Na pierwszy ogień pójdzie Piaggio MP3, którego futurystyczny wygląd oraz sposób jazdy najbardziej pasują do zaprezentowania technologii hybrydowej. MP3 HyS powinien już w najbliższym czasie być gotowy do produkcji. Nie będzie to niestety technologia tania. W przypadku nowego MP3 mówi się o cenie zbliżonej do około 10 000 euro (równowartość ok. 47 tys. zł).

Sercem napędu Piaggio MP3 HyS są dwa silniki. Znana już jednostka spalinowa o pojemności 250cm3 oraz wspomagający jej pracę silnik elektryczny. Współpraca obu napędów ma odbywać się w sposób płynny i  ma też być nieodczuwalna dla kierującego.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanej elektroniki sterującej ich pracą skuter ma oferować lepsze przyspieszenie oraz zmniejszenie zużycia paliwa nawet do około 1,6 l/100km. Częścią systemu jest także układ odzyskiwania energii wytwarzanej podczas hamowania pojazdu, która posłuży do ładowania akumulatora. Zainstalowane na pokładzie litowo-jonowe baterie potrzebować będą około 3-4 godzin do pełnego naładowania. Producent przewidział możliwość ładowania bezpośrednio z gniazdka sieciowego.

Użytkownik jadący Piaggio MP3 HyS będzie miał do wyboru czy chce używać do jazdy tylko silnika elektrycznego, czy też spalinowego. Można będzie także pozostawić tę decyzję komputerowi pokładowemu, który zadba o jak najlepsze zarządzanie energią.

Czy jest to przyszłość jednośladów? Wydaje się, że niekoniecznie. W ciągu kilku lat spodziewać się jednak można zastąpienia silników spalinowych jednostkami elektrycznymi w małych skuterach oraz motorowerach. Motocyklom, przynajmniej w najbliższej przyszłości, raczej to nie grozi. Mimo, że konstrukcje hybrydowe będą przez producentów dynamicznie rozwijane, są raczej tylko ogniwem przejściowym do następnych generacji silników.