Największa zmiana dotyczy czarnego jednolitego pierścienia, który teraz jest transparentny. Znak zyskał też formę prostszą i bardziej spłaszczoną, w porównaniu do bardziej trójwymiarowego starego logo.

BMW zarejestrowało pierwsze logo w 1917 r., od tamtego czasu projekt był zmieniany łącznie pięć razy: w 1933 r., w 1953 r., 1967 r., 1997 r. i 2020 r.

Od kilku dni najnowsze logo komentują media. Szef serwisu Brand New, zajmującego się recenzowaniem projektów związanym z designem marek, Armit Vit negatywnie ocenił zmianę, na jaką zdecydowało się BMW. Według niego czarny pierścień sprawiał, że logo było "ikoniczne i eleganckie", a w wersji transparentnej sprawia wrażenie, jakby "czegoś brakowało". Rezygnacja z elementu kontrastującego z środkową częścią logo nie spodobała się również serwisowi The Verge, choć pochwalił on porzucenie "staroświeckich efektów 3D".

Bardziej pozytywnie o nowym logo BMW wypowiedział się natomiast serwis Creative Bloq. "Jego prostota sugeruje, że został odświeżony z myślą o cyfrowej erze, ale jednocześnie "odzwierciedla 103-letnie dziedzictwo" marki - uznali autorzy Creative Bloq.

Foto: BMW
Nowe logo BMW