Nowy silnik w gamie to turbodoładowany benzyniak o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, generowanym przy 2750 obr/min. Według danych producenta Duster 1.0 TCe rozpędza się do „setki” w 12,5 s i osiąga prędkość 168 km/h. Wyposażony w pasek rozrządu nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem z wtryskiem pośrednim jest lżejszy od benzynowej jednostki 1.6, którą ma zastąpić. TCe 100 wyposażony jest w turbosprężarkę i kolektor wydechowy częściowo zintegrowany z głowicą cylindrów oraz bezpośredni wtrysk paliwa.

To oznacza, że będą większe problemy z montażem instalacji LPG, jednak według danych producenta może to nie być potrzebne, bo Duster 1.0 TCe ma spalać średnio 5,5 l/ 100 km. Wiadomo już też, że nowa wersja będzie dostępna wyłącznie z pięciobiegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś, ale za to we wszystkich wersjach wyposażenia.

Ceny Dacii Dustera 1.0 TCe w podstawowej wersji wyposażenia Access startują od kwoty 41 900 zł. Co prawda, aktualnie najtańszy jest 115-konna odmiana z wolnossącym silnikiem benzynowym 1.6, ale jednostka ta nie będzie już dostępna w gamie modelowej 2020 (jej sprzedaż trwa do wyczerpania zapasów). Jednolitrowy benzyniak będzie dostępny także w seri limitowanej Techroad (od 61 400 złotych).

Silnik 1.0 TCe Foto: Dacia
Silnik 1.0 TCe