W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Lexus RZ to pierwszy taki Lexus w historii
Lexus RZ to pierwszy model japońskiej marki premium, który został zaprojektowany od podstaw jako samochód elektryczny. To pełnoprawny SUV klasy średniej. Mierzy 4805 mm długości, 1895 mm szerokości, 1635 mm wysokości, a rozstaw osi to imponujące 2850 mm. To właśnie ten parametr sprawia, że na tylnej kanapie jest bardzo wygodnie. Bagażnik? Ma 522 l pojemności i foremne kształty, a dodatkową przestrzeń do przechowywania zapewnia schowek pod podłogą (58 l). Lexus RZ został oparty na platformie e-TNGA, a to sprawia, że prowadzi się stabilnie i dynamicznie zarówno w wersji z napędem na przód, jak i z napędem na cztery koła. Platforma e-TNGA zapewnia wysoką sztywność konstrukcji oraz niskie położenie środka ciężkości, dzięki czemu auto w trakcie jazdy jest stabilne, dynamiczne i pewne. Teraz Lexus RZ dostępny jest w atrakcyjnej ofercie Leasing 101,1 proc.
Lexus RZ robi wrażenie. Dostępne są dwie wersje
Lexus RZ jest dostępny z napędem na przód oraz z nowym napędem na cztery koła DIRECT4. RZ 300e ma montowany z przodu elektryczny silnik o mocy 204 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km na godz. w 8 s., a prędkość maksymalna wynosi 160 km na godz. RZ 450e o mocy 313 KM jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi – ten przy przedniej osi ma 204 KM, a ten przy tylnej osi 109 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. zajmuje 5,3 s, a komputer steruje pracą obu silników, by zużycie energii było optymalne. Wysokiej jakości bateria litowo-jonowa o pojemności 71,4 kWh pozwala pokonać do 479 km w wersji z napędem na przód oraz do 439 km w wersji 4x4 (zgodnie z normą WLTP). Auto dopracowano pod kątem aerodynamicznym, dzięki czemu osiągnięto niski współczynnik oporu powietrza (Cx 0,263), który przyczynia się do wysokiej efektywności energetycznej samochodu.
Lexus RZ, czyli innowacje prosto z przyszłości. Wielka nowość w 2025 r.
Na rok 2025 Lexus przygotował dla swoich klientów niespodziankę. Właśnie w tym roku zadebiutuje prototypowy układ kierowniczy One Motion Grip w technologii steer-by-wire, który współpracuje z nowym napędem na cztery koła DIRECT4. Klasyczną kierownicę zastępuje tu wolant. W tym układzie nie ma mechanicznego połączenia kół z kierownicą, nie ma również kolumny kierownicy. System wykorzystuje wiązkę elektryczną do wysyłania sygnałów z kierownicy do kół, dzięki czemu reakcja jest natychmiastowa, a kontrola nad pojazdem precyzyjna. Kierowca odczuwa też mniejsze drgania kierownicy podczas jazdy po nierównych drogach. Dla miłośników nowych technologii będzie to wyjątkowo kusząca opcja. Z innych nowoczesnych rozwiązań warto wspomnieć o długiej liście zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego oraz układów wsparcia kierowcy najnowszej, trzeciej generacji Lexus Safety System +3, z nowymi oraz udoskonalonymi funkcjami i zwiększonym zakresem działania. RZ jest wyposażony w układ Proactive Driving Assist ze wspomaganiem kierowania oraz nowy układ monitorujący zachowanie kierowcy. Proactive Driving Assist wykorzystuje przednią kamerę, by ocenić kąt zakrętu i odpowiednio dostosować układ kierowniczy podczas zbliżania się do zakrętu oraz skręcania.