Na liście zgłoszeń znajduje się 80 załóg, które będą rywalizowały w klasach: Extreme, Adventure i Travel.

I runda Pucharu Polski OFF-ROAD PL potrwa dwa dni. Rozpocznie się piątkowym prologiem zlokalizowanym w Bojanowie, w pobliżu bazy rajdu. Po prologu, o godz. 19.00 nastąpi start do etapu nocnego.

W sobotę, 10 maja zostanie rozegrany etap dzienny. Organizatorzy znacząco, w stosunku do lat ubiegłych, zmodyfikowali trasę etapu nocnego – zawodnicy mogą spodziewać się trudniejszych i wymagających prób. Wprowadzono również znaczące zmiany w regulaminie imprezy, które mają pozytywnie wpłynąć na rywalizację sportową oraz jednocześnie sprostać wymaganiom Polskiego Związku Motorowego. Przykładowo, podczas obu etapów: dziennego i nocnego przewidziano strefy serwisowe.

Duży nacisk postawiono na roadbooki, które zostały poszerzone o informacje pozwalające załogom na powrót do bazy rajdu z każdego punktu na trasie.

- Cieszy nas ciągły wzrost zainteresowania Pucharem. Lista zgłoszeniowa nigdy nie była tak długa jak w przypadku tegorocznej rundy w Bojanowie. Chcemy wyjść naprzeciw wszystkim zawodnikom i jednocześnie usprawnić organizację rajdów, stąd znaczące zmiany w tegorocznym regulaminie imprezy – mówi Grzegorz Surowiec, Dyrektor Pucharu Polski OFF-ROAD PL i wydawca miesięcznika OFF-ROAD PL.

Znaczne zmiany objęły załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL w klasie Travel. Zawodnicy klasy Travel będą musieli wykazać się znacznie większą niż w ubiegłym roku samodzielnością w korzystaniu z roadbooków. Przygotowano dla nich sześć prób: dwie czasowe, dwie manewrowe, jedną sprawdzającą umiejętność pracy w zespole oraz... jedną niespodziankę.

Załogi startujące w ,,Travelu” będą miały do pokonania łatwiejsze i krótsze odcinki. Umożliwi im to obserwację zmagań bardziej zaawansowanych off - roadowców z klas Extreme i Adventure.

Na bardziej wymagających trasach I rundy Pucharu Polski OFF-ROAD PL zobaczymy też czołówkę polskich załóg off-roadowych. W klasie Extreme rywalizować będą uczestnicy Rainforest Challange, w tym Wojciech Polowiec i Paweł Przybyłowski. Tytułu będzie bronił zeszłoroczny triumfator Pucharu Polski OFF-ROAD PL w klasie Extreme, Zbigniew Popielarczyk.

- Bojanów to kultowe miejsce, które otwiera kalendarz polskich imprez off-roadowych. Spotkam tam na pewno starych znajomych z którymi później będziemy rywalizować w kolejnych rundach Pucharu. W tym roku znów pojadę „Zibcarem”. Samochód powstał na bazie Nissana Patrola ale 4-litrowy silnik jest z Jeepa Grand Cherokee. Mam nadzieję, że sprzęt znów nie zawiedzie„ - powiedział przed rajdem Zbigniew Popielarczyk.

Pierwsza runda Pucharu Polski zagości na Podkarpaciu już po raz czwarty. Jest lubiana przez zawodników zwłaszcza za leśne przejazdy i piaszczyste odcinki a'la Dakar. Kolejny rajd zaliczany do klasyfikacji Pucharu zostanie rozegrany w mazurskich plenerach, w terminie 22-24 lipca. Bazą rajdu będzie Ostróda. Zawodnicy będą zmagać się z błotnistymi przeprawami i stromymi trawersami. Trzecia runda Pucharu Polski OFF-ROAD PL 2008 odbędzie się w okolicach Dynowa w województwie podkarpackim. Na zawodników czekają tam nie tylko malownicze krajobrazy, ale i liczne skarpy, bardzo strome podjazdy, trawersy i dużo błota.

- To będzie mój pierwszy wyjazd w teren w tym roku - komentuje Artur Kołodziej (Klasa Ekstreme). Na I Rundzie Pucharu będę chciał przetestować nowe półosie napędowe własnej produkcji. Rundę w Bojanowiepolubiłem rok temu jeżdżąc tu quadem. Szczególnie podobały mi się profesjonalnie przygotowane trasy. “Tomcat”, którym teraz pojadę ma silnik Land Rovera i z każdym rokiem wprowadzam w nim nowe modyfikacje. Myślę, że po raz kolejny organizatorzy Pucharu Polski Off - Road Pl staną na wysokości zadania i czeka nas wszystkich świetna zabawa.

- Wreszcie dobiegł końca prawie trzyletni okres budowy mojego Wranglera - twierdzi Wojciech Polowiec (Klasa Extreme). Jego ,,premiera” odbędzie się właśnie w Bojanowie. Jestem ciekaw jak samochód sprawdzi się w terenie, ale myślę że silnik z Jeepa Grand Cherokee 4.7 i dwie wyciągarki dadzą sobie radę. W Bojanowie zawsze panuje dobra atmosfera i myślę, że tym razem także czeka tam nas wszystkich świetna zabawa. Zwłaszcza, że dobre ukształtowanie terenu i długi piaszczysty odcinek potrafią ucieszyć kierowcę i pozwolą na sprawdzenie się jego samego i maszyny. Organizacja imprezy w Bojanowie jest naprawdę świetna i jest to jeden z moich ulubionych rajdów.

- Do ostatniego momentu przed startem w I Rundy Pucharu będą trwały prace przy moim samochodzie, w związku z tym nie mogę sto procent potwierdzić, czy uda mi się w niej wziąć udział - dodaje Adam Solecki (Klasa Extreme). Mechanicy robią, co mogą. Mam nadzieję, że uda mi się wystartować w Bojanowie. Niewiele jest tras w Polsce, gdzie można naprawdę pojeździć po długich, piaszczystych podjazdach, a szkoda bo to świetna przygoda. Liczę też na to, że uda mi się uniknąć przepraw przez głęboką wodę. Jeśli się zdarzy coś takiego to mam przygotowane dwie wyciągarki, które zawsze dawały sobie radę z ratowaniem mojego Wranglera z opresji.

Organizatorem Pucharu Polski OFF-ROAD PL jest OFF-ROAD PL Magazyn 4x4-jedyny w Polsce miesięcznik w całości poświęcony tematyce off-roadowej (samochody terenowe, SUV-y, quady). Magazyn jest obecny na rynku od 1999 roku, ukazuje się w nakładzie 25 000 egzemplarzy. OFF-ROAD PL jest dostępny na terenie całego kraju w sieciach: Kolporter, Ruch, Inmedio, Garmond, Epik oraz na stacjach paliw: Orlen, BP, Jet.

Współorganizatorem I rundy Pucharu Polski OFF-ROAD PL jest Automobilklub Rzeszowski. Regulamin imprezy został opracowany przez Andrzeja Makarana i zatwierdzony przez stosownydo miejsca odbywania się imprezy, Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Motorowego. Nad prawidłowym przebiegiem imprezy będą czuwali sędziowie PZM.

Organizatorzy Pucharu Polski OFF-ROAD PL zadbali też o uzyskanie wszelkich zezwoleń niezbędnych do organizacji imprezy. Znaczna część trasy I rundy Pucharu POLSKI OFF-ROAD PL będzie przebiegała przez tereny poligonów na co dzień eksploatowanych przez ciężki sprzęt wojskowy. Organizatorzy zawodów chcą w ten sposób zminimalizować ewentualne szkody wyrządzone środowisku naturalnemu.

Sponsorem Głównym Pucharu Polski OFF-ROAD PL jest firma ORLEN OIL producent wysokiej jakości olejów dla motoryzacji Platinum. Wspierają nas też: Hella - producent oświetlenia samochodowego, Centrum Druku Cyfrowego, Webasto, Expedycja.pl wraz z More 4x4.

Czym jest off-road?

Off-road to niemal każda podróż pojazdami po nieutwardzonej sieci dróg. Można podróżować samochodami terenowymi pochodzącymi z seryjnej produkcji, terenówkami z dużą ilością przeróbek, często budowanymi od podstaw dla sportu, jak również quadami, skuterami śnieżnymi czy motocyklami crossowymi lub enduro.

Na rynku dostępne są również tzw. SUV-y (Sport Utility Vehicle), czyli pojazdy sportowo-użytkowe. Off-road można uprawiać dosłownie wszędzie: w lesie, w górach, na poligonach, w kamieniołomach i wąwozach. Liczy się przyjemność z jazdy i możliwość aktywnego wypoczynku połączona z obcowaniem z przyrodą.

Puchar Polski OFF- ROAD PL – sezon 2008

I runda: 9-10 maja, Bojanów, Podkarpacie;II runda: 25-26 lipca, Ostróda, Mazury;III runda: 19-21 października, Dynów, Podkarpacie.

Harmonogram czasowy I rundy Pucharu Polski OFF-ROAD PL

Piątek, 9 maja:12:00 - 14:00 - badania techniczne;15:00 - start do prologu;19:00 - start do odcinka nocnego.

Sobota, 10 maja 10:00 - start do odcinka dziennego .