Passat Alltrack bazuje na wersji kombi, wzbogaconej o napęd 4Motion oraz większy prześwit i dokładki nadwozia dodające autu terenowego charakteru. Volkswagen otrzymał osłony podwozia zarówno z przodu jak i z tyłu. Na dachu odnajdziemy matowe, srebrne reling ten sam kolor maja obwódki okien, grill i obudowy lusterek.
Długość Passata nie zmieniła się w stosunku do wersji standardowej. VW jest teraz zawieszony wyżej – prześwit powiększył się o 30 mm, co wpłynęło na podwyższenie możliwości terenowych, a w zasadzie umożliwienie jazdy po szutrowych, nierównych drogach.
W normalnych warunkach na tylnąoś przekazywane jest 10% mocy, w przypadku pogorszenia warunków nawet 100% może być przekazane na tylną oś. Za rozkład mocy odpowiada sprzęgło typu Haldex.Passat został wyposażony w tryby jazdy terenowej analogiczne do Tiguana.