Auto Świat Wiadomości Aktualności Wielki kret w Warszawie. Uwaga na korki na Południowej Obwodnicy Warszawy

Wielki kret w Warszawie. Uwaga na korki na Południowej Obwodnicy Warszawy

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Całą noc trwał przejazd transportu z tarczą TBM do wydrążenia tunelu na drodze ekspresowej na południu Polski. Kolumna dotarła tuż przed godz. 8 w niedzielę do węzła Lubelska. W niedzielną noc wyruszą w stronę Lublina.

Transport maszyny TBM ruszył z Janek do węzła Lubelska na S2. Fot. PAP/ Radek Pietruszka
PAP
Transport maszyny TBM ruszył z Janek do węzła Lubelska na S2. Fot. PAP/ Radek Pietruszka

Dyżurny punktu informacji drogowej GDDKiA w niedzielę przed godz. 8 poinformował, że transport tarczy TBM dotarł w okolice węzła Lubelska; trwają ostatnie manewry i ustawianie konwoju na miejscu postoju. Podczas postoju, który będzie trwał do godz. 22, dla kierowców jadących od Zakrętu przejezdny będzie jeden pas ruchu w kierunku Lublina.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W niedzielę wieczorem konwój z tarczą TBM wyruszy drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina i dalej na Podkarpacie. Transport maszyny TBM będzie się poruszał z prędkością do 10 km/h na mostach, a poza nimi w granicach 20-30 km/h.

Maszyna typu TBM z tarczą o średnicy ponad 15 metrów przypłynęła do Szczecina z Hiszpanii. W Babicy na budowie drogi ekspresowej S19 maszyna TBM posłuży do wydrążenia ponad dwukilometrowego tunelu, który będzie usytuowany nawet 100 metrów pod powierzchnią terenu. Elementy TBM są przewożone w trzech konwojach składających się łącznie z czternastu zestawów transportowych. Najcięższy z nich waży blisko 500 ton i ma długość ponad 74 metrów i szerokość 9 metrów.

Transport maszyny przez Warszawę i Mazowsze
Transport maszyny przez Warszawę i MazowszeGDDKiA

Przeczytaj także: Transport gigantycznej maszyny TBM "odpoczywa" na S8 pod Warszawą. Już spowodował wielkie korki

Prace przy drążeniu tunelu na budowie S19 rozpoczną się w przyszłym roku. Tunel drogowy będzie wykonany metodą mechanicznego drążenia przy pomocy maszyny TBM o długości 112 m i masie 4000 ton, z tarczą wiercącą o średnicy 15,2 m. Jest to o 1,7 m więcej niż średnica Wyspiarki, która wydrążyła tunel w Świnoujściu. (PAP)

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy:TransportobwodnicaS2
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków