Toyota Yaris Cross jest świeżym modelem w portfolio japońskiego producenta, bowiem dostępny jest dla klientów od 2021 r. W ten sposób największy producent aut osobowych na świecie zaczął konkurować na rynku małych crossoverów segmentu B.

Model

Auto powstało na płycie podłogowej Toyoty Yaris i ma taki sam rozstaw osi wynoszący 2560 mm. Jest jednak wyższa, szersza i dłuższa od swojego brata. Przede wszystkim ma też zupełnie inną stylistykę, która jest dość oryginalna, może się podobać i od razu widać, że jest autorstwa Toyoty.

Są tutaj duże nadkola, spory prześwit, i dużo plastikowych nakładek mówiących, że mała Toyota nie boi się też nieutwardzonych dróg, a może nawet drobnego terenu. Auto liniami nieco przypomina większą RAV4.

W środku jest nieco spokojniej, choć nie można zarzucić Japończykom, że nie postarali się przy wnętrzu. Tutaj nic nie skrzypi, wszystko dobrze spasowano, a jakość materiałów jest niezła. Tradycyjnie dla Toyoty jest też dużo fizycznych przycisków, dzięki którym obsługa elementów wyposażenia auta jest prosta. W samochodzie podróżować może pięć osób, choć typowo dla tego segmentu, lepiej poruszać się w czwórkę.

Bagażnik ma pojemność 320 litrów i jest ustawny, więc pełne wypakowanie tej przestrzeni jest proste.

Zawieszenie auta jest nastawione na komfort i wygodę, dlatego codzienne podróże przebiegają z przyjemnością, samochód zachowuje się przy tym bezpiecznie i bez niemiłych zaskoczeń.

Czytaj więcej o TOYOTA Yaris Cross

Silnik

W opisywanym modelu zastosowano układ hybrydowy złożony z benzynowego trzycylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1.5 litra i silnika elektrycznego. Za dopłatą możliwe jest dołożenie drugiego silnika elektrycznego umieszczonego na tylnej osi, dzięki czemu auto dostaje wtedy napęd na cztery koła. Tradycyjnie dla konstrukcji Toyoty, moc przenoszona jest za pomocą bezstopniowej skrzyni automatycznej e-CTV.

Z taką jednostką napędową Yaris Cross ma 116 KM mocy i 120 Nm momentu obrotowego. Do 100 km/h rozpędza się on w 11,2 sekundy (11,8 sekundy przy napędzie 4x4), natomiast maksymalna prędkość możliwa do uzyskania wynosi 170 km/h. W zależności czy zdecydujemy się na napęd na przednią oś, czy na wszystkie koła, spalanie nieco się różni. W pierwszym przypadku w cyklu mieszanym będzie to według producenta 5 l/100 km, a w drugim 5,1 l/100 km.

W ofercie jest jeszcze silnik spalinowy bez hybrydy, który może być połączony ze skrzynią manualną lub automatyczną bezstopniową. W tym wypadku nie ma możliwości wybrania napędu na cztery koła.

Umów jazdę próbną tym samochodem
  • Dalej
Umów jazdę testową

Wyposażenie

W ofercie możemy wybierać spośród pięciu różnych wariantów wyposażenia, a omawiana tutaj wersja Comfort jest drugą z kolei. Na pokładzie auta z tym wyposażeniem znajdziemy m.in. kamerę cofania, światła przeciwmgielne w technologii LED, inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, trójramienną kierownicę obszytą skórą, gałkę dźwigni zmiany biegów obszytą skórą i 16-calowe felgi aluminiowe.

Do wersji Comfort można dobrać też dwa opcjonalne pakiety wyposażenia, poprawiające bezpieczeństwo, wyposażenie i wygląd. Są to pakiety Tech i Style. Oczywiście osoby, które zdecydują się na Yarisa Cross, mogą też wybierać spośród różnego rodzaju dodatkowych akcesoriów.

Szczegółowe wyposażenie wersji Comfort dostępne jest poniżej.

Wyposażenie
  • Szyby przednie regulowane elektrycznie
  • Światła mijania projekcyjne
  • Poduszki powietrzne centralne pomiędzy kierowcą i pasażerem
  • System ochrony przedzderzeniowej PCS
  • Tarcze kół aluminiowe 16"
  • Tapicerka materiałowa
  • System powiadamiania ratunkowego (eCall)
  • Oświetlenie wewnętrzne
  • System Apple Carplay/Android Auto
  • Szyby tylne regulowane elektrycznie a czujnikiem oporu, sekwencyjne
  • Kamera cofania
  • Wyświetlacz centralny między zegarami 4.2"
  • System łączności Toyota Connected Car
  • Podłokietnik centralny przedni
  • Zestaw naprawczy opon
  • Antena radiowa "płetwa rekina"
  • System wspomagania nagłego hamowania
  • System dystrybucji siły hamowania elektroniczny EBD
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Poduszka powietrzna pasażera z możliwością odłączenia
  • Złącze "USB"
  • Kurtyny powietrzne boczne
  • System wspomagania ruszania na wzniesieniu HAC
  • Wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy SWS
  • Poduszki powietrzne boczne przednie
  • Fotel pasażera z regulacją wysokości
  • Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie
  • Ogranicznik prędkości
  • Światła drogowe automatyczne AHB
  • Funkcja Follow-Me-Home
  • Wspomaganie układu kierowniczego
  • Czarne nadkola
  • System wspomagania zjazdu ze wzniesienia DAC
  • System monitorowania ciśnienia powietrza w oponach TPMS
  • System sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA)
  • Komputer pokładowy
  • Zamek centralny zdalnie sterowany
  • Głośniki 4 szt.
  • Tuner radiowy cyfrowy DAB
  • System rozpoznawania znaków drogowych RSA
  • System Bluetooth
  • Selektor trybów jazdy w terenie
  • Światła p/mgielne przednie LED
  • ABS - system zapobiegający blokowaniu kół
  • Immobilizer
  • Lusterka zewnętrzne podgrzewane elektrycznie
  • Hamulec postojowy automatyczny
  • Gniazdo 12V w konsoli centralnej
  • Spoiler tylny
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Poduszka powietrzna kierowcy

Dane Techniczne

Najważniejsze dane techniczne dla Toyoty Yaris Cross z hybrydowym napędem 1.5 dostępne są w przedstawionej tabelce.

Najważniejsze dane

Marka Toyota
Model Yaris Cross Hybrid
Generacja XP210
Wersja Comfort e-CVT
Kategoria SAMOCHODY TERENOWE
Rodzaj paliwa hybryda benzyna-elektr.
Napęd przedni (4x2)
Typ nadwozia hatchback
Produkcja Od 2021
Produkcja Do 2021
Pojemność silnika 1490 cm³
Moc 85 kW
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Masa całkowita 1615 kg
Szerokość 1765 mm
Długość 4180 mm
Wysokość 1560 mm
Pakiety
  • Kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą
  • Systemy VSC + TRC
  • Oparcie foteli tylnych dzielone i składane 60/40
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z wyświetlaczem 8"
  • Czujnik zmierzchu z automatycznymi światłami drogowymi