Oba samochody są wyposażone w ten sam równoległy układ napędowy Hybrid4, składający się z wysokoprężnego silnika 2.0 HDi FAP o mocy 163 KM i maksymalnym momencie 300 Nm oraz 27-kilowatowej jednostki elektrycznej firmy Bosch i baterii niklowo-metalowo-wodorowej. Całkowita moc zestawu wynosi200 KM. Oba pojazdy są wyposażone w zautomatyzowaną, 6-stopniową skrzynię biegów. Hybrydowe 3008 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 s i może rozpędzić się do 191 km/h. 508 RXH osiąga „setkę” w 8,9 s, a jego prędkość maksymalna to 213 km/h. W obu przypadkach francuski producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 4 litrów oleju napędowego na 100 km.
Umieszczony pod maską silnik spalinowy napędza koła osi przedniej, a znajdujący się przy osi tylnej silnik elektryczny zapewnia napęd kół tylnych. Silnik spalinowy i elektryczny mogą działać zamiennie lub jednocześnie. Turbodiesel stanowi najbardziej wydajane źródło napędu i najlepiej sprawdza się poza miastem, na drogach głównych, autostradach, gdzie jeździ się z wyższymi prędkościami. Silnik elektryczny z kolei przejmuje rolę napędową w czasie mniejszego zapotrzebowania na moc, szczególnie podczas ruszania lub przy jeździe z niewielkimi prędkościami, co odpowiada typowo miejskim warunkom. Zmiana źródła napędu z silnika spalinowego na jednostkę elektryczną odbywa się automatycznie dzięki zastosowaniu systemu Stop& Start sterującego pracą alternatora odwracalnego, który przełącza jednostkę spalinową w tryb gotowości i, jeśli wymagają tego warunki jazdy, ponownie ją uruchamia.
Peugeot 3008 Hybrid4 w cenie 139 900 zł oraz kosztujący 159 900 zł Peugeot 508 RXH są kompletnie wyposażone. Auto mają m.in.: ESP, komplet poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe), LED-owe światła do jazdy w dzień, światła przeciwmgielne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, centralny zamek z pilotem, alarm, progresywne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, automatyczną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, kolorowy wyświetlacz, Head-Up Display, nawigację satelitarną, radio i 17-calowe aluminiowe obręcze kół w przypadku 3008 i 18-calowe w 508. Peugeot 508 RXH posiada ponadto szklany dach panoramiczny, półskórzaną tapicerkę oraz bogatszą listę dodatków płatnych ekstra (system bezkluczykowy, asystent parkowania, czterostrefowa klimatyzacja, elektrycznie sterowana klapa bagażnika czy system Hi – Fi firmy JBL).