Range Rover Evoque dostępny jest na rynku od 2011 roku. Wygląda rewelacyjnie, jeździ bardzo dobrze, ale nie jest szczególnie popularny. Przynajmniej w Polsce. W tym segmencie klienci sięgają chętniej po Audi, BMW, Nissana czy Volkswagena. Poza tym nigdy nie powstała usportowiona odmiana, która zawsze przyciąga dodatkową klientelę.
W końcu producent zdał sobie sprawę, że warto wzmocnić Evoque. W dzisiejszych czasach 200 KM nie robi już tak wielkiego wrażenia jak jeszcze 10 lat temu. Hot hatche mają już po 300 i więcej KM i nikt nie narzeka. Dlatego brytyjski SUV otrzymał benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem.
Jednostka rozwija 290 KM i 400 Nm. Pozwala rozpędzić SUV-a od 0 do 100 km/h w 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. To półka mniejszych hot hatchy i powód do podniesienia adrenaliny za kółkiem. Dodatkiem do silnika są usportowione fotele z lepszym trzymaniem, pakiet aerodynamiczny i nowe felgi. W ofercie dostępny jest także inny benzynowy lub wysokoprężny motor dwulitrowy turbo o mocy 240 KM. Diesel rozwija aż 500 Nm!
Czy mocniejsze silniki zwiększą zainteresowanie Evoquem? Zapraszamy do komentowania.