Na początku (od 1999 r.) było X5. Nigdy nie udawało nawet terenówki koncentrując się na dawaniu przyjemności z jazdy po asfalcie. W 2003 r. dołączyło do niego nieco mniejsze X3.W ubiegłym roku powitaliśmy na rynku X6 - terenowe coupé. Choć auta sprzedają się nieźle, BMW chyba wyczuwa rynkowe tendencje - prezentuje najnowszy model X1. Szacunki mówią, że może on znaleźć nawet 100 tys. nabywców rocznie, odbierając zapewne część klientów większym modelom. Pokazane na paryskim salonie auto to na razie prototyp, ale finalny model prawdopodobnie nie będzie się już zbytnio różnił.Podobnie jak pozostałe "iksy" X1 ma być małym SAV-em (Sport Activity Vehicle) ale "premium" - tzn. pomimo małych wymiarów adresowany będzie do nybywcy oczekującego dobrych osiągów i niebanalnej stylistyki. Płytę podłogową X1 ma dzielićz Mini Crossoverem. Sporo elementów (zarówno mechanicznych, jak i wewnątrz) będzie pochodzić z modeli serii 3. Podano gabaryty samochodu: dł./szer./wys. to 4457/1789/ 1535 mm (długość X3 - 4569 mm) oraz rozstaw osi - 2760 mm (X3 - 2795mm). Widać więc, że auto jest nieco tylko mniejsze od X3 i z pwnością nie będzie mikrusem. Prawdopodonie zachowana zostanie koncepcja napędu xDrive - ze wzdłużnie umieszczonym silnikiem, stałym napędem na tył i sprzęgłem płytkowym odpowiedzialnym za "dopędzanie" przedniej osi. Silniki? Na pewno diesel 2.0 o mocy 177 KM i 2-litrowa "benzyna". Więcej informacji już niebawem, bo jesienią 2009 r. auta mają być w salonach.
BMW X1 - czwarty X
Rodzina uterenowionych BMW, znowu się powiększy. X1 to odpowiedź firmy na kryzys - jest mniejsze, więc będzie nieco tańsze i oszczędniejsze niż pozostali bracia