Sprawdzamy co się psuje w omawianym BMW serii 3, na co zwrócić uwagę podczas oględzin i podpowiadamy, jaki silnik wybrać, by nie narzekać. No i, co najważniejsze, sprawdzamy, czy nowoczesne BMW mają jeszcze to „coś”, czy jest tak, jak mówią niektórzy i prawdziwe BMW skończyło się na „piątce” E39. Zapraszamy!
Używane bez ryzyka - BMW serii 3 F30/31poradnik kupującego
BMW serii 3 o oznaczeniu F30/31 w salonach BMW można było kupić w latach 2012-19. Ceny zawierają się w przedziale od niecałych 40 tys. zł za „golasy” z początku produkcji po nawet ponad 150 tys. zł za mocne i dobrze wyposażone auta z lat 2017-19 (stan: listopad 2019 r.). Dostępne trzy nadwozia (sedan, kombi/Touring i liftback/GT), zaś m.in. coupe i kabriolet, choć dzielą w większości tę samą technikę, awansowały do nowo utworzonej serii 4. Silniki: benzynowe od 1.5T R3 (dostępny po liftingu) po klasyczne 3.0T R6 (no, prawie klasyczne, bo jednak z turbo...); diesle: 2.0 R4 i 3.0 R6 w różnych wersjach mocy.