Po raz kolejny bestsellerem koreańskiego producenta okazał się model TUCSON, który stanowił niemal jedną trzecią zeszłorocznej sprzedaży. Ile dokładnie i jakie samochody wybierali polscy kierowcy? Co planuje marka w najbliższej przyszłości? Oto szczegóły
TUCSON – lider sprzedaży
Obecna generacja TUCSON-a jest obecna na rynku od 2020 roku. Ten model jest bestsellerem Hyundaia zarówno w Polsce, jak i w Europie. W ubiegłym roku ten średniej wielkości SUV przeszedł głęboki lifting. Oprócz detali nadwozia, samochód otrzymał niemal całkowicie nowe wnętrze. Te zmiany spodobały się najwyraźniej klientom, ponieważ w 2024 polskie salony opuściło aż 13 129 tych aut. To o 23% więcej niż w roku ubiegłym. Skokowo, bo aż o 80%, wrosło zainteresowanie hybrydami (HEV). Z polskich salonów wyjechało aż 4780 hybrydowych TUCSON-ów. Modele z układem miękkiej hybrydy (MHEV) odpowiadały za 7064 rejestracje. Resztę stanowiły wersje spalinowe i PHEV.
Kolejni mocni gracze
Drugie miejsce obronił model i30 z wynikiem 5235 rejestracji (-5%). To prawdziwy flotowy przebój, który w ubiegłym roku także doczekał się zmian, choć nieco mniej zaawansowanych niż TUCSON. Na podium wskoczył model i20, który także przechodził odświeżenie designu. W 2024 roku sprzedano w Polsce 4336 tych zgrabnych aut segmentu B, co oznacza wzrost o 54%. Tuż za podium znalazła się KONA z wynikiem 3909 rejestracji (+16%). Niemal 300 z nich to wersje elektryczne. Prawdziwym hitem okazała się hybryda (HEV) z wynikiem 1557 sprzedanych egzemplarzy. W porównaniu do 2023 roku aż o 80% wzrosło zainteresowanie tą wyjątkowo oszczędną wersją napędową. Jej zużycie paliwa w mieście wynosi poniżej 4 litrów na 100 km. Kolejne miejsca należały do modeli:
- BAYON: 1422 rejestracje
- ELANTRA: 1076
- i10: 869
- SANTA FE: 693
- IONIQ 5: 174
- STARIA: 58
- IONIQ 6: 55
Plany na przyszłość
W kolejny rok Hyundai Motor Poland wchodzi z szeroką gamą świeżych modeli. W połowie zeszłego roku odświeżone zostały dwa najlepiej sprzedające się modele marki: TUCSON oraz i30. Zaledwie kilka miesięcy temu do oferty dołączył flagowy SUV SANTA FE. Ten samochód ma całkowicie nowy design i jest dostępny zarówno w wersji HEV jak i PHEV. W polskich salonach debiutował także duży van STARIA. W tym roku do klientów dotrze poliftowy IONIQ 5, który oprócz nowych funkcji i zmian wizualnych otrzyma większy akumulator o pojemności 88 kWh. W pierwszym kwartale dotrą do Polski pierwsze egzemplarze miejskiego elektryka – INSTER-a. W połowie roku debiutuje także flagowy elektryk: nowoczesny IONIQ 9. Mniejsze modele: i20, BAYON oraz KONA – to także świeże konstrukcje, które cieszą się sporym powodzeniem. Pod koniec roku sportowej linii reprezentowanej IONIQ 5 N dołączy kolejny mocny model.
W salonach Hyundaia każdy kierowca znajdzie coś dla siebie. Można wybierać spośród samochodów spalinowych, miękkich hybryd, hybryd HEV i PHEV oraz elektryków z technologią baterii 400 lub 800 V. Zarówno hybrydy jak i auta elektryczne są dostępne z napędem na jedną lub na dwie osie. Linia produktowa obejmuje auta miejskie, kompakty, SUV-y w kilku różnych formatach, kombi oraz dużego vana. Do tego każdy model (oprócz STARII) objęty jest bezpłatną pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów. Te fakty pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość.
O Hyundai Motor Company
Założona w 1967 roku firma Hyundai Motor Company jest obecna w ponad 200 krajach i zatrudnia ponad 120 000 pracowników, którzy zajmują się rozwiązywaniem problemów związanych z mobilnością w świecie rzeczywistym na całej kuli ziemskiej. W oparciu o wizję marki „Postęp dla ludzkości” Hyundai Motor przyspiesza swoją transformację w dostawcę rozwiązań Smart Mobility. Firma inwestuje w zaawansowane technologie, takie jak robotyka i Urban Air Mobility (UAM), aby wprowadzać rewolucyjne rozwiązania w zakresie mobilności, jednocześnie dążąc do otwartych innowacji w celu wprowadzenia przyszłych usług mobilności. W pogoni za zrównoważoną przyszłością świata, Hyundai będzie kontynuował starania o wprowadzenie pojazdów bezemisyjnych wyposażonych w wiodące w branży technologie wodorowych ogniw paliwowych i pojazdów elektrycznych.