Ceny modelu LaFerrari gwałtownie wzrosły od momentu debiutu w 2013 roku i zdarzały się egzemplarze warte 5-6 mln €. Pojawia się pytanie, czemu ten prototyp jest tak tani?

Według domu aukcyjnego RM Sotheby's jest to model przedprodukcyjny z początku 2013, ale to nie rocznik ma znaczenie. Od momentu powstania egzemplarz ten był udostępniany klientom odwiedzającym Maranello w celu skonfigurowania zamawianego przez nich LaFerrari – taki demo car.

Jednak prawdziwym powodem, dla którego cena jest tak niska to brak homologacji drogowej. W efekcie nie możemy auta zarejestrować, ani wyjechać nim na drogi publiczne. Mało tego Ferrari prosi również, aby nie próbować nim jeździć nawet po torze. Samochód ten nigdy temu nie służył i dla bezpieczeństwa lepiej tego nie robić. Jest to po prostu ładny przedmiot pełniący funkcję ozdobną np. w salonie.

Skoro mówimy o wartościach LaFerrari warto wspomnieć o cenie ostatnio sprzedanego egzemplarza LaFerrari Aperta. Początkowo oszacowano jego wartość na poziomie pomiędzy 3 a 4 mln €. Na twarzach specjalistów od wycen musiał pojawić się grymas zdziwienia, kiedy kwota osiągnęła poziom 8,3 mln €.

Dlatego cena okrągłego miliona €, nawet jak za samochód, którym nigdy się nie przejedziemy, wydaje się być okazją, obok której nie możemy przejść obojętnie. Z resztą nawet samo Ferrari nie obawia się braku zainteresowania swoim eksponatem.

Jak myślicie, sprzeda się za oczekiwaną kwotę ? A może znacznie ją przekroczy? Zapraszamy do komentowania.