Program Innowacja Roku ma zasięg ogólnopolski i adresowany jest do firm, instytucji i organizacji działających na naszym rynku. Głównym celem konkursu jest promocjanowoczesnych, unikalnych i oryginalnych rozwiązań, a przez to zachęcanie przedsiębiorstw, aby w swojej działalności tworzyły innowacyjne rozwiązania albo korzystały z już istniejących, modyfikując je do potrzeb swojej branży. Patronat nad programem sprawuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Ośrodek Przetwarzania Informacji OPI oraz Centrum Informacji FIRE.

W tym roku jury konkursu za najbardziej innowacyjne rozwiązanie uznało myjnie bezdotykowe znajdujące się na stacjach BP Polska. - Te cieszące się ogromnym zainteresowaniem kierowców myjnie bazują na nowoczesnej technologii, oferując wysoką jakość mycia przy zachowaniubezpieczeństwa dla karoserii pojazdu. BP Polska, wychodząc naprzeciw potrzebom swoich Klientów, zaczęło uruchamianie myjni bezdotykowych na początku 2006 roku i obecnie z tej oferty można korzystać na 63 stacjach BP w całej Polsce. W przyszłym roku planujemy otwarcie kolejnych 19 myjni bezdotykowych - mówi Artur Pych, zajmujący się rozwojem projektu wBP Polska.

W odróżnieniu od tradycyjnych myjni ręcznych na myjniach bezdotykowych BP nie ma szczotek, a wszystkie czynności wykonywane są za pomocą lancy. Jest to nie tylko łatwiejsze i wygodniejsze, ale daje również gwarancję, że w trakcie mycia nie zostaną uszkodzone delikatne powłoki lakieru.

W procesie mycia wykorzystywany jest specjalny proszek oraz podgrzana i zmiękczona woda pod wysokim ciśnieniem – pozwala to na pozbycie się brudu i tłustych osadów ze wszystkich trudno dostępnych powierzchni: szczelin, listew, załamań, itd. Kolejne trzy programy umożliwiają dokładne spłukanie pojazdu, nawoskowanie oraz nabłyszczenie.

Zaletą, cenioną przez Klientów, jest również łatwość i uniwersalność tego rozwiązania: z myjni mogą korzystać pojazdy z bagażnikami i spojlerami, nie ma też konieczności odkręcania anten, składania lusterek, a cztery proponowane programy mycia dają możliwość wyboru najkorzystniejszego rozwiązania - Klient sam decyduje, jaką kwotę chce wydać na umycie samochodu.