Otwierane do góry, przeciwstawne drzwi ułatwiają wsiadanie. Dzięki zastosowaniu nowego procesu produkcji wyeliminowano słupek środkowy. Quartz został zbudowany na platformie podłogowej EMP2, na której zamontowano kompozytową konstrukcję z klejonymi płatami nadwozia. Rozwiązanie to zapewnia nie tylko niższą masę, ale również doskonałą sztywność, co pozwoliło na rezygnację ze środkowego słupka, który tradycyjnie zapewniał wzmocnienie konstrukcji.
Czterej pasażerowie wsiadają do środka korzystając ze składanych stopni - to kolejne zaskakujące doświadczenie dla zmysłów. Ich spojrzenia i dłonie natrafiają na nieoczekiwane materiały - naturalne lub pochodzące z odzysku.
Quartz jest wyposażony w i-Cockpit zaprojektowany całkowicie z myślą o potrzebach kierowcy.
Pozwala na ujarzmienie mocy 500 KM, rozwijanej przez zespół napędowy opracowany przez Peugeot Sport, oraz precyzyjne prowadzenie układu jezdnego.
Design konceptu Quartz wymagał wyjątkowego silnika. Rozwijający moc 500 KM napęd typu full-hybrid plug-in składa się z silnika spalinowego i dwóch silników elektrycznych.
Wyprofilowana maska skrywa silnik 1.6 THP o mocy 270 koni mechanicznych opracowany przez PEUGEOT Sport. 6-przełożeniowa automatyczna skrzynia biegów współpracuje z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o momencie obrotowym 330 Nm i maksymalnej mocy jednostkowej sięgającej niemal 170 KM z litra pojemności skokowej, co przy objętościowym wskaźniku mocy plasuje go wśród najlepszych jednostek na świecie montowanych w samochodach seryjnych. Na przedniej osi zamontowano silnik elektryczny o mocy 85 kW i bezpośrednim przełożeniu. Zapewnia ładowanie akumulatora o mocy 400V w fazie wytracania prędkości oraz wspomaga silnik termiczny przy zmianie biegów.
Na tylnej osi również umieszczono silnik elektryczny o mocy 85 kW zapewniający napęd tylny i pomagający w ładowaniu akumulatora. Specjalny system ESP zapewnia rozłożenie siły hamowania pomiędzy cztery koła zapewniając stabilność samochodu i optymalne wykorzystanie dostępnej energii akumulatora.
Połączenie trzech źródeł napędu umożliwia kierowcy wybór jednego z trzech trybów. W trybie ZEV, samochód może przejechać aż 50 km wykorzystując jedynie energię akumulatora, który można ładować ze zwykłego gniazdka. W trybie drogowym, silnik spalinowy pracuje razem z przednim silnikiem elektrycznym, aby zapewnić większą przyjemność jazdy i zapewnić maksymalne ładowanie w fazie hamowania. Natomiast tryb Race wykorzystuje wszystkie trzy silniki, aby wyciągnąć maksymalne osiągi z podwozia i układu jezdnego wyposażonego w samoblokujący mechanizm różnicowy.
Przyjęte rozwiązanie pozwala na optymalne rozłożenie momentu obrotowego pomiędzy koła w zależności od ich przyczepności.
Koncept jest wyposażony w specjalne zawieszenie przednie Mc Pherson i tylne zawieszenie wielowahaczowe z umieszczonym na tylnej osi silnikiem elektrycznym.
Pneumatyczne zawieszenie automatycznie zmienia prześwit w zakresie od 300 do 350 mm. Funkcją steruje układ optycznego odczytu nawierzchni drogi. System wyposażony jest w kamery współpracujące z systemem nawigacji, co pozwala mu przewidywać zmianę ukształtowania drogi.