Czy można korzystać z samochodu do woli bez konieczności posiadania go na własność? Co należy zrobić, gdy w połowie leasingu rodzina się powiększy i dotychczasowe auto okaże się za małe? Czy żeby wybrać nowy pojazd konieczne jest odwiedzenie kilkudziesięciu salonów sprzedaży? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, przed którymi stają osoby rozważające wymianę lub zakup nowego auta, przygotowała firma Qarson - lider sprzedaży aut na abonament we Francji - która rozpoczyna działalność na polskim rynku.

- Model subskrypcji, który jeszcze kilka lat temu kojarzył się wyłącznie z rynkiem telekomunikacyjnym na stałe zagościł już w umysłach konsumentów. Abonament płacimy za serwisy streamingowe lub siłownię, jednak do tej pory ten trend omijał rynek motoryzacyjny. W naszym kraju nowy samochód cały czas traktowany jest jak dobro luksusowe, zwłaszcza przez klientów indywidualnych, którzy są naszą główną grupą docelową. We Francji, gdzie jesteśmy liderem w segmencie aut na abonament, udało nam się już przekonać kierowców, że jest to stereotyp. W 2018 roku we Francji sprzedaliśmy ponad 7000 samochodów, z czego ponad połowa to auta na abonament. Jesteśmy przekonani, że podobny efekt uda nam się osiągnąć w Polsce – powiedział Damian Ciesielczyk, założyciel firmy Qarson. 

W ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano ponad 1,5 miliona samochodów, z czego tylko jedną trzecią stanowiły nowe pojazdy. Zdecydowana większość z nich została zakupiona przez firmy oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Klienci indywidualni cały czas najchętniej decydują się na zakup używanego, często wieloletniego samochodu. Przekłada się to na znacznie wyższy niż w krajach Europy Zachodniej średni wiek pojazdów poruszających się po polskich drogach, a w konsekwencji także na gorszą jakość powietrza. 

Zamów samochód w czasie zakupów

Rozwiązaniem może być fabrycznie nowe auto w elastycznej ofercie finansowania (w standardzie na 12 miesięcy). Aktualna oferta Qarsona w Polsce obejmuje kilkadziesiąt modeli znanych marek z najpopularniejszych segmentów rynku (głównie auta miejskie oraz crossovery). Przykładowo koszt abonamentu dla Renault Clio rozpoczyna się od 499 złotych brutto, w ramach którego kierowca otrzymuje bezpłatny serwis i przeglądy gwarancyjne oraz pakiet 10 000 kilometrów.

Znaczne ułatwienia przygotowano także pod kątem formalności. By zamówić nowy samochód na abonament, nie trzeba już odwiedzać kilku salonów dealerskich. Wystarczy skorzystać ze specjalnej strony internetowej. Po weryfikacji zdolności finansowej klienta, samochód zostanie w ciągu kilku dni dostarczony do jednego z punktów odbioru.

Qarson wprowadza ponadto nowy model, w ramach którego klienci będą mogli wybrać i zamówić samochód w trakcie swoich zakupów. W tym roku firma otworzy swoje punkty w najpopularniejszych galeriach handlowych w największych miastach w Polsce - w Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Wrocławiu, Warszawie, Łodzi, Krakowie i Katowicach.

- Nasz model sprzedaży opiera się na wieloletnim doświadczeniu, jakie zdobyliśmy na rynku francuskim. W minionym roku francuski Qarson zrealizował ponad 3000 zamówień on-line - co daje nam łącznie więcej operacji internetowych niż tych zrealizowanych przez wszystkich dealerów samochodowych w Polsce. To tylko pokazuje, jak daleką drogę musi przejść polski motoryzacyjny e-commerce w obszarze nowych samochodów. Dużym ułatwieniem w tym procesie odegrają nasze punkty sprzedaży. W najpopularniejszych galeriach handlowych w dużych miastach klienci będą mogli spotkać się z naszymi doradcami w czasie swoich zakupów, dopytać o szczegóły naszej oferty, a następnie złożyć zamówienie na miejscu lub przez internet. – dodał Bartłomiej Żebrowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Qarsona w Polsce.

Auta na abonament w centrach handlowych Foto: Qarson
Auta na abonament w centrach handlowych