Silnik TDI o mocy 177 KM, 7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG – czy rzeczywiście mamy do czynienia ze spokojnym, rodzinnym SUV-em, czy może z zamaskowanym autem sportowym?
Biorąc pod uwagę, jak potrafi jeździć Audi Q3 2.0 TDI – raczej to drugie. Auto doskonale przyspiesza (0-100 km/h w 8,2 s), świetnie trzyma się toru jazdy na zakrętach, a zawieszenie jest bardziej sprężyste niż komfortowe. Spalanie według danych producenta ma wynosić 5,9 l/100 km, a w oszczędzaniu pomogą seryjne systemy start-stop oraz odzyskiwania energii podczas hamowania i toczenia się pojazdu.
Mierzące 4,39 m długości i 1,83 m szerokości Q3 z zewnątrz sprawia wrażenie auta kompaktowego. Dzięki poprzecznie zamontowanemu silnikowi we wnętrzu udało się wygospodarować całkiem dużą przestrzeń. Nawet siedzące w tylnej części kabiny osoby o wzroście 1,9 m nie będą miały problemu z miejscem na nogi i głowy. Kanapa mogłaby być trochę wyżej usytuowana, wtedy wsiadanie byłoby wygodniejsze.
Bagażnik auta mieści 460 l, a po złożeniu siedzeń wartość ta zwiększa się do 1365 l. Denerwująca jest wysoka krawędź załadunku. Cięższe pakunki trzeba przy wyjmowaniu z kufra dość wysoko podnosić, a to oznacza dodatkowe obciążenie kręgosłupa.
Podstawowe Q3, wyposażone w 2-litrowy silnik, napęd na przód i 6-biegową skrzynię manualną, kosztuje 123,5 tys. zł, czyli o 8,9 tys. zł mniej niż Q5 w podobnej konfiguracji. Za testowaną przez nas wersję quattro S-tronic trzeba zapłacić 147,9 tys. zł. Dużo jak na małego SUV-a...
PODSUMOWANIE - Q3 to świetne auto dla aktywnych rodzin, pod warunkiem że mogą one pozwolić sobie na duży wydatek! Podstawowy SUV Audi kosztuje ponad 120 tys. zł, ale tylko z przednim napędem. Quattro, asystenci jazdy, mocniejsze silniki – cena łatwo może przekroczyć nawet 200 tys. zł.
Galeria zdjęć
Biorąc pod uwagę, jak potrafi jeździć Audi Q3 2.0 TDI – raczej to drugie.
Wykończenie na najwyższym poziomie. Jeśli ekran na desce rozdzielczej nie jest używany, elektryczny mechanizm go opuszcza.
Zaskoczyła nas ilość miejsca z tyłu – nawet osoby o wzroście 1,9 m będą tu wygodnie podróżować
Q3 to świetne auto dla aktywnych rodzin, pod warunkiem że mogą one pozwolić sobie na duży wydatek! Podstawowy SUV Audi kosztuje ponad 120 tys. zł, ale tylko z przednim napędem. Quattro, asystenci jazdy, mocniejsze silniki – cena łatwo może przekroczyć nawet 200 tys. zł.