Kawasaki na przyszły rok przygotowało dwie zasadnicze nowości – hiperturystyczny 1400 GTR i supersportową strzałę ZX-10R Ninja.
Przy budowie Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 konstruktorzy skupili się na komunikatywności motocykla, tak by maszyna doskonale reagowała na polecenia kierowcy, a zarazem informowała o tym, co i jak robi. Opracowaniem nowej generacji zajęli się także najlepsi zawodnicy z MotoGP i pucharu Superbike, którzy swoje wskazówki przekazywali do ośrodka badawczo-rozwojowego.
Patrząc na nowy supersport staje się jasne, że zrezygnowano z pucołowatych kształtów poprzedniej generacji i nowa Ninja wydaje się jak wykuta z kamienia. Tylko ostre kształty i spiczaste linie. Jedną z największych zmian będzie zastąpienie dwóch tłumików w przestrzeni pod siodełkiem jedną końcówką po prawej stronie. Ze zdjęć jest jasne, że przestylizowano także wszystkie owiewki motocykla. Nowe lusterka wsteczne mają na swoich nóżkach kierunkowskazy. Zmiany zaszły także na trójkącie podnóżki – siodełko – kierownica: wyczynowa pozycja zmusza jeźdźca do większego pochylenia się.
Na motocyklu zostały typowe dla Kawasaki zębate tarcze hamulcowe, z przodu o średnicy 310 mm z zaciskami promieniowymi, z tyłu jedna mniejsza tarcza. Przedni regulowany widelec USD o średnicy 43 mm ma azotowaną powierzchnię, co pozwala na gładszą pracę. Z tyłu pojawił się nowy masywny wahacz z centralnym amortyzatorem. Nowy Ninja jeździ na 17-calowych kołach ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 120/70 ZR 17 z przodu i 190/55 ZR 17 z tyłu.
Serce supersportowej strzały tworzy kompletnie przebudowany chłodzony cieczą rzędowy silnik 4-cylindrowy o pojemności 998 cm3. W jednostce z szesnastoma zaworami na cylinder i rozrządem DOHC zwiększono stopień sprężania do 13,0:1. Konstruktorzy skupili się na zwiększeniu momentu obrotowego na niższych i średnich obrotach oraz na zwiększeniu mocy przy maksymalnych obrotach.
W wyniku przeprowadzonych zmian nowy silnik oferuje 147 kW (200 KM). Tym samym motocykl znacznie wyprzedza konkurencję, gdyż dotychczasowy lider Yamaha YZF-R1 osiąga „zaledwie” 189 koni. Maksymalny moment obrotowy modelu Ninja wynosi 113 Nm przy 8700 obr./min, jest to mniej od YZF-R1 (118 Nm), ale osiągany jest o 300 obr./min wcześniej.
Ważna jest także masa netto maszyny. ZX-10R Ninja waży 179 kg, co w przeliczeniu oznacza moc na tonę 1117,3 KM/t. Osiągi konkurencji wyglądają następująco: Yamaha YZF-R1 - 1092,5 KM/t, Suzuki GSX-R 1000 – 1073 KM/t, Honda CBR 1000 RR Fireblade – 1035 KM/t, Ducati 1098 – 925 KM/t.
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 – „tylko” 200 koni (+ wideo)