Zmagania odbędą się w najbliższy weekend - 13 i 14 września br. Dunlop przewiduje, że będzie to jeden z najtrudniejszych wyścigów tego sezonu. Obecnym liderem mistrzostw jest, wyposażona w opony Dunlopa, francuska grupa Suzuki Endurance Racing Team No.1, z motocyklistami: Vincentem Philippem, Matthieu Lagrive i Julienem Da Costa.

Zespół znacząco wyprzedza w punktacji drugą drużynę mistrzostw – Yamaha Austria Racing Team, która również ściga się na oponach Dunlopa. Wygranie wyścigu Bol d’Or oznaczałoby dla zespołu Suzuki wygranie Mistrzostw, mimo że czekałby ich jeszcze jeden wyścig.

Wyścigi wytrzymałościowe endurance są niezbędnym elementem programu rozwojowego Dunlop „Race to Road”, którego celem jest dostarczanie opon spełniających najbardziej wygórowane wymagania. Podczas rywalizacji opony będą musiały sprawdzić się w każdych warunkach – w upale, na mrozie, w deszczu i podczas suszy. Niemal połowa zespołów używa opon marki Dunlop. Na rajd zostanie wysłanych łącznie 3800 opon (pięć ciężarówek) oraz 15 pracowników technicznych Dunlopa.

- Bol d’Or będzie jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających wyścigów motocyklowych w tym sezonie. Jeden błąd motocyklisty albo błędna ocena menadżera zespołu może oznaczać zwycięstwo lub porażkę w Mistrzostwach Świata, w których łącznie zawodnicy ścigają się już od 70 godzin. Gdyby porównać ten czas do wyścigów MotoGP, zawodnicy musieliby jeździć trzy sezony. Ostatnie wyniki treningowe w Magny Court wskazują, że to może być jedna z najcięższych walk ostatnich lat – powiedział Adam Baranowski, Menedżer ds. opon motocyklowych w Goodyear Dunlop Tires Polska.

Motocykle wyposażone w opony Dunlop wygrywały Bol d’Or już 24 razy od 1969 roku, w tym siedem razy pod rząd, co nie udało się żadnemu innemu producentowi opon.

Jednym z przejawów zaufania do marki Dunlop jest fakt, że 26 z 58 drużyn, w tym 5 pierwszych zespołów w klasyfikacji, jeździ na oponach marki Dunlop. Suzuki Endurance Racing Team No.1 (Dunlop) prowadzi z wynikiem 74 punktów. Yamaha Austria Racing Team (Dunlop) jest na drugim miejscu z 43 punktami, Team Kawasaki France na trzecim z -39 punktów, a miejsca czwarte i piąte zajmują kolejne drużyny na oponach Dunlop: Suzuki Endurance Racing Team No.2, która wygrała całodobowy wyścig Le Mans i Yamaha Folch Endurance, obie z wynikiem 35 punktów.

W klasie Superstock godnym uwagi zespołem jest Moto Revue, używający opon Dunlopa. Członkiem zespołu jest jeżdżący na Hondzie CBR 1000 Jean-Michel Bayle. Jest on jednym z najbardziej znanych francuskich motocyklistów, Mistrzem Motocross World Championships zarówno w klasie 125cc, jak i 250cc oraz zdobywcą Grand Prix w klasach 250cc i 500cc. Wygrał też wyścigi Bol d’Or i Le Mans w 2002 r.

Drugim motocyklistą jeżdżącym na Hondzie jest Sebastien Charpentier, który zdobył Mistrzostwo Świata Supersport w latach 2005-2006. Trzeci zawodnik to Thierry Traccan, redaktor naczelny magazynu Moto Revue, będącego sponsorem drużyny.