dorothee Topin (29 lat, pracuje we Francji w grupie Novedia, gdzie piastuje stanowisko konsultanta ds. marketingu i specjalizuje się w dziedzinie telekomunikacji).
Dacia Duster na piaszczystych wydmach i w górach Atlasu będzie ma udowodnić swoje terenowe zdolności oraz solidność i niezawodność. Obie załogi wezmą także udział we współzawodnictwie w kategorii eko-jazda.
Po lodowym torze w wyścigu Pucharu Andros, Dacia Duster przemierzy wydmy i górzyste bezdroża. Trasa składa się z 6 etapów, ze startem w Erfoud i prowadzi przez 2 500 km na południu Maroka, od zboczy Atlasu Wysokiego po piaski Sahary.
Dacie 4x4 biorące udział w rajdzie są napędzane przyjaznymi dla środowiskasilnikami wysokoprężnymi dCi 85, które emitują tylko 140 g CO2 / km.
Rajd Aicha des Gazelles to druga impreza motoryzacyjna – po cyklu wyścigów Trophee Andros – w której weźmie udział najnowszy model marki. W zawodach nie chodzi o rozwinięcie największej prędkości, lecz o przejechanie możliwie najmniejszej ilości kilometrów, zaliczając jednak obowiązkowe punkty na trasie. Kierowcy mają do dyspozycji wyłącznie kompas i dwie mapy w skali 1:100 000 i 1:250 000. liczy się pomysłowość i strategia...
Maroko ma dla marki Dacia kluczowe znaczenie. Jest bowiem aktualnie w tym kraju drugą marką pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy, z udziałem w rynku na poziomie 16,5 %. W 2009 roku Dacia Logan była – zaraz za Renault – najczęściej kupowanym samochodem w tym kraju.
Do lipca 2010 roku, Dacia Duster znajdzie się w ofercie koncesjonerów w Europie, Turcji i krajach Maghrebu. Samochód zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do osiągów i przestrzeni – jego ceny rozpoczynają się od 12 000 euro brutto. W większości krajów, gdzie model ten będzie dostępny w sprzedaży, zamówienia przyjmowane są już od początku marca. W Polsce Dacia Duster zadebiutuje w kwietniu w cenie od 39 900 złotych w wersji 4x2 i od 49 900 złotych w wersji 4x4.
PRAWDZIWA TERENÓWKADacia Duster 4x4 to prawdziwa terenówka, która z powodzeniem stawi czoła wyzwaniom rajdu, gdyż została zaprojektowana jako pojazd, z założenia mający sprostać każdym warunkom drogowym z uwagi na swoje bardzo dobre własności terenowe: duży prześwit (210 mm), krótkie zwisy (822 mm z przodu, 820 mm z tyłu) oraz duży kąt najazdu i zjazdu (30° - kąt najazdu i 36° - kąt zjazdu).
Model jest wyposażony w nową 6-biegową skrzynię o bardzo krótkim pierwszym przełożeniu (5,79 km/h przy 1000 obr./min.). To proste rozwiązanie umożliwia poruszanie się z niską prędkością w nierównym terenie i ułatwia ruszanie z miejsca w przypadku dużego obciążenia lub na stromym podjeździe.
Zapożyczony od Nissana przełącznik 4x4 umieszczony w dolnej części konsoli centralnej, pozwoli dwóm zespołom z łatwością dostosowywać napęd Dusterów do aktualnych potrzeb. Ten prosty i intuicyjny w obsłudze przełącznik, umożliwia wybór jednego z trzech trybów:
- AUTO: napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. System zapewnia optymalny kompromis między trzymaniem się drogi i przeniesieniem napędu zarówno przy dobrej, jak i złej przyczepności. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności przednich kół, część napędu jest przenoszona na tylną oś. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana.
- LOCK: kierowca może elektronicznie zablokować system, aby zapewnić rozłożenie napędu na cztery koła. W tym trybie kontrola pracy silnika i układu hamulcowego jest przystosowana do jazdy terenowej. Tryb LOCK jest przeznaczony do pokonywania trudnych miejsc i jazdy po drogach nieutwardzonych (nierówny teren, błoto, ziemia, piach).
- 2WD: napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drogach o suchej nawierzchni i dobrej przyczepności. Pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie także emisję CO2.
Dacia Duster to samochód łatwy w eksploatacji. Stosunkowo niska masa wynosząca 1 288 kg w wersji 4x4 dCi 85 , w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawia, że jest to auto wyjątkowo zwrotne. Obszerne wnętrze to dodatkowy atut dla zawodniczek, które muszą zapakować do swoich samochodów wszelkiego potrzebnego sprzętu biwakowego, części zamiennych, zapasowych kół, żywności i wody.