Model
Samochód ma dość odważny wygląd i wpisuje się w język stylistyczny Lexusa. Ma ostre i odważnie poprowadzone linie, ciekawie zarysowane nadkola, a z tyłu elementem charakterystycznym jest listwa świetlna ciągnąca się przez całą szerokość auta.
W środku także widać, że jest to samochód premium za sprawą dobrej jakości materiałów i przytulności, którą serwuje pasażerom. Ponadto wygląd deski rozdzielczej jest oryginalny, widać, że styliści nie kopiowali rozwiązań innych producentów. Na duży plus zasługuje także duża ilość fizycznych przycisków. Wewnątrz wygodnie będzie się podróżowało czterem osobom, jest jednak możliwość jazdy w piątkę. Bagażnik ma tutaj pojemność 334 litrów.
Samochód ponadto dobrze się prowadzi i potrafi nieźle wybierać nierówności. Jednocześnie zawieszenie zestrojono na tyle prawidłowo, że szybsze wchodzenie w zakręty jest możliwe bez nadmiernych przechyłów.
Silnik
LEXUS UX 200 ma pod maską benzynowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik 2-litrowy o mocy 175 KM i momencie obrotowym wynoszącym 204 Nm. Auto z tym silnikiem jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 9,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 190 km/h. Moc przenoszona jest jedynie na przednie koła za pomocą automatycznej bezstopniowej skrzyni CVT. Auto z tym silnikiem nie może mieć napędu na cztery koła.
Deklarowane przez producenta średnie spalanie to 6,9 litra na 100 km. Taki wynik powinien być satysfakcjonujący i nie jest wygórowany jak na silnik zasilany benzyną.
W ofercie producenta jest również dostępna hybryda o mocy 184 KM, a także wersja w pełni elektryczna.
Wyposażenie
LEXUS UX dostępny jest w sześciu różnych wersjach wyposażenia, a omawiana tutaj wersja F Sport Design jest trzecią w kolejności. Samochód z tą opcją wyposażony jest m.in. w zewnętrzny pakiety stylistyczny F SPORT, lampy przeciwmgielne przednie LED z funkcją doświetlania zakrętów, 18-calowe felgi, tapicerkę ze skóry syntetycznej (3 opcje kolorystyczne), system monitorowania martwego pola i asystenta ruchu poprzecznego z tyłu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z systemem samodzielnego zatrzymania, podgrzewane fotele i kierownicę oraz nawigację chmurową.
Wersja F SPORT Design jest dostępna również z wyróżniającym się czarnym kolorem dachu w opcji kolorystycznej Bi-tone.
Producent oferuje kilka dodatkowych pakietów, choć dla omawianej wersji dostępny jest jedynie ten wyżej wymieniony. Oczywiście w salonie można także dobrać dodatkowe akcesoria.
Szczegółowe informacje dotyczące wyposażenia dostępne są poniżej.
Dane techniczne
Poniższa tabela pokazuje najważniejsze dane techniczne Lexusa UX 200.
Najważniejsze dane
Marka | LEXUS |
---|---|
Model | UX 200 |
Generacja | ZA10 |
Wersja | F Sport Edition CVT |
Kategoria | SAMOCHODY TERENOWE |
Rodzaj paliwa | benzyna |
Napęd | przedni (4x2) |
Typ nadwozia | kombi |
Produkcja Od | 2020 |
Produkcja Do | 2021 |
Pojemność silnika | 1987 cm³ |
Moc | 126 kW |
Liczba drzwi | 5 |
Liczba miejsc | 5 |
Masa całkowita | 1980 kg |
Szerokość | 1840 mm |
Długość | 4495 mm |
Wysokość | 1540 mm |