Logo
Toyota nie będzie już nudna

Toyota nie będzie już nudna

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Szef Toyoty twierdzi, że japońska marka nie jest już postrzegana jako pozbawiona charakteru.

Toyota C-HR Hybrid
Zobacz galerię (2)
TopGarage / Bartłomiej Szyperski
Toyota C-HR Hybrid

Jak podkreśla Akio Toyoda w wywiadzie dla „USA Today”, skończyły się czasy, kiedy samochody Toyoty były określane jako auta bez charakteru. Toyoda ma bowiem sygnały, że klienci zaczynają doceniać prowadzenie i wygląd samochodów jego marki.

Mimo optymistycznej wizji przyszłości ostatni rok finansowy nie wyglądał jednak kolorowo.

Dochody netto spadły o 20,8 proc. do 16,1 mld dolarów. W tym samym okresie przychody spadły o 2,8 proc. Toyota oczekuje spadków dochodów także w obecnym roku rozliczeniowym. Te przewidywania wynikają z silniejszego kursu jena, wyższych kosztów badań oraz malejącej sprzedaży w USA.

Toyoda tłumaczy, że firma przyjęła długoterminową strategię finansową, która wymaga przeznaczenia poważnych kwot na inwestycję i badania.

Toyota GT86
Toyota GT86Żródło: TopGarage - materiały producenta / Newspress

Z naszych obserwacji wynika, że wszystkie Toyoty, które zaprojektowano po debiucie modelu GT86 systematycznie się poprawiały pod względem prowadzenia. Nawet popularny kompaktowy Auris, stał się znacznie precyzyjniejszy i zwinniejszy niż poprzednie generacje. A co do wyglądu … każdy ma przecież swój gust.

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
Powiązane tematy: