Chociaż wcześniej podejmowano próby produkcji samochodu własnej konstrukcji, to jednak pierwszym pojazdem marki Dacia (wcześniej Uzina de Autoturisme Pitești) była licencyjna wersja Renault 8 - Dacia 1100, którego produkcję rozpoczęto w 1968 roku. Kolejnym modelem była Dacia 1300/1310/1410, która rozsławiła markę na innych rynkach. Model ten był licencyjną wersją Renault 12 i produkowany był od sierpnia 1969 r. do grudnia 2006 r. w wersjach sedan, kombi, sport i pikap. Auta napędzane były czterocylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1.3, 1,4 i 1,56 l oraz niewielka seria otrzymała silniki wysokoprężne 1.6 l pochodzące od Volkswagena.
W tym samym czasie w zakładzie Tehnometal wyprodukowano 6,5 tys. egz. małego auta o nazwie 500 Lăstun, napędzanego dwucylindrowym silnikiem chłodzonym powietrzem.
Od 1996 roku produkowana była Dacia Nova, po modyfikacjach przemianowana na SupeRNova.
W 1999 roku powrócił francuski Renault, który kupił pakiet większościowy Dacii, w kolejnych latach powiększany. Kolejnym modelem była przejściowa Dacia Solenza i przełomowy Logan, który stał się modelem globalnym.
Nowa era Dacii, to modele, które otrzymały koncernowe komponenty Renault. Poszerzono paletę modelową, a Duster stał się rekordzista sprzedaży.
Z okazji 50-lecia rozpoczęcia produkcji Dacii 1100, a więc za trzy lata, planowane jest otwarcie muzeum rumuńskiej marki. Poza modelami produkcyjnymi trafią do niego także egzemplarze znajdujące się aktualnie w zbiorach Centrul Renault Technologie Roumaine, a więc pojazdy wojskowe, sanitarki, pikap Dustruck oraz przedłużone limuzyny.