Będzie to wyjątkowo ekscytujący sezon, sądząc po ilości motocyklistów chętnych do ścigania się na torze. W Mistrzostwach Polski zmagania będą się toczyć w klasach Superbike, Superstock 600 i Superstock 1000.

Bardzo ciekawie zapowiada się rywalizacja w klasie Superstock 600, tytułu Mistrza Polski bronić będzie Andrzej Chmielewski. Co prawda jego najgroźniejszy rywal – Marek Szkopek przesiada się na „cięższe” motocykle, ale do walki stanie Mateusz Stokłosa - II Wicemistrz Polski w tej klasie, Paweł Dębowski – zwycięzca Pucharu Yamahy R6, Daniel Bukowski – triumfator Pucharu PZM Rookie do 600 oraz wracający do startów, po kilkuletniej nieobecności, Tomasz Kędzior - dawny Mistrz Polski w klasie Superbike. Na starcie zobaczymy również nieustraszoną Monikę Jaworską, która w tym roku zdobyła już czwarte miejsce w I rundzie Mistrzostw Europy Kobietw Missano.

Nie mniej emocji szykuje się w klasie Superbike, popularny „Profesor”, Janusz Oskaldowicz zapowiedział, iż przejdzie na zasłużoną emeryturę tylko z tytułem Mistrza Polski. Na tytuł "chrapkę" ma również Ireneusz Sikora – Mistrz Polski 2007 oraz jeżdżący coraz szybciej Hubert Tomaszewski. Tylko, czy któryś z nich ma szansę wygrać z niezwykle szybkim Pawłem Szkopkiem – Mistrzem Polski 2007 w Superstock 1000. Pod nieobecność Pawła, jego miejsce w Superstockach 1000 zajmie Marek Szkopek, uzbrojony w nowy sprzęt. Marek walczyć będzie z Bartkiem Wiczyńskim – ubiegłorocznym Wiemistrzem Polski oraz Adamem Badziakiem – II Wicemistrzem.

W Pucharach Markowych zobaczymy Yamahy R6 i R1, Suzuki GSX-R 600 i pow. 600, BMW F800, Hondy CBR 125 oraz nowy Puchar Yamahy 125.

Ponownie jak w roku ubiegłym będzie o co walczyć, bowiem organizatorzy pucharów stanęli na wysokości zadania i przygotowali niemniej atrakcyjne nagrody, niż to miało miejsce w sezonie 2007.

W Pucharze Yamahy – Klasa R1 przewidziano:

1 miejsce - samochód Fiat 500;2 miejsce -Quad YFM 250R;3 miejsceSkuter Aerox RR (Racing Replica).

Klasa R6:

1. Motocykl YZF-R6;2. Quad YFM 250R;3. Skuter Aerox RR (Racing Replica).

Klasa R125

1. Motorower TZR50 RR (Racing Replica);2. Kombinezon dwuczęściowy Yamaha;3. Kask motocyklowy IXS.

W Pucharze BMW podzielono zawodników na dwie grupy. Dwie grupy zawodników są wynikiem rozwoju pucharu oraz ubiegłorocznych niejasności z licencją Bartosza Łysoniewskiego. Jednocześnie dodatkowym kryterium przy podziale zawodników na dwie klasy będą osiągane czasy.

Grupa początkująca – nowi zawodnicy oraz zawodnicy którzy w sezonie 2007 osiągali czasy wyższe od 1:48:00. Grupa zaawansowana - zawodnicy posiadający licencję A oraz zawodnicy którzy w sezonie 2007 osiągali czasy niższe od 1:48:00.

Nagrody dla obu grup przedstawiają się następująco:

Grupa zaawansowana:Miejsce 1 - BMW F800 GS Enduro;Miejsce 2 - BMW F800 S;Miejsce 3 - BMW G650 X Country.

Grupa Początkująca:Miejsce 1 - BMW F800 S;Miejsce 2 - BMW G650 X Country;Miejsce 3 - Odzież BMW Motorrad.

W Pucharze Suzuki zobaczymy blisko 50 startujących, którzy walczyć będą o atrakcyjną nagrodę główną – wyjazd na MotoGP – Indianapolis, gdzie zwycięzcy będą gośćmi teamu Suzuki oraz zwiedzą wschodnie wybrzeże USA.

Następców Valentino Rossiego zobaczymy w klasach Honda CBR 125 - 16 uczestników, z tej klasy wywodzi się m.in. Monika Jaworska. Klasa ta skierowana jest do młodych zawodników, dopiero rozpoczynających swoją sportową karierę na torze.

Jeśli dodać do tego trzy – niezwykle popularne klasy amatorskie – Pretendent dla absolutnych debiutantów, oraz Rookie 600 i pow. 600 dla tych bardziej zaawansowanych, to na torze podczas I Rundy zobaczymy ponad 200 zawodników walczących o najwyższe laury i nowe rekordy toru.

Atrakcją zawodów będzie niewątpliwie niedzielny pokaz jazdy motocyklem żużlowym w wykonaniu zawodników poznańskiego klubu PSŻ Skorpiony, a przede wszystkim Adama Skórnickiego, świętującego w tym roku 15-lecie startów.

Kibice będą mogli nie tylko zobaczyć żużlowców w akcji na torze, ale także zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie czy nawet dosiąść motocykl w specjalnie przygotowanym namiocie PSŻ.Pokaz będzie przed oficjalnym otwarciem.

Wstęp na zawody bezpłatny.

Dziękujemy za relację Teresie Cichackiej z Biura Prasowego Automobilklubu Wielkopolskiego.