Auto Świat Wiadomości Aktualności BMW po latach zmienia swoje logo

BMW po latach zmienia swoje logo

Niemiecki koncern motoryzacyjny BMW po raz pierwszy od 23 lat odświeżył swoje logo. Jak tłumaczą przedstawiciele producenta, nowe logo ma "lepiej pasować do cyfrowej ery"

Nowe logo BMW
Nowe logo BMWBMW

Największa zmiana dotyczy czarnego jednolitego pierścienia, który teraz jest transparentny. Znak zyskał też formę prostszą i bardziej spłaszczoną, w porównaniu do bardziej trójwymiarowego starego logo.

BMW zarejestrowało pierwsze logo w 1917 r., od tamtego czasu projekt był zmieniany łącznie pięć razy: w 1933 r., w 1953 r., 1967 r., 1997 r. i 2020 r.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Od kilku dni najnowsze logo komentują media. Szef serwisu Brand New, zajmującego się recenzowaniem projektów związanym z designem marek, Armit Vit negatywnie ocenił zmianę, na jaką zdecydowało się BMW. Według niego czarny pierścień sprawiał, że logo było "ikoniczne i eleganckie", a w wersji transparentnej sprawia wrażenie, jakby "czegoś brakowało". Rezygnacja z elementu kontrastującego z środkową częścią logo nie spodobała się również serwisowi The Verge, choć pochwalił on porzucenie "staroświeckich efektów 3D".

Bardziej pozytywnie o nowym logo BMW wypowiedział się natomiast serwis Creative Bloq. "Jego prostota sugeruje, że został odświeżony z myślą o cyfrowej erze, ale jednocześnie "odzwierciedla 103-letnie dziedzictwo" marki - uznali autorzy Creative Bloq.

Nowe logo BMW
Nowe logo BMWBMW
Powiązane tematy:BMW
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków