Do napędu przewidziano tylko jeden turbodoładowany silnik wysokoprężny o poj. 2,5 l i mocy 143 KM. Jest to jednak jednostka w zupełności wystarczająca jak na potrzeby auta, które z założenia ma pełnić funkcję użytkową. BT 50 występuje z napędem na wszystkie koła lub tylko na tylne. Przełączanie między trybem 2WD i 4WD jest możliwe do prędkości 100 km/h. Podczas jazdy w trybie 2WD po asfalcie system RFW umożliwia odłączenie przedniej przekładni głównej i wału napędowego od kół, dzięki czemu zmniejsza się zużycie paliwa. Podczas jazdy terenowej pomoże reduktor i tylny mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem (LSD). Nadwozie spoczywa na podłużnicowej ramieKomfort jazdy jest niezły, chociaż nieobciążone auto ma tendencję do podskakiwania na nierównościach. Wyposażenie jest dość dobre, jednak konfiguracja aut, które mogą trafić na polski rynek, pozostaje jeszcze niewiadomą. Podobnie jak ich ostateczne ceny.
MAZDA BT 50 - Nowa twarz, stare zalety
Korzystne przepisy podatkowe (m.in. odpis 100 proc. VAT-u) sprawiły, że Polska przeżywa prawdziwy boom na pikapy. Wkrótce do konkurujących na tym rynku aut może dołączyć Mazda BT 50, ale trzeba jeszcze poczekać na decyzję importera. Bliźniacza konstrukcja – Ford Ranger – jest już obecna na polskim rynku i sprzedaje się całkiem nieźle.Pikap Mazdy, chociaż debiutował na światowych rynkach zaledwie dwa lata temu (dotychczas sprzedano 60 tys. egzemplarzy), przeszedł właśnie lifting. Zmiany nie są poważne, skupiono się na detalach uatrakcyjniających wygląd zewnętrzny i przybliżających komfort podróżowania do aut osobowych. Auto otrzymało m.in. nowy, bardziej wyrazisty przód, większy wybór kolorów nadwozia (w tym 3 dwukolorowe), lepsze materiały wykończeniowe i bursztynowe podświetlenie wskaźników. Wersja 4x4 może holować 3-tonową przyczepęW zależności od rynku BT 50 może mieć trzy różne kabiny – krótką dla dwóch pasażerów (Regular), średnią dla czterech (Freestyle) i długą, najbardziej komfortową dla pięciu osób. Długość skrzyni ładunkowej wynosi odpowiednio 2280, 1753 i 1530 mm. W każdej wersji skrzynia ma szerokość 1456 mm, wykończona jesttworzywem sztucznym i ma szczelinyna przegrody ograniczające ruch ładunku.