Trzy lata temu Volkswagen rozpoczął sprzedaż rekreacyjnej odmiany Caddy o nazwie Cross. Samochód był budowany na krótkiej wersji Caddy i cieszył oko intensywnymi kolorami lakierów oraz offroadowymi akcentami stylizacyjnymi, ale nie miał napędu na cztery koła. Wraz z wprowadzeniem najnowszej generacji Caddy Volkswagen poszedł dalej i przygotował samochód w odmianie Alltrack.
Caddy, produkowany w Poznaniu, jest trzecim członkiem rodziny Alltrack. Od standardowego modelu odróżnia go zmieniona stylizacja. W wersji osobowej w skład pakietu Alltrack wchodzą m.in. ozdobne listwy progowe, czarne nakładki na nadkola, osłony dolnych części przedniego i tylnego zderzaka, srebrne relingi dachowe, przyciemniane szyby w tylnej części kabiny pasażerskiej oraz seryjne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów.
Zmiany zaszły też w oświetleniu – klosze tylnych lamp są przyciemniane, a w przednim zderzaku są montowane światła przeciwmgielne. Oczywiście nie mogło zabraknąć emblematów z oznaczeniem wersji, które umieszczono na nadwoziu i oparciach foteli.
Do napędu Alltracka przewidziano aż osiem silników. Najmniejszym jest trzycylindrowy motor benzynowy o pojemności 1 l, który dzięki sprężarce osiąga moc 102 KM. Benzyną są zasilane także silniki 1.2 TSI (84 KM) oraz 1.4 TSI (125 KM). Wysokoprężny silnik 2.0 TDI jest oferowany w czterech poziomach mocy: 75, 102, 122 i 150 KM. Można zamówić także samochód z silnikiem 1.4 (110 KM) zasilanym gazem ziemnym.
Standardowo Alltrack jest napędzany tylko na przednią oś. Napęd na cztery koła jest zarezerwowany dla najmocniejszych diesli. Zbudowany z wykorzystaniem sprzęgła Haldex V generacji działa bez zarzutu. Podczas poślizgu przednich kół moment jest błyskawicznie i niezauważalnie dla kierowcy przenoszony na koła tylnej osi, co w kapitalny sposób poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach. Caddy 4Motion nie tylko bez zwłoki rusza w sytuacjach, w których auto przednionapędowe ma problemy, ale także jest bardziej stabilny podczas pokonywania zakrętów na mokrej lub ośnieżonej szosie.
I właśnie szosa lub miasto są jego środowiskiem. Zapewnia wygodę podróżowania dzięki dobrze wykończonej kabinie, pojemnemu bagażnikowi i komfortowemu zawieszeniu. Choć z tyłu zastosowano sztywną oś na resorach piórowych, to tylko w niewielkim stopniu odbija się na jakości resorowania.
W terenie będzie raczej rzadkim gościem. Napęd 4x4 pozwoli np. na pokonanie pokrytej mokrą trawą pochyłości, ale już droga z głębszymi koleinami może być przeszkodą nie do pokonania. Prześwit został powiększony o 1,5 cm, ale 16,8 cm to ciągle niewiele.
Najtańszy VW Caddy Alltrack w wersji Trendline z benzynowym silnikiem 1.2 i napędem na przód został wyceniony na 93 603 zł. Najtańszą wersją czteronapędową jest Caddy ze 122-konnym silnikiem 2.0 TDI oferowany za 119 310 zł. W wersji Alltrack są dostępne również dostawcze furgony w cenie od 59 450 zł netto.