Tak źle dawno nie było! Jak donosi firma analityczna EY Constantin Gall, zyski operacyjne wielu firm produkujących samochody, są obecnie najgorsze od 2011 roku. Porównując pierwszy kwartał 2019 roku z tym samym okresem poprzedniego, japońscy producenci stracili łącznie 40 procent swoich przychodów operacyjnych. Źle wiodło się także trzem głównym niemieckim producentom: Volkswagenowi, Daimlerowi i BMW, które straciły po 29 procent. Jedynie koreańscy producenci zanotowali wzrost zysków.

Nie wiemy za to jak wiodło się markom francuskim, bo te nie udostępniły danych firmie EY. Eksperci twierdzą, że producenci samochodów już niedługo mogą wyraźnie obniżyć ceny swoich samochodów, aby zwiększyć sprzedaż. Bardzo prawdopodobne jest też, że rynek będzie się jeszcze bardziej konsolidował i w perspektywie kolejnych 10 lat znikną z niego niewielcy producenci np. tacy jak Tesla.

Według EY mimo dużych spadków sprzedaży przez pierwsze trzy miesiące 2019 r. najbardziej rentowną firmą był Daimler, którego przychód wyniósł 7,1 procent, druga była Toyota (6,8 procent), trzecie Suzuki (6,5 procent), czwarty zaś VW (6,4).