Super sportowy Gumpert Apollo rozwija prędkość maksymalną 360 km/h.
Początkowo miał być autem przeznaczonym do ścigania się na torze, ale ostatecznie może jeździć także po zwykłych drogach.
Do środka wsiadamy przez małe drzwi unoszone do góry i wysokie progi. Auto jednak zwraca dopiero uwagę, gdy dokonamy otwarcia i podniesienia do góry tylnej części nadwozia. Wówczas zobaczymy ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 4,2 ldwoma sprężarkami oraz podstawową mocą 650 KM.
Wyjątkowo mały bagażnik nie pomieści nawet kija golfowego, ale torba z notebookiem powinna już tam wejść.
W holeszowickim showroomu spółka Foxcar, która reprezentują młodego niemieckiego producenta w Czeskiej Republice, Aż do przyszłego tygodnia będzie można podziwiać niebieskie Apollo, które zastąpi aktualnie znajdujący się w produkcji czerwony egzemplarz.
Kilka lat temu Apollo skonstruował były szef sportowego oddziału Audi, Roland Gumpert. Znany niemiecki menedżer branży samochodowej w latach siedemdziesiątych był przy narodzinach pierwszych samochodów osobowy z napędem na cztery koła – Audi Quattro. Później szefował działowi Audi Sport, który pod jego kierownictwem aż 25 razy wygrało zawody i czterokrotnie wpisało na swoje konto tytuły mistrzów świata.
Nowa marka istnieje na rynku dopiero dwa lata. Natomiast Gumpert założył ta firmę już w 2001 roku, a rok później powstał pierwszy zmniejszony model. Przy jego powstaniem zespół Rolanda Gumperta współpracował z uczelniami w Monachium i Ingolstadt. Obecnie myśli się także o kolejnym mniejszym i bardziej cywilizowanym modelu, który dopełni ofertę ekstremalnego Apollo.
Dwumiejscowy kokpit tworzy karbonowa kopuła. Cała rama powstała z rurek ze stali chromowo-molibdenowej, elementy nadwozia w podstawowym wyposażeniu wykonywane są z włókna szklanego, a w wersji droższej z karbonu.
W nadwoziu o długości prawie 4,5 metra zamontowano 4,2 litrowy silnik Audi, który w podstawowej wersji osiąga moc 650 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm, ale także może sięgać 800 KM. Współpracuje z nim sześciostopniowa sekwencyjna przekładnia.Przednie opony mają rozmiar 255/35 R19, a tylne 355/35 R19.
Rocznie niemiecka manufaktura, gdyż właściciel woli tak określać swoje królestwo – jest w stanie produkować rocznie 60 egz. takich samochodów. Są one przygotowywane na miarę, według indywidualnej specyfikacji sporządzonej przez klienta. Do szczęścia wystarczy na koncie bankowym jedyne 310 tys. euro (z podatkiem VAT). Za pięćdziesiąt koni więcej dopłacimy 34 tys. euro, a za wersję o mocy 800 KM 62,5 tys. euro.
Na liście wyposażenie dodatkowego figuruje system zapobiegający poślizgowi kół napędzających, tytanowe stabilizatory oraz nadwozie z karbonu (13,88 tys. euro). Za jeden dzień jazdy z instruktorem, który nauczy nas jak zapanować nad Apollo, producent życzy sobie 2 690 euro. Wszystkie te ceny nie zawierają podatku VAT.
Przed kilku laty Gumpert Apollo uznany został za najbardziej wzruszający pojazd, do którego wystarczy tylko przymocować tablice rejestracyjne i wyruszyć w podróż.
Wszystko wskazuje na to, iż już wkrótce taki samochód będzie można zobaczyć na czeskich drogach, bo jak zdradził właściciel czeskiego salonu, pierwszy poważny zainteresowany umówił się już na jazdy testowe na torze w Moście.
Planowane jest też zgłoszenie czeskiego zespołu do poważnych wyścigów
Gumpert Apollo - podstawowe dane techniczne Długość (mm)2700Szerokość (mm)2700Wysokość (mm)2700Rozstaw osi (mm)2700Rozstaw kół przód/tył (mm)1670 / 1598Masa własna (kg)1200Opony z przodu255/35 ZR 19Opony z tyłu345/35 ZR 19Pojemność skokowa (cm3)4163Moc KM (kW))650 (478) przy 6500 obr./minMaksymalny mom. obrotowy (Nm)850 przy 4000 ot/minMoc z litra pojemności150 k (114,8 kW)/ 1 lDopuszczalne obroty silnika7200 obr./min0 – 100 km/h (s)3,0 s0 – 200 km/h (s)8,9 sPojemność zbiornika paliwa (l)120