Nowy Fiat 124 Spider czerpie z tradycji swojego legendarnego poprzednika z 1966 r., uznanego za jeden z piękniejszych aut Fiata w historii i ikonę motoryzacyjną z lat 60. ubiegłego wieku.

Kolejna odsłona sedana Fiata 124, wersja Spider, była samochodem sportowym, w którym szybko wszyscy się zakochali, także dzięki projektowi Pininfariny, znaczącemu włoskiemu nazwisku dla całej branży samochodowej.

W 124 Spider zamontowana była pięciostopniowa skrzynia biegów, silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1438 cm sześc. oraz hamulce tarczowe we wszystkich czterech kołach. Amerykanie dosłownie oszaleli na punkcie proporcji i włoskiego stylu Fiata 124 Spider oraz jego wodoodpornego, zdejmowanego dachu, który mógł zostać bardzo szybko i prosto otwarty bezpośrednio z siedzenia kierowcy.

Fiat 124 Spider
Fiat 124 Spider

W latach 1966–1985 zostało wyprodukowanych ponad 200 tysięcy egzemplarzy tego modelu, z których ponad trzy czwarte trafiło właśnie za Atlantyk.

Nowy Fiat 124 Spider jest wyposażony w nowoczesny 4-cylindrowy, 1,4-litrowy silnik turbo z technologią MultiAir 16v. To pierwsze w historii zastosowanie tego silnika w samochodzie z napędem na tylną oś. Silnik rozwija moc 140 KM i moment obrotowy równy 240 Nm i połączony jest z sześciostopniową skrzynią biegów. Jego osiągi są godne uwagi: samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s i może osiągnąć prędkość 215 km/h.

Ten piękny samochód jest już do nabycia w Polsce. Dostępny jest w dwóch poziomach wyposażenia: 124 Spider oraz 124 Spider Lusso, wycenionych na 110 i 117 tys. złotych. Dla porównania Mazda MX-5 startuje od poziomu 90 tys. złotych, a topowa odmiana o mocy 160 KM kosztuje 114 tys. złotych.

Fiat 124 Spider (Poznań 2016)
Fiat 124 Spider (Poznań 2016)

W wyposażeniu wersji 124 Spider wycenionej na 110 tys. złotych, znajdzie się m.in. radio DAB z 7" ekranem, 4 głośniki, porty USB oraz AUX, 2 głośniki w zagłówku fotela kierowcy, klimatyzacja manualna, aktywne zagłówki przednie, poduszki powietrzne przednie kierowcy, pasażera oraz boczne, system ABS, system stabilizacji toru jazdy ESC, system Active Hood – pirotechnicznie unoszona przednia maska w momencie uderzenia w pieszego, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TMPS), tylne światła w technologii LED, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, kierownica pokryta skórą, regulowana na wysokość ze sterowaniem radioodtwarzacza czy tempomat.

W modelu 124 Spider Lusso wycenionym na kwotę 117 tys. złotych, znajdzie się dodatkowo pakiet "Widoczność" (adaptacyjne przednie światła (AFS) w technologii LED, spryskiwacze reflektorów, czujnik zmierzchu i deszczu), felgi ze stopów lekkich 17" (seryjnie 16"), klimatyzacja automatyczna, tapicerka skórzana, fotele przednie podgrzewane, światła przeciwmgielne przednie, dwie chromowane rury wydechowe, elementy wnętrza lakierowane w kolorze czerni fortepianowej czy obramowanie szyby przedniej i osłony pałąków przeciwkapotażowych w kolorze srebrnym.