Model
Auto powstało na płycie podłogowej Toyoty Yaris i ma taki sam rozstaw osi wynoszący 2560 mm. Jest jednak wyższa, szersza i dłuższa od swojego brata. Przede wszystkim ma też zupełnie inną stylistykę, która jest dość oryginalna, może się podobać i od razu widać, że jest autorstwa Toyoty.
Są tutaj duże nadkola, spory prześwit, i dużo plastikowych nakładek mówiących, że mała Toyota nie boi się też nieutwardzonych dróg, a może nawet drobnego terenu. Auto liniami nieco przypomina większą RAV4.
W środku jest nieco spokojniej, choć nie można zarzucić Japończykom, że nie postarali się przy wnętrzu. Tutaj nic nie skrzypi, wszystko dobrze spasowano, a jakość materiałów jest niezła. Tradycyjnie dla Toyoty jest też dużo fizycznych przycisków, dzięki którym obsługa elementów wyposażenia auta jest prosta. W samochodzie podróżować może pięć osób, choć typowo dla tego segmentu, lepiej poruszać się w czwórkę.
Bagażnik ma pojemność 320 litrów i jest ustawny, więc pełne wypakowanie tej przestrzeni jest proste.
Zawieszenie auta jest nastawione na komfort i wygodę, dlatego codzienne podróże przebiegają z przyjemnością, samochód zachowuje się przy tym bezpiecznie i bez niemiłych zaskoczeń.
Czytaj więcej o TOYOTA Yaris Cross
Silnik
W opisywanym modelu zastosowano układ hybrydowy złożony z benzynowego trzycylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1.5 litra i silnika elektrycznego. Za dopłatą możliwe jest dołożenie drugiego silnika elektrycznego umieszczonego na tylnej osi, dzięki czemu auto dostaje wtedy napęd na cztery koła. Tradycyjnie dla konstrukcji Toyoty, moc przenoszona jest za pomocą bezstopniowej skrzyni automatycznej e-CTV.
Z taką jednostką napędową Yaris Cross ma 116 KM mocy i 120 Nm momentu obrotowego. Do 100 km/h rozpędza się on w 11,2 sekundy (11,8 sekundy przy napędzie 4x4), natomiast maksymalna prędkość możliwa do uzyskania wynosi 170 km/h. W zależności czy zdecydujemy się na napęd na przednią oś, czy na wszystkie koła, spalanie nieco się różni. W pierwszym przypadku w cyklu mieszanym będzie to według producenta 5 l/100 km, a w drugim 5,1 l/100 km.
W ofercie jest jeszcze silnik spalinowy bez hybrydy, który może być połączony ze skrzynią manualną lub automatyczną bezstopniową. W tym wypadku nie ma możliwości wybrania napędu na cztery koła.
Wyposażenie
W ofercie możemy wybierać spośród pięciu różnych wariantów wyposażenia, a omawiana tutaj wersja Comfort jest drugą z kolei. Na pokładzie auta z tym wyposażeniem znajdziemy m.in. kamerę cofania, światła przeciwmgielne w technologii LED, inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, trójramienną kierownicę obszytą skórą, gałkę dźwigni zmiany biegów obszytą skórą i 16-calowe felgi aluminiowe.
Do wersji Comfort można dobrać też dwa opcjonalne pakiety wyposażenia, poprawiające bezpieczeństwo, wyposażenie i wygląd. Są to pakiety Tech i Style. Oczywiście osoby, które zdecydują się na Yarisa Cross, mogą też wybierać spośród różnego rodzaju dodatkowych akcesoriów.
Szczegółowe wyposażenie wersji Comfort dostępne jest poniżej.
Wyposażenie |
|
---|
Dane Techniczne
Najważniejsze dane techniczne dla Toyoty Yaris Cross z hybrydowym napędem 1.5 dostępne są w przedstawionej tabelce.
Najważniejsze dane
Marka | Toyota |
---|---|
Model | Yaris Cross Hybrid |
Generacja | XP210 |
Wersja | Comfort e-CVT |
Kategoria | SAMOCHODY TERENOWE |
Rodzaj paliwa | hybryda benzyna-elektr. |
Napęd | przedni (4x2) |
Typ nadwozia | hatchback |
Produkcja Od | 2021 |
Produkcja Do | 2021 |
Pojemność silnika | 1490 cm³ |
Moc | 85 kW |
Liczba drzwi | 5 |
Liczba miejsc | 5 |
Masa całkowita | 1615 kg |
Szerokość | 1765 mm |
Długość | 4180 mm |
Wysokość | 1560 mm |
Pakiety |
|