To ogromne wyróżnienie i wyjątkowy powód do dumy, ponieważ decydujący głos w wyborze mieli ci, którzy na co dzień korzystają z usług, czyli sami klienci.

Wspomniany konkurs to rodzaj projektu badawczego składającego się z dwóch części. Część pierwsza to ogólnopolskie badanie konsumenckie przeprowadzone przez instytut badawczy Pentor Research International na reprezentatywnej grupie Polaków. Jego celem jest wyłonienie zwycięzców w 9 kategoriach obejmujących najpopularniejsze sieci. Przeprowadzone badania pozwalają też na analizę rynku pod kątem jakości obsługi klientów. Część druga konkursu to Plebiscyt Internautów, w którym uczestnicy wybierają zwycięzcę wszech kategorii, czyli "Mistrza Handlu i Usług MasterCard® 2008".

Klienci oceniają kilkadziesiąt ulubionych sieci handlowych i/lub usługowych działających na terenie całego kraju. To oznacza, że konkurencja jest bardzo duża.

Głównym celem konkursu jest wskazywanie i promowanie dobrych wzorców. Dzięki przedsięwzięciom takim jak ten plebiscyt nasza firma ma szansę poznać opinie konsumentów na temat naszych usług, a także dowiedzieć się, czego oczekują oni od firm, z których usług na co dzień korzystają. Taka wiedza jest niezbędna, aby móc pracować nad ulepszaniem oferty BP i dostosowywaniem jej do potrzeb klientów.