Większość kompaktowych samochodów, które występują na rynku to modele do spokojnego przemieszczania się do pracy, do sklepu czy na wakacje z rodziną. Jest jednak grupa pojazdów, która pomimo przynależności do klasy kompaktowej ma całkowicie odmienne zadanie. Ich rolą jest przede wszystkim dawanie, jak największej frajdy z jazdy. Do takich samochodów należy z pewnością Audi S3.
Audi S3 – hatchback lub sedan
Niezależnie, czy wybierzecie 5-drzwiowego Sportbacka, czy sedana, pewne jest, że w przypadku Audi S3 możecie liczyć na sportowe emocje na najwyższym poziomie. Mocne wrażenia to zasługa każdej części tego modelu – począwszy od agresywnej stylistyki, przez mocny silnik aż do dopracowanego zawieszenia.
Potężna atrapa chłodnicy, duże wloty powietrza w zderzakach, spoilery, a do tego efektowne 19-calowe alufelgi. Audi S3 każdym milimetrem nadwozia zachęca do przekroczenia kolejnej bariery.
Audi S3 – wnętrze też zachwyca
Zatem nie pozostaje nic innego, jak tylko zagłębić się w perfekcyjnie wyprofilowanych sportowych fotelach, które przylegają do kierowcy niczym skrojony na miarę kombinezon. Dzięki nim podczas szaleństw na krętych odcinkach dróg zawsze czujemy się pewnie umocowani i nie ma mowy o choćby najmniejszym przechyleniu ciał jadących na boki. Dodajmy, że fotele są wyjątkowo wygodne i nawet podczas długich podróży nie odczuwa się zmęczenia czy bólu pleców.
Teraz wreszcie zapłon i adrenalina wzrasta, gdy do uszu dociera rasowy dźwięk doładowanego benzyniaka generującego 310 KM i 400 Nm. Jednak prawdziwe rodeo zaczyna się po włączeniu trybu jazdy w instalowanej seryjnie 7-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni i dociśnięciu pedału gazu do podłogi. Samochód rusza… nie, on wręcz wystrzeliwuje, skrzynia w mgnieniu oka zmienia każdy bieg i już po 4,8 s strzałka szybkościomierza dociera do 100 km/h. Ta gonitwa kończy się dopiero przy 250 km/h.
Audi S3 – zawsze idealny tor jazdy…
W Audi S3 w obu wersjach nadwoziowych zapewniono również perfekcyjne prowadzenie i trakcję. Pierwsza zaleta to zasługa dopracowanego, sportowego zawieszenia, którego sztywność dobrano w taki sposób żeby zapobiegać nadmiernym przechyłom karoserii w trakcie pokonywania zakrętów.
Drugą zaletę samochód zawdzięcza napędowi na wszystkie koła quattro. Niezależnie czy podróżujemy po suchej czy po mokrej nawierzchni, a pod kołami mamy szuter lub asfalt, samochód zawsze pokonuje pewnie kolejne kilometry. Jedynym zmartwieniem może być tylko fakt, żeby podróż nie skończyła się zbyt szybko.
Samochód dostępny jest w wersjach S3 i S3 Edition One. Jako Sportback pierwsza z nich kosztuje 191 500 zł, a druga – 229 490 zł. Ceny sedana wynoszą odpowiednio 194 500 zł oraz 233 510 zł.
Atuty samochodu spotkały się z uznaniem naszych czytelników biorących udział w plebiscycie Moto Awards 2020. Dzięki ich głosom Audi S3 zwyciężyło w kategorii „Skondensowane emocje”.
Sportowe atrybuty we wnętrzu to m.in. spłaszczona u dołu kierownica czy aluminiowe nakładki na pedałach
Z przodu o potędze pojazdu świadczą duże wloty powietrza oraz ogromny grill
Sportowe geny nie kłócą się z praktycznością – na tylnym rzędzie siedzeń w obu wersjach nadwoziowych jest przestronnie
W wersji Edition One w standardowym wyposażeniu znalazł się m.in. efektownie wyglądający metalizo-wany lakier – żółty Python
Pod tylnym zderzakiem nie zabrakło dyfuzora
Tryby jazdy w 7-biegowej, dwusprzęgłowej skrzyni wybiera się za pomocą niedużej dźwigni
Sportowe zawieszenie oraz napęd quattro dbają o perfekcyjne prowadzenie pojazdu oraz o idealną trakcję na każdym rodzaju nawierzchni
Komfort jazdy z tyłu podwyższa podłokietnik z uchwytami na kubki z napojami
Pomimo dużej mocy i świetnych osiągów S3 pali średnio tylko 7,4 l/100 km
Atuty samochodu spotkały się z uznaniem naszych czytelników biorących udział w plebiscycie Moto Awards 2020. Dzięki ich głosom Audi S3 zwyciężyło w kategorii „Skondensowane emocje”