Model
Mitsubishi Eclipse Cross produkowany jest od roku 2017 jako SUV, a facelifting dostał na przełomie 2020 i 2021 r. Teraz to właśnie odmłodzona wersja jest oferowana w salonach. Sylwetka samochodu ma dynamiczną linię nadwozia, która przypominać ma auta usportowione. Co ciekawe, samochód po faceliftingu jest aż o 14 cm dłuższy i mierzy 4545 mm. W salonach nie ma już też odmian czysto spalinowych, pozostaje jedynie wersja PHEV.
Środek auta jest przestronny, czwórka osób powinna jechać w komfortowych warunkach, ale nawet w przypadku podróży z kompletem pasażerów nie będzie problemu, a to dzięki podłodze pozbawionej tunelu środkowego. Fotele są obszerne i wygodne, a w zależności od wyposażenia są półskórzane lub w pełni skórzane. Bagażnik ma pojemność 359 litrów.
Zawieszenie auta zostało zestrojone dość miękko i rzeczywiście pasażerowie nie powinni być niezadowoleni po podróży Eclipse Crossem. Sposób resorowania jednak nie wyklucza szybszej jazdy w zakrętach. Ceny tej wersji wyposażenia w katalogu zaczynają się od 215 tys. 990 zł
Czytaj więcej o MITSUBISHI Eclipse Cross
Silnik
Jak już wspomnieliśmy, Eclipse Cross występuje jedynie jako hybryda Plug-In. Układ napędowy składa się z silnika benzynowego o pojemności 2.4 litra oraz dwóch silników elektrycznych — po jednym na oś. Łączna moc układu napędowego to 188 KM, które rozpędzają do 100 km/h ten ważący 1900 kg samochód w 10,9 s. Z kolei prędkość maksymalna wynosi 162 km/h. Układ połączony jest ze skrzynią bezstopniową.
Co ciekawe, zastosowany przez Mitsubishi układ napędowy potrafi pracować w trybie, w którym napędza koła z silników elektrycznych, a motor benzynowy służy do generowana energii, jest jednak też tryb, gdzie silnik spalinowy przenosi moc na koła. Można też jechać w trybie czysto elektrycznym, którego zasięg wynosi 55 km. Bateria ma pojemność 13,8 kWh, a jej ładowanie z gniazda 230 V trwa 6 godz.
Spalanie zależy od trybu, w jakim się poruszamy. Jeśli w pełni wykorzystany zostanie tryb elektryczny, producent obiecuje spalanie wynoszące 2 l/100 km w cyklu mieszanym. W trybie hybrydowym będzie to około 6,5 l/100 km. Jest jeszcze opcja ładowania baterii silnikiem spalinowym, jednak z 45-litrowego zbiornika paliwa może ubywać nawet 13 l/100 km.
Wyposażenie
W ofercie Mitsubishi znajdziemy jedynie dwie wersje wyposażenia. Omawiana tutaj odmiana Intense Plus jest tą tańszą, jednak wyposażenie nie należy do biednych. Japończycy nie przewidują wielu dodatkowych pakietów, co oznacza, że opcje wymagające dopłaty to m.in. alarm, czujniki parkowania, elektryczna klapa bagażnika czy dodatki nieco zmieniające wygląd zewnętrzny.
Szczegóły specyfikacji Mitsubishi Eclipse Cross PHEV w wersji Intense Plus można znaleźć w tabeli poniżej.
Wyposażenie |
|
---|
Dane Techniczne
Poniższa tabela prezentuje szczegółowe dane techniczne Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.
Najważniejsze dane
Marka | Mitsubishi |
---|---|
Model | Eclipse Cross PHEV |
Generacja | GK |
Wersja | Intense Plus |
Kategoria | SAMOCHODY TERENOWE |
Rodzaj paliwa | hybryda benzyna-elektr. |
Napęd | 4WD (4x4) |
Typ nadwozia | coupe |
Produkcja Od | 2021 |
Produkcja Do | 2021 |
Pojemność silnika | 2360 cm³ |
Moc | 188 kW |
Liczba drzwi | 5 |
Liczba miejsc | 5 |
Masa całkowita | 2425 kg |
Szerokość | 1800 mm |
Długość | 4695 mm |
Wysokość | 1696 mm |
Pakiety |
|