Opona to nie smartfon — kierowcy nie potrzebują co roku nowego modelu. Nadmiar różnych modeli utrudnia zresztą kierowcom właściwy wybór, zwłaszcza w przypadku opon zimowych. Jest tak dlatego, że w okresie jesienno-zimowym przeciętny kierowca może doświadczyć najróżniejszych warunków — od śnieżycy towarzyszącej fali mrozu przez deszcz na granicy zera stopni Celsjusza, aż po warunki niemal letnie. Z tej przyczyny idealnym wyborem nie jest zazwyczaj ani opona doskonała głównie na śniegu, ani taka, która sprawdza się świetnie wyłącznie na zimnym i mokrym asfalcie, ani taka "bardziej letnia". Opona zimowa powinna być możliwie uniwersalna — czyli właśnie do wszystkiego.
Goodyear zastąpił dwa modele opon zimowych jednym
Z tego założenia wyszedł Goodyear, konstruując kolejną generację popularnej linii opon zimowych UltraGrip, która weszła na rynek w miejsce dwóch innych dobrze znanych produktów — UltraGrip 9+ i UltraGrip Performance+. Nowa opona Goodyear UltraGrip Performance 3 miała z założenia zapewniać znakomite prowadzenie na śniegu, a także gwarantować krótką drogę hamowania zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Wszechstronność jest ważna, bo większość kierowców nie lubi i boi się jazdy w deszczowych warunkach, z kolei sucha nawierzchnia, po której jeździ się nieraz bardzo szybko, oznacza duże wyzwanie dla opon zimowych.
Początkowo opona UltraGrip Performance 3 oferowana była w 94 rozmiarach pasujących na obręcze od 14 do 21 cali. Nieco ponad dwa lata po premierze, gdy już jasne stało się, iż ten model opony wyjątkowo dobrze sprawdził się zarówno w niezależnych testach, jak i w normalnej eksploatacji, producent zapowiedział kolejne rozszerzenie oferty — w sumie do… 269 pozycji. Aż tyle kombinacji rozmiarów, indeksów nośności, prędkości oraz innych opcji oznacza, że UltraGrip Performance 3 pasuje do większości samochodów jeżdżących po europejskich drogach.
Wybrałeś model opony? Teraz tylko dobierz rozmiar
Wbrew pozorom taki układ jest z punktu widzenia użytkownika samochodu poszukującego nowych opon zimowych optymalny. Jeśli do wyboru mamy trzy czy cztery pasujące modele opon jednej marki, pojawia się dylemat: który jest najlepszy dla mnie? Jeśli jest jeden uniwersalny model opony premium, który jest przez producenta na bieżąco udoskonalany, wystarczy zamówić pasujący rozmiar.
Wśród blisko 270 pozycji w gamie opon Goodyear UltraGrip Performance 3 są opony pasujące niemal do wszystkich samochodów: najnowocześniejszych modeli elektrycznych wyposażonych w napędy o ogromnej mocy, oszczędnych hybryd, pojazdów z silnikami Diesla itp. Bogata rozmiarówka (obecnie od 14 do 22 cali) oznacza, że w opony UltraGrip Performance 3 można obuć zarówno mały samochód segmentu B, jak i dużego SUV-a segmentu D czy minibusa.
Skąd wiadomo, że opona jest dobra i uniwersalna?
W przypadku opony Goodyear UltraGrip Performance 3, poza subiektywnym pozytywnym odbiorem kierowców, doskonałe, zrównoważone osiągi potwierdzone zostały przez niezależne testy.
Najpierw okazało się, że w badaniu porównawczym wykonanym przez niezależny niemiecki urząd badawczy TUV SUD opona Goodyear UltraGrip Performance 3 okazała się najlepsza w zakresie prowadzenia na śniegu oraz hamowania na mokrej i suchej nawierzchni spośród czterech konkurencyjnych opon klasy premium.
Nie powinno zatem budzić zdziwienia, że opona Goodyear UltraGrip Performance 3 drugi rok z rzędu zwyciężyła w teście opon zimowych ADAC, pokonując 30 konkurencyjnych modeli w rozmiarze 225/40 R18 i uzyskując ocenę "dobrą". Testerzy chwalili nowego Goodyeara za "dobre bezpieczeństwo jazdy i pozytywny profil ekologiczny".
Oprócz najwyższych ocen w zakresie bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, opona Goodyeara została doceniona także za najniższy współczynnik ścieralności i najlepszy szacowany przebieg wynoszący 76,5 tys. kilometrów. W porównaniu do opony zajmującej drugie miejsce w rankingu, przebieg UltraGrip Performance 3 był aż o ponad 10 proc. wyższy, co świadczy o wyraźnej przewadze nad konkurentami.
UltraGrip Performance 3 — największa linia opon zimowych w historii Goodyeara
Producent z dumą podkreśla, że dzięki oponie Goodyear UltraGrip Performance 3 udało się zastąpić dwa funkcjonujące obok siebie modele opon zimowych, a obecna linia modelowa obejmująca aż 269 pozycji (różnych rozmiarów, opcji itp.) jest największą w historii marki. Badania pokazują, że strategia polegająca na oferowaniu jednego, dopracowanego do granic możliwości modelu opony premium pasującej do praktycznie każdego samochodu to jest to, czego potrzebują kierowcy oczekujący od opon najwyższych osiągów. Ułatwia to wybór i daje pewność, że naprawdę mamy najlepiej dobrane opony do naszego samochodu, jak to możliwe.