W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Mercedes sprzedaje najwięcej zelektryfikowanych aut w klasie premium
Mercedes w podsumowaniu zeszłego roku mógł pochwalić się, że był w Polsce liderem rejestracji zelektryfikowanych pojazdów. Chodzi tu nie tylko o samochody w pełni elektryczne, ale także o hybrydy ładowane z gniazdka, a więc hybrydy typu plug-in. Polacy kupili 2147 Mercedesów z takim napędem, a to oznacza imponujący wzrost rok do roku aż o 31 proc. Ta liczba wygląda jeszcze lepiej, jeśli weźmiemy pod uwagę, że cały rynek pluginów w tym czasie urósł o 13 proc. Skąd taka popularność? Mercedes konsekwentnie rozwija hybrydowe modele, łącząc oszczędność paliwa i niską emisję z komfortem oraz luksusem, a także... osiągami. Warto też podkreślić, że w salonach znajdują się teraz hybrydy nowej generacji. Inżynierowie dopracowali te konstrukcje, eliminując wiele wad wieku dziecięcego. Teraz pluginy potrafią przejechać i ponad 100 km na samym prądzie, a w długiej trasie zaskakują niskim zużyciem paliwa.
Hybryda typu plug-in łączy zalety dwóch napędów
Często mówi się, że hybrydy typu plug-in łączą dwa światy, spalinowy i elektryczny, wyciągając z nich to, co najlepsze. To idealna propozycja dla każdego, kto ma, gdzie regularnie ładować samochód, ale nie jest jeszcze gotowy na stuprocentowego elektryka. Na co dzień można wtedy jeździć bezemisyjnie w trybie EV, a jeśli zaistnieje potrzeba przejechania dłuższego dystansu, to wtedy auto zachowuje się jak klasyczny spalinowy model. Co ważne, nawet po rozładowaniu się akumulatora, hybryda typu plug-in jest oszczędna. Rekuperacyjny układ hamulcowy odzyskuje energię podczas hamowania, zmniejszając zużycie paliwa, bo auto może ją wykorzystywać do jazdy na elektryku. Hybrydy typu plug-in imponują też osiągami, czego przykładem może być nowy Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+. Rzędowy, sześciocylindrowy silnik współpracuje z jednostką elektryczną z magnesami trwałymi o mocy 125 kW (170 KM), akumulatorem trakcyjnym o pojemności 31,2 kWh brutto (24,1 kWh netto) i w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Moc ukłądu to 544 KM, a SUV przyspiesza do 100 km na godz. w 4,7 s. Ile przejedzie na samym prądzie? Prawie 90 km.
Mercedes ma hybrydę typu plug-in dla każdego kierowcy
To przykład ze sportowej dywizji AMG, ale Mercedes ma pełną ofertę hybryd plug-in dla każdego kierowcy. Ogromnym bestsellerem marki na całym świecie, także nad Wisłą jest SUV GLC. W tym przypadku zasięg w trybie całkowicie elektrycznym wynosi nawet ponad 130 km wg WLTP. Opcjonalna funkcja szybkiego ładowania DC sprawia, że uzupełnienie energii w akumulatorze trakcyjnym w zakresie 10-80 proc. może trwać zaledwie 30 min. Alternatywnie dostępna jest ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW. Wersję plug-in można wybrać także w kompaktowym modelu GLA. Odmiana 250 e ma teraz wzmocniony silnik elektryczny, a zwiększona pojemność akumulatora trakcyjnego przełożyła się na większy zasięg w trybie elektrycznym – 73 km wg WLTP. W wersji z wtyczką można także zamówić oczywiście wszystkie klasyczne limuzyny, z których słynie Mercedes. Od Klasy A po Klasę S w dłuższej wersji. Jako plugin dostępny jest nawet Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE Coupe, który ma systemową moc 816 KM i osiąga setkę w... 2,8 s.