• Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) udostępni kierowcom wyłączone z ruchu części węzła Lubelska
  • Od środy (21 grudnia) kierowcy będą korzystali z jezdni S17 w relacjach Warszawa — Lublin i Mińsk Mazowiecki — Lublin, dzień później także na kierunku Lublin — Warszawa
  • GDDKiA nie ma jeszcze docelowego projektu stałej organizacji ruchu na węźle Lubelska — przetarg unieważniono, bo wpłynęła jedna oferta, która na dodatek nie mieściła się w zaplanowanym budżecie
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w rozmowie z PAP przekazała, że w miniony weekend rozpoczęło się odśnieżanie i odladzanie wyłączonych z ruchu części węzła Lubelska oraz odcinka S17 pomiędzy węzłami Lubelska i Warszawa Wschód. - We wtorek wykonawca planuje udostępnić do ruchu część węzła Warszawa Wschód. Kierowcy przejadą nowym przebiegiem drogi krajowej 92, na poziomie -1 — zaznaczyła Małgorzata Tarnowska.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

GDDKiA udostępnia kierowcom węzeł Lubelska

- W środę, 21 grudnia oddane zostaną do ruchu: jezdnia S17 relacji Warszawa — Lublin oraz Mińsk Mazowiecki — Lublin. Natomiast w czwartek, 22 grudnia, udostępniona będzie jezdnia S17 na kierunku Lublin — Warszawa oraz dwa pasy na łącznicy węzła Lubelska, z S2 Południową Obwodnicą Warszawy od stolicy w stronę Lublina. Zlikwidowana zostanie również obecna czasowa organizacja ruchu w obrębie węzła Lubelska — podkreśliła.

Węzeł Lubelska Foto: GDDKiA
Węzeł Lubelska

Według zapowiedzi GDDKiA czasowo zamknięta zostanie łącznica prowadząca ruch z autostrady A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. - Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód. Takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina — wyjaśniła.

- Przypomnijmy, że pod koniec października wprowadziliśmy dwa pasy ruchu na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy — wskazuje rzeczniczka.

Węzeł Lubelska jeszcze bez docelowego projektu stałej organizacji ruchu

Wskazała, że przetarg na opracowanie docelowego projektu stałej organizacji ruchu na węźle Lubelska został unieważniony. "Wpłynęła tylko jedna oferta, która ponad dwukrotnie przekroczyła budżet zamawiającego. Nowe postępowanie planujemy ogłosić na początku 2023 r." — wyjawiła.

- Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa m.in. przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol — S17 Lublin. Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą, a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17 — tłumaczyła.

Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA podkreśliła przy tym, że otwarcie dla kierowców trasy głównej S17 nie oznacza zakończenia wszystkich robót. - Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. Wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace — zapowiedziała.

- W ramach prowadzonych przeglądów i odbiorów zarówno GDDKiA, jak i inżynier kontraktu stwierdzili nieprawidłowy stan nawierzchni. Wykonawca usunął usterki i ma przedstawić ekspertyzę przyczyny ich powstania, co pozwoli podjąć decyzję o dalszych działaniach. Zabezpieczyliśmy dodatkową gwarancję, którą przedłożył wykonawca — powiedziała.

- Po zakończeniu prac, dokonaniu odbiorów i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, wprowadzimy drugi i ostatni etap zmian w organizacji ruchu. Udostępnimy docelowy przekrój drogi ekspresowej i zawrotkę na końcu S17, dzięki któremu będzie można na końcu zrealizowanego odcinka S17 zjechać łącznicą w kierunku Warszawy. Prace są uzależnione od warunków atmosferycznych i uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie — dodała Małgorzata Tarnowska.

Autor: Bartłomiej Figaj