Alfa Romeo nie ukrywa, że ma powody do zadowolenia. Włosi z dumą zwracają uwagę na to, że złożono już ponad 10 tys. zamówień na nową Alfę Romeo Junior. Dla przedstawicieli marki powodem do radości jest nie tylko liczba zamówień, lecz również to, że te złożono jeszcze zanim można było sprawdzić Juniora na drodze.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoAlfa Romeo Junior Ibrida już dostępna na polskim rynku
Już wkrótce dane dotyczące zamówień składanych na Juniora stracą na aktualności. W salonach jest już dostępna nowa Alfa Romeo Junior Ibrida. Model debiutował podczas Salonu Samochodowego w Paryżu i teraz dostępny jest w polskich salonach dealerów marki.
Junior Ibrida jest 48-woltową hybrydową konstrukcją, w której 3-cylindrowy silnik 1.2 Turbo o mocy 100 kW (136 KM) wspomagany jest przez jednostkę elektryczną uzyskującą moc 21 kW (28,5 KM). Motor elektryczny zintegrowany jest z dwusprzęgłową przekładnią o sześciu przełożeniach. Cały układ ma zapewniać maksymalną wydajność.
Hybrydowy Junior nawet 50 proc. czasu może jeździć na prądzie
Włosi przekonują, że w mieście Junior Ibrida może poruszać się w trybie elektrycznym nawet przez 50 proc. czasu. Co ważne, tryb zeroemisyjny włącza się nie tylko przy manewrach takich jak parkowanie, czy też podczas jazdy z niskimi prędkościami, lecz także wtedy, gdy pojazd porusza się przy małym obciążeniu i nawet wtedy, gdy kierowca rozpędzi Juniora Ibridę do 150 km na godz. To dość zaskakujące, bo włoska nowość wyposażona jest bardzo mały akumulator o pojemności 0,89 kWh brutto (0,42 kWh netto).
Częste wykorzystanie silnika elektrycznego powinno przełożyć się na ekonomię jazdy. Alfa Romeo zapowiada średnie zużycie paliwa na poziomie 5,2 l na 100 km w przypadku wersji Speciale. Zważywszy na to, że mówimy o wcale nie tak lekkiej konstrukcji (masa od 1305 kg), byłby to całkiem dobry wynik.
- Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów premium w Polsce w 2024 r. Niemiecki model dopiero na trzecim miejscu
Ceny od 130 tys. zł, ale lepiej dopłacić i wybrać Ibridę Speciale
Klienci, którzy już zdecydują się na hybrydową Alfę Romeo Junior Ibrida, powinni przygotować co najmniej 129 tys. 600 zł, bo na tyle została wyceniona podstawowa wersja modelu. Jest też odmiana Ibrida Speciale, ale ta jest o 10 tys. zł droższa.
W bogatszej odmianie znajdziemy m.in. kamerę cofania, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, tempomat adaptacyjny z centrowaniem na pasie ruchu i asystentem jazdy w korkach, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika ruchem stopy, oświetlenie ambientowe, a nawet system multimedialny z nawigacją. Patrząc na to, co oferuje Ibrida Speciale można zastanawiać się, czy ktokolwiek w ogóle skusi się na podstawową wersję.